×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690
چاپ کردن این صفحه

با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود؛

میزبانی اردبیل از بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی

چهارشنبه, 18 اسفند 1400 12:54 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشور خبر داد.

به گزارش خط هشت و به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالله بحرالعلومی اظهار کرد: همزمان با ۲۱ اسفند روز بزرگداشت شاعر ایرانی، حکیم نظامی گنجوی، مراسم بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین عالی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل را با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از ۲۱ تا ۲۸ اسفند ماه، شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: نظامی گنجوی؛ شاعر و داستان سرای ایرانی در قرن ششم هجری (دوازدهم میلادی)، که به عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده است در زمره شاعران توانای شعر فارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه‌ی او بر شعر فارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکار و پیداست.

بحرالعلومی بیان کرد: هدفمان برگزاری باشکوه هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در استان است و دستگاه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و ادبی مختلف، در برگزاری این بزرگداشت همکاری و تعامل دارند.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری بزرگداشت نظامی گنجوی در اردبیل، نمایشگاه آثار نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» نیز در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برپا خواهد شد.

خواندن 515 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)