×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690
چاپ کردن این صفحه

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان خبرداد؛

تولید مستند صراط عشق در اردبیل

دوشنبه, 25 مرداد 1400 07:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل از تولید مستند صراط عشق در اردبیل خبرداد و گفت: این مستند در راستای معرفی شاعران عاشورایی و انقلابی اردبیل تولید می شود.

به گزارش خط هشت و به نقل از سبلان ما، سیدحامد اسحاقی مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تولید مستند صراط عشق در اردبیل خبرداد و گفت: این مستند در راستای معرفی شاعران عاشورایی و انقلابی اردبیل با محوریت حسین غفاری از شاعران پیشکسوت اردبیل تولید شده است.

اسحاقی گفت: دراین مستند که به کارگردانی احسان ظهیری اردبیلی تولید گردیده به ابعاد مختلف زندگی شاعر گرانقدر استاد حاج حسین غفاری ، از شعرای نام آشنای آیینی و عاشورایی استان اردبیل پرداخته شده است.

وی افزود: استاد غفاری علاوه براین که سروده هایی بسیار بر محضر آستان عشقش امام حسین ( ع )و سایر معصومین دارد بلکه در مواجهه با تحولات و پیشامدهای منطقه و جهان اسلام بی تفاوت نبوده و با اشعار خود در این زمینه ها به خوبی واکنش نشان داده است.  

اسحاقی ادامه داد: اکثر اشعار این شاعر حسینی دارای وزن و آهنگ مخصوص به خود می باشد که نشان دهنده تسلط ایشان به حوزه ملودی و موسیقی مرثیه می باشد. به طوری که علاوه بر استان اردبیل در سایر مناطق کشور و حتی در خارج از ایران نیز مورد استقبال اهالی ادب و معانی و مداحان برجسته و بین المللی قرار گرفته است و اشعار ایشان توسط این مداحان بازخوانی شده است.استاد غفاری در زمینه تربیت شاگردان و ترغیب نسل جوان برای فعالیت در زمینه شهر آیینی و عاشورایی نیز فعالیت های شایسته ای انجام داده که در این مستند مورد توجه قرارگرفته است.

این مستند در 80 دقیقه تولید شده و در ایام ماه محرم از شبکه های استانی و برون مرزی پخش خواهد شد.

خواندن 804 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)