چاپ کردن این صفحه

فروش اینترنتی کتاب مهران می‌خندد آغاز گردید

سه شنبه, 20 فروردين 1398 12:08 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

روایتی جذاب از مرزبان دهه هفتادی که در هفدهم فروردین ۹۴ در مرز نگور سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

 

به گزارش خط هشت ؛ کتاب «مهران می خندد» زندگی‌نامه و خاطرات شهید مرزبان نیروی انتظامی، مهران اقرع است. شهید اقرع متولد 18 خرداد سال 1371 بود که به همراه هفت نفر از اعضای کادر و وظیفه در تاریخ 17 فروردین 94 در منطقه نِگور سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

این اثر حاصل گفت‌وگو با خانواده، دوستان و همکاران این شهید است. محسن صالحی‌خواه، نویسنده این کتاب برای نوشتن اثر سفرهایی به سیستان و بلوچستان و مشهد مقدس داشت که روایت سفر به استان محل خدمت این شهید در بخشی جداگانه از این کتاب آمده است. این کتاب در 143 صفحه با همکاری مؤسسه فرهنگی شهدای ناجا روانه بازار نشر شده است. صالحی‌خواه با اشاره به چرایی نگارش این اثر می‌گوید: شهید اقرع نماینده یک نسل است، نماینده شهدایی که ثابت می‌کنند دوران ایثار و خدمت به مردم تمام نشده است.

نویسنده می گوید: تلاش کردم تا قهرمان این کتاب را همانگونه که بود، نشان دهم؛ نه بزرگ و آسمانی و نه کوچک و زمینی.

وی ادامه می دهد: شهید اقرع به نظر من نماینده یک نسل است. نماینده شهدایی که ثابت می­‌کنند دوران ایثار برای حفظ امنیت مردم تمام نشده است. این شهید که سوژه کتاب «مهران می‌­خندد» است، نشان می­‌دهد نسل امروز که نه جنگ را دیده و نه روزهای انقلاب را درک کرده، هم در صف ایستاده‌ است. سوای قصه شهادت و سیره زندگی این شهید عزیز که به طور خاص به آن پرداخته­‌ایم، اگر نگاه­مان را بخواهیم به این نسل بعد از جنگ بدوزیم، شهدای دهه هفتادی کم نداریم. چه در جرگه شهدای مدافع حرم و چه در میان شهدای غیور ناجا که سهم زیادی در تأمین امنیت کشور دارند؛ از مرزها گرفته تا شهرها.

نویسنده کتاب می گوید: از آنجایی که فاصله سنی من و شهید اقرع کم­تر از یک­‌سال است، درک فضایی که در آن بزرگ شده بود و روحیاتی که داشت برایم آسان‌تر بود. برای کسی به سن و سال من نوشتن از دوران جنگ سخت است؛ چون تصویری به غیر از فیلم­‌های دفاع مقدس از آن دوران ندارم. اما درک شهدایی که هم‌نسل ما هستند برای امثال من راحت‌تر است؛ از این جهت توانستم که درباره شهید اقرع بنویسم.

شهید مهران اقرع از نیروهای کادر مرزبانی ناجا بود. وی به همراه هفت نفر دیگر از عزیزان مرزبانی اعم از کادر و وظیفه در فروردین سال 94 توسط تروریست‌­های جیش‌­الظلم به طرز ناجوانمردانه‌­ای به شهادت رسیدند. یکی دیگر از شهدای آن حادثه، شهید علی امامدادی از صمیمی­‌ترین دوست­ان شهید بود که با هم در دانشگاه افسری درس می­‌خواندند.

وی با اشاره به سفر به مناطق مرزی برای آشنایی و درک بهتر محل شهادت بیان می کند: برای نگارش این اثر از ناجا یاری خواستم و آنها نیز بی‌دریغ کمک کردند. از آنجایی که شهید اقرع در مرز نگور استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید، لازم بود که سفری به آن منطقه داشته باشم تا همکاران وی را ملاقات و فضا را احساس کنم. در آن سفر چند نفر از اعضای گروهک جیش‌­الظلم را هم دیدم. روایت این سفر را به صورت بخشی جداگانه در کتاب آورده­‌ام. پیش از این نیز چون خانواده شهید اهل و ساکن مشهد هستند، توفیق داشتم که در ماه مبارک رمضان سفری به این شهر داشته باشم تا خانواده اقرع را ملاقات و با آنها نیز مصاحبه کنم. این دو سفر نقش اساسی در شکل گرفتن کتاب داشت. و این کتاب نیز بر مبنای مصاحبه با دوستان، خانواده و همکاران شهید نوشته شد و یک پروژه خاطرات شفاهی بود.

همچنین ایشان اشاره می نماید: نسل بعد از جنگ هم دارد نقش خود را ایفا و سهم­ش را ادا می­‌کند. شهید اقرع مثل عباس دانشگر(شهید مدافع حرم) و دیگر شهدای نسل امروز می‌­تواند برای ­نسل امروز الگو باشد؛ به همین دلیل فکر می‌کنم که باید برای معرفی آنها تلاش کنیم و آن­ها را همانطور که هستند، نشان دهیم؛ نه بزرگ و آسمانی یا کوچک و صرفاً زمینی. مخاطب می­‌تواند با روایت صحیح و زیبا ارتباط برقرار کند. شهید اقرع، شهید امامدادی و همه شهدای وظیفه و پایور ناجا، مدافعان حرم و هر کسی که اسلحه دست گرفته و برای امنیت این مردم می‌­جنگد، می‌­تواند یک الگو باشد.

با پیگیری های انجام شده خوشبختانه امکان خرید اینترنتی کتاب ((مهران می‌خندد)) ایجاد گردیده و علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند.

لینک خرید و ارسال به سراسر کشور

http://masjedkala.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/873-mehran-laughs.html?search_query=%D9%86%D8%A7%D8%AC%D8%A7&results=4&cate=

 

 

منبع:  شهدای ناجا

خواندن 1514 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)