چاپ کردن این صفحه

ناگفته‌هایی از جنگ ۳۳ روزه منتشر شد

دوشنبه, 30 تیر 1399 17:05 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

همزمان با چهاردهمین سالروز مواجهه موفق حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳ روزه» با هدف واکاوی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش خط هشت، همزمان با چهاردمین سالروز جنگ سی‌وسه‌ روزه، کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳ روزه» با هدف واکاوی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

این کتاب که برگردان «صفحات مجهوله من حرب تموز ۲۰۰۶» است، توسط صفاءالدین تبرائیان به فارسی ترجمه شده و یکی از نکات برجسته آن، گفتار اختصاصی نبیه برّی، رئیس مجلس لبنان در مقدمه ترجمه فارسی این کتاب است.

تاکنون درباره جنگ تحمیلی ۳۳ روزه صهیونیست‌ها با لبنان آثار فراوانی منتشر شده که در آن به ریشه‌ها و علل وقوع جنگ و اتفاقات مهم آن پرداخته شده است و البته در اکثر قریب به اتفاق این کتاب‌ها مسائل نظامی در اولویت قرار دارد، اما در کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳ روزه» به نکات کمتر دیده و شنیده شده جنگ پرداخته می‌شود. 

خواننده در این اثر با چگونگی انتقال پیام‌های سرّی میان سیدحسن نصرالله و رئیس مجلس لبنان و متن‌ها و درگیرهای پشت پرده سیاسی میان بازیگران منطقه‌ای آشنا می‌شود و فضای دیپلماتیک پشت جبهه را به خوبی درمی‌یابد.

این اثر از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

منبع: فارس

خواندن 896 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)