چاپ کردن این صفحه

کتاب «تاریخ شفاهی شهدای شاخص انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» منتشر شد

دوشنبه, 17 شهریور 1399 18:03 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «تاریخ شفاهی شهدای شاخص انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان منتشر شد.

 

به گزارش خط هشت، شقاسم فتاحی امروز با اشاره به انتشار کتاب «تاریخ شفاهی شهدای شاخص انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری» از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این کتاب درباره زندگی‌نامه سه شهید استان شهید «علیمحمد مرادی سیبکی»، شهید «سید عباس صالحی قهفرخی» و شهید «قربانعلی داوودی فارسانی» در طول مبارزات انقلاب اسلامی است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز همچون بسیاری از شهرها و مناطق کشور، در جریان مبارزات انقلابی علیه حکومت شاه، افرادی جان خویش را در راه آرمان و اعتقاداتشان تقدیم انقلاب کردند، اشخاصی مثل علی‌محمد مرادی سیبکی، غلامحسین آبافت، خسرو سلیمی ناغانی، ابراهیم قاسمی نافچی، سید عباس صالحی قهفرخی و قربانعلی داوودی فارسانی از آن جمله‌اند که در این اثر به مطالعه و بررسی روند فعالیت‌های انقلابی و نحوه شهادت سه نفر از این عزیزان پرداخته شده‌است.

فتاحی توضیح داد: اهمیت تحقیق و پژوهش و مطالعه وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی و آشنایی با آفرینندگان این حماسه بزرگ و باشکوه با هدف تداوم و پویایی فرهنگ انقلاب و نشر و ترویج روحیه ایثار و شهادت، از اهداف تولیدات واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: این اثر پژوهشی در سه فصل با معرفی استان چهارمحال و بختیاری و سابقه مبارزاتی انقلابی در این استان به معرفی سه نفر از شهدای شاخص انقلاب اسلامی در استان می‌پردازد که در ۷۵ صفحه و‏‎ ‎شمارگان هزار جلد توسط حوزه هنری استان تولید و چاپ شده است.

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به زودی از این کتاب در برنامه‌ای به صورت زنده و مجازی رونمایی می‌شود.

 

 

منبع: فارس

خواندن 840 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)