چاپ کردن این صفحه

رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان»

دوشنبه, 13 بهمن 1399 17:12 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

آیین رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» در تجلیل از شهید والامقام امیر خلبان سرلشکر «غلامرضا چاغروند» با حضور فرماندهان نیروی زمینی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

به گزارش خط هشت از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، آیین رونمایی کتاب های صوتی و ترجمه شده و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس با عنوان «شکوه سطرها» با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نزاجا، امیر احمد دادبین مشاور فرمانده کل ارتش و فرمانده پیشین نیروی زمینی، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش و همرزمان شهید چاغروند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این همایش، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رژیم آمریکا نگاه طمع به کشور ما دارد، ولی همانگونه که امام راحل عظیم‌الشأن فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در این همایش ادامه داد: در روزگاری که غرب و شرق بسیج شده بودند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند. امام راحل به ما ثابت کردند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در مقابل اراده رهبر عزیز ما، فرمانده معزز کل قوا برای اولین بار علنی و آشکار حالت انفعال به خود گرفته‌اند و با دور کردن کشتی‌ها و زیردریایی‌های شان از مرزهای آبی کشورمان، تلویحاً اذعان کردند ما در برابر قدرت شما ملت ایران تسلیمیم. 

امیر حیدری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چاغروند، تصریح کرد: باید مثل امامزاده به شهدا نگاه کرد، شهید چاغروند ولایتمدار بودنش را با دادن سر نشان داد، این شهید بزرگوار دو سال بعد از انقلاب سرش را در راه ولایت داد. ویژگی شهید چاغروند این بود که عاشقانه و عامدانه به روی شهادت آغوش باز کرد، چون در یک خانواده اصیل و نجیب و اهل اشک بر امام حسین(ع) بزرگ شد.

وی با اشاره به زندگی زینب‌گونه خواهر شهید چاغروند که رسالت نورانی برادرش را تبلیغ می‌کند، اظهار داشت: ایشان افرادی را به سختی پیدا کرد که محل دفن این شهید را پیدا کنند.

امیر حیدری اضافه کرد: دشمن طبق فرمایش مقام معظم رهبری می‌خواهد فرهنگ شهادت را از ما بگیرد و کانون خانواده‌های ما را هدف گرفته است، دشمن نمی‌خواهد در مملکت ما چاغروندهای دیگری رشد کنند که سرشان را در راه نظام جمهوری اسلامی تقدیم کنند.

فرمانده نزاجا با اشاره به حضور امیر سرتیپ احمد دادبین در همایش اظهار داشت: امیر دادبین از حماسه سازان دفاع مقدس هستند و باید ایشان را به جامعه معرفی کنیم. ایشان از نادرترین فرماندهانی هستند که در غرب و جنوب و بعد از دفاع مقدس با رزمایش‌های بی‌نظیرشان حماسه آفریده‌اند و نباید در غبار تاریخ گم شوند.

در این همایش، سرهنگ «محسن صادق‌نیا» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا، «مهرداد ویس‌کرمی» نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس و دکتر «همایون امیرزاده» مدیرکل روابط عمومی و بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سخنانی بیان کردند. 

در پایان همایش، کتاب‌های «ذبیح لرستان» براساس زندگی امیر سرلشکر خلبان شهید «غلامرضا چاغروند»، خط قرمز، گردان شهادت و سید و صیاد رونمایی و از چند تن از نویسندگان حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

 

 

منبع: فارس

خواندن 676 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)