چاپ کردن این صفحه

مصداق واقعی «وحدت» در ۸ سال جنگ تحمیلی نمایان بود

دوشنبه, 12 آبان 1399 20:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

از شعار‌ها و حرف‌های گاه کلیشه‌ای که بگذریم باید اعتراف کنیم که مصداق واقعی وحدت در ۸ سال جنگ تحمیلی نمایان بود. بی‌شک در کمتر جنگی از دنیا سراغ دارید که یک کشور با رنگین کمانی از اقوام و ادیان، چنین به زنجیر وحدت چنگ بزنند و برای دفاع از آرمان و اعتقاد و نظام و کشورشان از جان بگذرند.

 

به گزارش خط هشت، هوشنگ نوبخت؛ اهانت رئیس جمهور منفور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مهربانی ها و آغاز هفته وحدت بهانه ای است برای پرداختن به نکته ای که شاید کمتر بدان پرداخته شده است.

از شعارها و حرف های گاه کلیشه ای که بگذریم باید اعتراف کنیم که مصداق واقعی وحدت در 8 سال جنگ تحمیلی نمایان بود. بی شک در کمتر جنگی از دنیا سراغ دارید که یک کشور با رنگین کمانی از اقوام و ادیان، چنین به زنجیر وحدت چنگ بزنند و برای دفاع از آرمان و اعتقاد و نظام و کشورشان از جان بگذرند.

وحدت واقعی و خالصانه را باید در سنگرهایی جستجو  و به نسل امروز معرفی کرد که دنیا شاهد بودند از شیعه و سنی و از غرب و شرق و ترکیبی از اقوام و اصناف مختلف ایران زمین بی هیچ خط و مرزی با لباس متحد خاکی برای دفاع از خاک شان هم آغوش خاک شدند.

خوزستان به عنوان پایتخت و میزبان جغرافیای جنگ تحمیلی مصداق بارزی از قله وحدت و انسجام در مقابل رژیم بعث و ایادی پشتیبانش بود آنجا که عرب ها دوش به دوش لرها و شوشتری ها و بهبهانی ها و دزفولی ها و بختیاری ها و لک ها همه در یک مسیر و برای یک هدف خون شان را در رگ کارون و دجله و اروند به اشتراک جاری کردند تا نخل ها و بلوط ها و نیزارهای جنوب زنده بمانند و سایه امنیت و اقتداری باشند برای نسل هایی که قرار است سربازان فردای این آب و خاک باشند.

وحدت یعنی میزبانی خالصانه زیر چادرها و کپرها و موکب های مردمان غیور دوکوهه و شلمچه و دهلاویه از تمام رزمندگانی که از سراسر کشور به فراخوان غیرت شان لبیک گفته بودند و آمده بودند تا یکی شوند برای اینکه نگذارند یک وجب از خاک این مملکت به دست اهریمن بیفتد.

هفته وحدت باید ترویج فرهنگ ناب و تبلیغ صادقانه ای از شهدای جوان ارمنی و مندابی و زرتشتی کشوری باشد که تنها استواری پرچمشان ملاک بود و سرفرازی نظامی که بابت ماندگاری اش هیچ شناسنامه ای مهر استعلام هیچ گرایشی نخورد.

وحدت یعنی اینکه همه در طول 8 سال مبارزه و دفاع و عملیات و درگیری، همدیگر را به اشتراک، برادر خطاب کنند و مثل برادر پشت هم باشند بی آنکه اسم کوچک هم را بدانند یا برایشان مهم باشد که هویت همین برادر از آسمان کدام جغرافیا و مسلک به پرواز درآمده است تا به عرش خاک که همان خاک مقدس خاکریزهاست پیوند بخورد.

وحدتی که ریشه در جغرافیای رنگین کمانی خوزستان و ایران عزیز دارد و خون هزاران نفر در رگ های کالبد اعتقادی آن جاری است هرگز با جمله ها و کاریکاتورها و توهین های چند سیاست مدار بی نزاکت و یا نشریات بی هویت به آسیب نخواهد رسید بلکه باعث خواهد شد که دیگر بار همه از همه جا برای هم پوشانی هم به ریسمان برادری شان چنگ بزنند و چنان صلوات هایی بفرستند که گوش فلک از غرش اتحادشان کر شود.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 733 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)