چاپ کردن این صفحه

نگاهی گذرا به عملیات «نصر ۵»؛

شکست دشمن از تاکتیک‌های جنگ‌های کوهستانی رزمندگان اسلام+ اینفوگرافیک

پنج شنبه, 03 تیر 1400 15:10 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

عملیات «نصر ۵» توسط نیروی زمینی سپاه با استفاده از تاکتیک‌های ویژه جنگ‌های کوهستانی، برای پاسخ‌گویی به شرارت‌های رژیم بعث عراق و تصرف و تأمین بخشی از ارتفاعاتِ مسلطِ منطقه در جنوب غربی شهرستان سردشت انجام شد.

 

به گزارش خط هشت، عملیات «نصر ۵» بعد از آن صورت گرفت که رژیم بعث عراق در خلیج فارس دست به شرارت‌هایی زده بود و از طرفی دیگر نیز مناطق کُردنشین عراق را بمباران کرده بود؛ بنابراین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تاکتیک‌های ویژه جنگ‌های کوهستانی، برای پاسخ‌گویی به شرارت‌های رژیم بعث عراق و تصرف و تأمین بخشی از ارتفاعاتِ مسلطِ منطقه در جنوب غربی شهرستان سردشت در استان کردستان، نیمه شب اول تیر سال ۱۳۶۶، این عملیات را با رمز مقدس «یا زهرا (س)» آغاز کرد.

رزمندگان اسلام پس از سه روز عملیات، علاوه‌بر آزادسازی برخی روستا‌های ایران، موفق شدند بر ارتفاعات منطقه مسلط شده و راه نفوذ عناصر ضدانقلاب به داخل مرز‌های کشور را از آن منطقه مسدود کنند و همچنین ۲۰ کیلومتر از نوار مرزی را تحت کنترل خود در بیاورند.

بر این اساس؛ دشت «بوجار» و تعدادی از روستا‌های ایران که زیر دید و تیر مستقیم قوای دشمن بود به‌همراه ارتفاعات «۲۲۱۵»، «۲۲۳۰»، «۲۲۱۶» آزاد شد و یک گردان از تیپ پیاده از لشکر ۲۴ ارتش عراق و یک گروهان مکانیزه از همین تیپ نیز منهدم و یک گردان از نیرو‌های دفاع الوطنی «جاش» هم به‌طور کلی تار و مار شد.

همچنین در این عملیات بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شده و حدود ۱۰۰ نفر از آن‌ها نیز به اسارت رزمندگان اسلام آمدند و تعداد زیادی سلاح سبک و نیمه‌سنگین، چند قبضه انواع خمپاره‌انداز و چند قبضه تفنگ ۱۰۶ نیز توسط نیرو‌های ایرانی به غنیمت گرفته شد.

شکست دشمن از تاکتیک‌های جنگ‌های کوهستانی رزمندگان اسلام+ اینفوگرافیک

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 817 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)