چاپ کردن این صفحه

خلبانان غیور هوانیروز مدافعان حریم اقتدار ایران اسلامی بودند

دوشنبه, 18 ارديبهشت 1402 16:11 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

«داور نوری» در دیدار با جانباز هفتاد درصد «میر حمید موسوی» گفت: خلبانان غیور هوانیروز مدافعان حریم اقتدار ایران اسلامی بودند.

به گزارش خط هشت از اردبیل، در جهت تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جانباز گرانقدر هفتاد درصد «میر حمید موسوی» از جانبازان خلبان دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

داور نوری در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات جانبازان خلبان به عنوان درس‌های مقاومت و پایداری، گفت: خلبانان غیور هوانیروز مدافعان حریم اقتدار ایران اسلامی بودند و با شهامت و صلابت خود و با دفاع از زمین و آسمان ایران اسلامی، زمینه‌ساز پیروزی جبهه حق بر علیه جبهه باطل شدند.

نوری تکریم جامعه معظم ایثارگری را کمترین وظیفۀ مسئولان دانست و بر رفع مشکلات و احقاق حق این قشر معزّز توسط دستگاه‌های متولّی تأکید کرد.

گفتنی است، جانباز ۷۰ درصد کاپیتان میرحمید موسوی در سال ۱۳۳۲ در روستای «گندیشمین» از توابع اردبیل بدنیا آمده و در زمان طاغوت فعالیت‌های انقلابی داشته و از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی یکی از خلبانان فعال ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی رشادت‌های زیادی را از خود نشان داد و در ۲۳ عملیات جنگ تحمیلی شرکت داشته و چندین بار به شدت مجروح و در نهایت قطع نخاع شده است و یقینا استان اردبیل به داشتن چنین مردانی می‌بالد.

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 137 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)