چاپ کردن این صفحه

توسعه ‌مکران با ‌‌تدبیر زیبای مقام معظم رهبری آغاز شد/ ابر‌پروژه نفتی مکران‌ منطقه جنوب‌شرق را متحول می‌کند

چهارشنبه, 11 تیر 1399 18:58 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طرح راهبردی و محوری توسعه سواحل مکران را به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی برای تأمین نیازهای اقتصادی کشور معرفی کرد.


 به گزارش خط هشت، حسین رئیسی ‌در گفت‌وگویي اظهار داشت: توسعه سواحل مکران با یک نگاه ملی با تدبیر زیبای مقام معظم رهبری آغاز شد و  پروژه‌های بزرگ برای توسعه منطقه در حال اجراست.

رئیسی خط انتقال نفت پالایشگاه سیریک و پایانه نفتی عظیم کوه‌مبارک را که پیش از این کارهای مطالعاتی آن انجام شده بود و اکنون عملیات آن به‌همراه ده‌ها طرح پتروپالایش آغاز شده و اجرا خواهد شد برای منطقه حیاتی قلمداد کرد و افزود: ابر‌پروژه نفتی مکران و دیگر طرح‌های مکمل تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد و اشتغال جوانان بومی را که سال‌ها منتظر چنین فرصت‌هایی بودند فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب سرمایه برای پروژه‌های محوری و اساسی وابسته به نفت در جهت توسعه سواحل مکران گفت: بسیاری از نیروهای بومی در داخل و خارج را می‌توان به‌سمت این پروژه‌ها هدایت کرد و از ظرفیت آنها بهره برد.

بیشتر بخوانید

وی یکی از دلایلی را که جوانان هرمزگان در پروژه‌ها سهم اندکی دارند عدم تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مورد نیاز اعلام کرد و ادامه داد: باید در هنرستان‌های مقطع متوسطه دوم و تحصیلات دانشگاهی در استان متناسب با ظرفیت‌های صنعتی که در آینده‌ای نه‌چندان دور اتفاق خواهد افتاد رشته‌های مورد نیاز دایر شود و ما باید رویکردمان به‌سمت تربیت نیروهای فعال ماهر در صنعت فولاد، پتروشیمی و صنایع نفت باشد.

رئیسی نگاه و هدف‌گذاری پروژه‌های عظیم ملی را رشد و توسعه متوازن در منطقه دانست و تصریح کرد: همه افراد به‌فراخور توان و استعداد باید بتوانند در این ظرفیت عظیمی که نظام در حال ایجاد کردن است سهم داشته باشند و نظارت بر اجرای صحیح کار و سهم بومیان منطقه در صنایع مستقر در آینده زمینه عدالت اجتماعی را فراهم خواهد کرد و این را در مجلس دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص نتیجه طرح‌های بزرگ مثل توسعه سواحل مکران و عملیات‌های بزرگ صنعتی گفت: اثر این پروژه‌ها باید منجر به افزایش رشد و ثروت ملی، کم کردن فاصله طبقاتی و رفاه عمومی باشد.

خواندن 984 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)