مصاحبه|تحلیلگر آمریکایی: توافق امارات-اسرائیل، اعتراف با صدای بلند به خیانت است

یکشنبه, 26 مرداد 1399 16:15 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که توافق اخیر بین امارات متحده عربی و رژیم اسرائیل یک اعتراف به خیانت است.

به گزارش خط هشت، «کوین بَرِت» تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه اي ضمن اشاره به توافق اخیر رژیم صهیونیستی و امارات، تاکید کرد: تل آویو و ابوظبی در حال اعتراف با صدای بلند به خیانت شان به جهان هستند.

وی در ادامه افزود: این توافق، یک پیشرفت یا یک توافقنامه صلح نیست. اسرائیل و امارات پیش از این نیز از روابط نزدیک غیر رسمی بهره می بردند. بنابر این امارات در واقع کار جدیدی انجام نداده است. آنها خیانت خود را با صدای بلند به جهانیان اعلام کرده اند. اعتراف به خیانت یک توافقنامه صلح نیست. این توافق تاثیری بر تلاش فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر نسل کشی و قتل عام نخواهد داشت، این توافق تاثیری بر تلاش های اسلامی و مسیحی برای بازپس گرفتن اماکن مقدس نخواهد داشت. البته این توافق موجب توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی نخواهد شد و مانع سرقت اراضی بین نیل و فرات توسط اسرائیل نمی شود.

بیشتر بخوانید

در ادامه متن کامل این مصاحبه را می خوانید:

تسنیم: اسرائیل و امارات روز پنجشنبه اعلام کردند که به یک توافق دست یافته اند که منجر به عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک بین دو طرف خواهد شد. دیدگاه شما درباره این توافق چیست؟

برت: ترامپ و جارد کوشنر، مشاور ارشدش در حال تلاش برای مطرح کردن توافق امارات و اسرائیل به عنوان یک شاهکار در رقابت های انتخاباتی هستند. آنها امیدوارند تا آراء بیشتری کسب کنند و همین طور ده ها میلیون دلار بیشتر از صهیونیست ها جذب کنند، آن هم با نشان دادن این توافق به عنوان "یک پیشرفت در مسیر توافق صلح." این توافق، یک پیشرفت یا یک توافقنامه صلح نیست. اسرائیل و امارات پیش از این نیز از روابط نزدیک غیر رسمی بهره می بردند. بنابر این امارات در واقع کار جدیدی انجام نداده است. آنها خیانت خود را با صدای بلند به جهانیان اعلام کرده‌اند. اعتراف به خیانت یک توافقنامه صلح نیست. این توافق تاثیری بر تلاش فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر نسل کشی و قتل عام نخواهد داشت، این توافق تاثیری بر تلاش های اسلامی و مسیحی برای بازپس گرفتن اماکن مقدس نخواهد داشت. البته این توافق موجب توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی نخواهد شد و مانع سرقت اراضی بین نیل و فرات توسط اسرائیل نمی شود.

تسنیم: امارات پس از مصر و اردن سومین کشور عربی است که روابطش را با اسرائیل عادی می کند. پیش از این تصور می شد که ابوظبی روابط مخفیانه ای با تل آویو دارد. برخی این توافق را یک پیروزی سیاست خارجی برای ایالات متحده خوانده اند. آیا با این حساب اعتقاد دارید که امارات متحده عربی یک کشور عربی قدرتمند نیست و در واقع یک کشور رعیت و حلقه به گوش است؟

برت: سه کشور عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، مجبور شده اند تا عزم و اراده مردم خود را با انجام این کار، نادیده کنند. آنها حتی مجبور شده اند تا از نشان دادن اقتدار و حاکمیت ملی خود نیز چشم پوشی کنند. اردن یک کشور کاملا تحت الشعاع و رعیت آمریکا است که از سوی کاخ پادشاهی اداره نمی شود، بلکه از طریق سفارت آمریکا امورات این کشور اداره می شود. مصر نیز به یک رعیت مشترک آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است، آن هم به لطف میلیاردها دلار از منابع مالیات دهندگان آمریکایی که به عنوان پاداش به ارتش خود می دهد، آن هم به عنوان بازپرداخت مناقصه های رژیم صهیونیستی. امارات هم اساسا یک رژیم دست نشانده است. امارات از منطقه خاورمیانه جدا شد و تا دهه 1960 به استعمار انگلیس درآمد و پس از آن نیز در وضعیت کنونی یک مستعمره جدید برای نخبگان جهانی درآمده است. مصر یک کشور اصیل با ریشه های قدیمی و هویت مشخص و چندهزار ساله است. مصر همیشه یکی از مهمترین کشورهای جهان بوده و خواهد بود. ولی اردن و امارات نه تنها مهم نیستند بلکه فاقد هرگونه هویت ملی مبتنی بر تاریخ معتبر هستند. هر دو کشور صرفا سرزمین های مستعمراتی جدیدی هستند که توسط چاقوی استعمارگران از منطقه جدا شده اند. هیچ کشور و ملت جعلی تا یک قرن آینده وجود نخواهد داشت. در واقع، تاریخ انقضای آنها شاید زودتر از آن فرابرسد. بنابر این زمانی که رهبران چنین کشورهای جعلی خیانت می کنند تا از دستورات هژمون جهانی تبعیت کنند، آن هم در برابر عزم و اراده اکثریت مردم خودشان، این اقدام یک تراژدی جزئی است که به زودی در جریان بزرگتر تاریخ حذف و محو خواهد شد.

تسنیم: دبیر کل جنبش مقاومت لبنان روز جمعه ضمن اشاره به توافق امارات و اسرائیل، گفت "ما از تصمیم امارات متعجب و شگفت زده نشدیم. ترامپ پیش از این نیز کشورهای خلیج فارس را از نظر مالی، مذهبی و اخلاقی مورد سوء استفاده قرار داده است تا تنها به دوستش نتانیاهو خدمت کند." دیدگاه شما در این باره چیست؟

برت: حق با سید حسن نصرالله است. ترامپ با حمایت نتانیاهو و حامیان مالی کوشر نوسترای وی با هدایت شلدون ادلسون به ریاست جمهوری آمریکا رسید. در واقع این طور گزارش شده است که در تابستان 2016 میلادی، زمانی که کارزار انتخاباتی ترامپ ناامید به نظر می رسید، اطلاعات اسرائیل به ترامپ نزدیک شد و توضیح داد که او بدون کمک آنها به کاخ سفید نخواهد رسید. و ترامپ در نهایت موافقت کرد به اسرائیل خدمت کند در ازای کمک اسرائیل برای دستکاری در رسانه های اجتماعی و هک کردن ماشین های رای گیری در ایالت های مختلف. این یک رسوایی دخالت واقعی در انتخابات است که رسانه های تحت کنترل رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی کرده اند تحت رسوایی جعلی "ترامپ- روسیه" دفن شود. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در 2016 میلادی، دستورات نتانیاهو را دنبال و تبعیت کرده است. او توافق هسته‌ای با ایران را پاره کرد، سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل کرد، سردار سلیمانی را به قتل رساند و به دیکتاتورهای دست نشانده کشورهای جعلی خلیج فارس فشار وارد کرد تا در برابر اسرائیل، نرمش نشان دهند. توافق امارات و اسرائیل، تازه ترین خیانت های ترامپ به ایالات متحده و جهان و خدمت به رژیم صهیونیستی است.

تسنیم: گزارش های رسانه های اسرائیلی می گوید، بحرین نیز کشور بعدی خواهد بود. به نظر می رسد ایالات متحده در حال ساختن یک ائتلاف از کشورهای دست نشانده در منطقه خاورمیانه است تا با نفوذ ایران مقابله کند. دیدگاه شما چیست؟

برت: ایالات متحده و دوستان سعودی اش از طریق سلطنت جعلی آل خلیفه بر بحرین حکومت می کنند. وقتی ترامپ و بن سلمان به پادشاه بحرین می گویند که پرش کند، او می گوید "چقدر بالا"؟ بنابر این به نظر می رسد که بحرین نیز مسیر خیانت امارات متحده عربی را دنبال خواهد کرد، حتی اگر اکثر بحرینی‌ها با سلطنت مخالف باشند، همان طور که هستند، آنها مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. اگر این اتفاق بیفتد، واکنش عظیم مردم به خیانت رهبران عربی ممکن است در بحرین آغاز شود و در سراسر منطقه نیز گسترش یابد. دیر یا زود، مردم منطقه قیام خواهند کرد و خودشان را از رهبران خیانتکار و خونخوار رهایی می بخشند. شاید یک سری اعترافات به خیانت از پادشاهان و شاهزادگان منصوب، جرقه‌ای برای یک انقلاب اسلامی در کشورهای عربی باشد.

خواندن 1032 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family