چاپ کردن این صفحه

عزم جوانان ‌دریادل ‌برای دفاع از مرزهای دریایی ایران / جای شهدای ناو کنارک خالی نمی‌ماند

دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 18:03 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

گروه استان‌ها ــ دریادلان نیروی دریایی ارتش به‌برکت خون «شهدای حادثه ناوچه کنارک» باعزمی قوی‌تر از قبل در برابر ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.


 به گزارش خط هشت، مراسم گرامیداشت شهدایحادثه ناوچه کنارک امروز با حضور فرماندهان و همرزمان این شهدا در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم از مقام والای این شهدا که در آستانه لیالی قدر به لقاءالله پیوستند تجلیل کردند.

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی و سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجای رشت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیش از 12 تن از شهدای حادثه ناو موشک‌انداز کنارک در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجای رشت آموزش دیده و فارغ‌التحصیل شده بودند.

ناخدادوم حامد حسین‌پور با بیان اینکه پرسنل نیروی دریایی ارتش در این مرکز، روزها و شب‌های قدر را با یاد این شهدا پشت‌سر گذاشتند ابراز داشت: هم‌اکنون عزم و اراده دانش‌آموختگان تحت آموزش مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) و فرماندهان برای ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به تحرکات استکبار جهانی در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان افزود: قطعاً در این مسیر، کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌همراه سایر نیروهای مسلح با عزمی مستحکم‌تر و قوی‌تر از گذشته در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی خواهند کرد و ما قوی‌تر از گذشته پای‌کار انقلاب، شهدا و امام(ره) هستیم و این از ثمرات خون شهدایمان است.

یکی دیگر از فرماندهان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا ضمن عرض تسلیت و تهنیت شهادت دریادلان ناو همیشه‌قهرمان کنارک به محضر مقام معظم رهبری، همرزمان شهدا، خانواده‌های معزز آنان و ملت ایران گفت: این شهدا نخستین شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نبوده و آخرین هم نیستند.

ناخدایکم مهدی عباس‌پور بیان داشت: تا زمانی‌که دشمن برای تضعیف قدرت دفاعی ما تلاش می‌کند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به‌برکت خون شهدا و کنار سایر نیروهای مسلح و ملت فهیم ایران، مقابل دشمنان ایستادگی خواهد کرد و دشمن بداند که نیروی دریایی ارتش مقهور شیطنت‌ها و تحرکات دشمنان نبوده و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ما همان‌طور که در 40 سال نخست انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف از جمله صحنه‌های جنگ، سازندگی، ایثار و شهادت کنار رهبر معظم انقلاب بوده‌ایم در گام دوم انقلاب نیز با جامه سپیدمان و شعار «راه ما راه حسین(ع) است» و با تقویت قدرت دریایی، جهت کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف گام برمی‌داریم و راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم.

یکی از فرماندهان رشته غواصی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیز با اشاره به خصوصیات شهید محمد اردنی که در ناوچه کنارک به‌شهادت رسید درحالی‌که سابقه قهرمانی در مسابقات غواصی جهان را نیز در کارنامه داشت گفت: شهید اردنی در هر مرحله‌ای که با هم همکاری داشتیم جزو برترین‌ها و قهرمان‌ها بود.

ناخدادوم حامد حق‌پرست با ابراز اینکه شهید محمد اردنی در دوره آموزشی همیشه نفر برتر بود و در عرصه شهادت هم پیشتاز شد خاطرنشان کرد: سخت‌کوشی، اتکا به نفس و ایمان از جمله شاخصه‌های شخصیتی این شهید بزرگوار است و در راهی که انتخاب می‌کرد ثابت‌قدم بود و آرزو می‌کنم که در دنیای دیگر شفاعتگر ما باشد.

خواندن 942 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)