چاپ کردن این صفحه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم/ فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده داریم

چهارشنبه, 01 مرداد 1399 18:31 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تنها مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده دارد و در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کند.


به گزارش خط هشت، از قزوین سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است با قدرتمند کردن خود و همچنین خودکفایی در حوزه‌های مختلف، بتوانیم مقابل دشمنان ایستادگی کنیم در حالی که رفتار ناهنجار برخی از مسئولان و نرمش به‌سمت غرب، موجب تضعیف روحیه برخی از مردم شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه تصریح کرد: متأسفانه نظام سلطه در بخش‌های مختلف نفوذ کرده و مانع خودکفایی ایران در بسیاری از امور شده است.

وی افزود: تحریم‌ها در گذشته اثر چندانی بر کشور نداشت اما این روی خوش نشان دادن‌ها به غرب، موجب شده است که امروز تحریم‌ها کاملاً محسوس باشد.

محمد خاطرنشان کرد: مردم غیور ایران فشار اقتصادی فراوانی را متحمل می‌شوند این در حالی است که اگر مسئولان به تمام منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کردند این تهدیدها قطعاً تبدیل به فرصت می‌شد.

وی با بیان اینکه ایران چهارمین کشور در حوزه نفت و دومین کشور غنی در زمینه داشتن گاز طبیعی است، گفت: ایران اسلامی جزو 10 کشور معدنی دنیا قرار دارد اما متأسفانه به‌درستی از این نعمات الهی بهره‌برداری نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: برداشت ما از معادن، سه‌دهم درصد برداشت معادن در دنیاست و به همین سبب مجبوریم بسیاری از مواد معدنی را وارد کنیم این در حالی است که معادن کشور تنها تا عمق 120 متر بررسی شده است و اگر به‌صورت رسمی و دقیق بررسی شود قطعاً در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.

محمد عنوان کرد: زنجیره ارزش کشور در حوزه نفت و گاز کامل نیست زیرا با داشتن رتبه چهارم در حوزه نفت در دنیا، بسیاری از مواد پایین‌دستی صنعت نفت و گاز به کشور وارد می‌شود و ارز فراوانی از ایران خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بخش پایین‌دستی صنایع نفت و گاز به‌لحاظ اشتغالزایی و اقتصادی برای کشور اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم در این حوزه به خودکفایی برسیم و از کل اقلام پایین‌دستی تنها در 20 درصد آن توان تولید و دانش فنی داریم.

وی با یادآوری اینکه اکثر بذرهای کشور وارداتی است، گفت: حجم بالایی از مرغ لاین کشور از سوی شرکت‌های خارجی وارد می‌شود این در حالی است که اگر در این حوزه تحریم شویم، امنیت غذایی کشور دچار معضل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه عنوان کرد: امروزه مواد اولیه کشاورزی و معدنی با هزینه سنگین استخراج می‌شود و مدیران، محصول را صادر و در نهایت بذر را با قیمت گزاف به کشور وارد می‌کنند.

محمد تصریح کرد: به‌جای اینکه این بودجه‌ریزی مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام باشد، بودجه به پروژه‌هایی که ارزش افزوده تولید می‌کنند، اختصاص نمی‌یابند.

وی با بیان اینکه بودجه کشوری حدود دو هزار هزار میلیارد تومان است، افزود: از این میزان حدود یک‌هزار هزار و 500 میلیارد تومان به شرکت‌های دولتی تعلق گرفته است در حالی عموم شرکت‌های دولتی نیز زیان‌ده هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: هزینه‌های حقوق جاری کارمندان و انشعابات نیز قسمت اعظم دیگری از بودجه کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد این در حالی است که تنها 80هزار میلیارد تومان به حوزه عمران در کل کشور اختصاص یافته است.

محمد عنوان کرد: پروژه‌های بسیاری در کشور وجود دارد که بی‌نتیجه رها شده‌اند در حالی که اگر تنها 10 درصد باقی‌مانده از بودجه تأمین شود آنگاه عملیات اجرایی مجدداً رونق می‌گیرد و به مرحله افتتاح پروژه خواهد رسید تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری اینکه قرارگاه خاتم برای توسعه زیرساخت‌های کشور تشکیل شد تا پروژه‌های عمرانی را احداث کند و به سازندگی بپردازد، اضافه کرد: الگوآفرینی برای اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه‌های امروز این قرارگاه به‌شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تنها مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده دارد و در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌یابد.

عباس کاظمی، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تا کنون قدم‌های مهمی در بخش عمرانی برداشته است.

وی افزود: عدم بیان ظرفیت‌هایی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کشور انجام داده، یکی از ظلم‌های بزرگی است که صاحبان تریبون و اصحاب رسانه به این دستگاه فعال انقلابی انجام داده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی که با جنگ رسانه‌ای و ادراکی گسترده همراه شده است متأسفانه فضای رسانه‌ای غرب نیز تلاش می‌کند که امید را از جامعه ایرانی بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاشند با نمایش افق سیاه و تار و همچنین تعریف روایت‌های غلط از فعالیت‌های ناب اجتماعی و عمرانی سپاه پاسداران سیاه‌نمایی کنند و در نهایت منجر به اندوه جوانان و ناامیدی آنان شوند.

خواندن 878 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)