رئیس پلیس پیشگیری ناجا: ‌۵هزار پلیس به لباس ‌دوربین‌دار مجهز می‌شوند

دوشنبه, 21 آبان 1397 23:29 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال جاری ۵هزار پلیس به لباس پلیس دوربین‌دار مجهز می‌شوند، یادآور شد: تاکنون یک‌هزار مورد آن تأمین شده است.

به گزارش خط هشت، سردار محمد شرفی امروز (دوشنبه 21 آبان) در حاشیه سفر به کردستان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و میلاد نبی اکرم(ص) اظهار داشت: همایش سالیانه مدیران و فرماندهان انتظامی در استان کردستان با دو هدف ارزیابی عملکرد استان در طول مدت یک‌سال گذشته و هم‌چنین اتخاذ و ابلاغ تدابیر، فرامین، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های جدید انتظامی از طریق سلسله‌مراتب فرماندهی، برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از ارزیابی‌هایی که بر اساس آمارها و عملکردها صورت گرفت، چند اولویت به نیروی انتظامی استان ابلاغ شد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی نخستین اقدام را ارتقاء توان عملیاتی و دفاعی رده‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: اساساً با بهینه‌سازی توان تحرک واحدهای انتظامی اعم از کلانتری، واحدهای ایست بازرسی و کیفی‌بخشی به منابع انسانی از طریق آموزش مهارت‌های جامع حرفه‌ای کنار به‌کارگیری تجهیزات و تکنولوژی جدید و مدرن صورت می‌گیرد.

وی ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه استان کردستان طی یک سال گذشته از نظر کیفی و توان دفاعی قدرت عملیاتی را پیدا کرده است و به همین خاطر در طول مدت ذکرشده مورد امنیتی در استان نداشته‌ایم.

شرفی تصریح کرد: از نیروی انتظامی، متولیان امر و تمام کسانی که در تحقق این مهم تلاش کردند نهایت قدردانی را داریم.

وی با تأکید بر اینکه همراهی مردم نقطه مثبت دستیابی به این شاخص کیفی بود، ادامه داد: بر این اساس یکی از بحث‌های مطرح در استان بحث توسعه کمی و کیفی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه بهینه‌سازی شاخصه‌های حقوق شهروندی و ارتقاء حقوق متهمین از دیگر برنامه‌های در دست اقدام نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص لحاظ شده که در قالب آن پیش‌بینی می‌شود امسال تمام تحت‌نظرگاه‌های در اختیار پلیس سراسر کشور تحت پوشش نظارت تصویری برده شود.

وی با ابراز خرسندی از تحقق این هدف در سال جاری، اظهار داشت: پس از اجرایی شدن این طرح هیچ نقطه تحت‌نظرگاهی باقی نمانده است که بدون پوشش دوربین مداربسته باشد.

شرفی یکی از قابلیت دوربین‌های مستقرشده را امکان رصد و نظارت روتین و آن‌لاین فرماندهان بر عملکرد و رفتار همکاران دانست و افزود: این امر بدان خاطر است که حقوق متهمین در هیچ جا ضایع نشود.

رضایتمندی 87درصد مردم از رفتار پرسنل انتظامی

وی دیگر موضوع مورد تأکید را مقوله شاخص‌های حقوق شهروندی دانست و توضیح داد: بر اساس آیین دادرسی کیفری تکالیفی نسبت به شهروندان به پلیس ابلاغ و به همکاران اعلام شده بود که بر اساس آن در هر زمینه از عملیات متضمن حقوق شهروندی در بحث کیفری باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه بر اساس انبار داده اطلاعات سامانه 197 قریب 87 درصد مردم که وارد کلانتری‌ها شده‌اند از رفتار پرسنل رضایت داشتند، گفت: بر اساس همین آمار 84 درصد مردم از عملکرد کارکنان انتظامی اظهار رضایت کردند.

وی تأکید کرد: هرچند این ارقام رضایت‌بخش است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و انتظار می‌رود عملکردها به‌گونه‌ای باشد که حتی یک مورد گله‌مندی از طرف مردم نداشته باشیم.

حضور یکصدهزار همیار پلیس در کشور

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه اولویت بعدی نیروی انتظامی، تحکیم مبانی پیشگیری از وقوع جرم است، بیان کرد: در این زمینه شاخص‌هایی برای استان‌ها پیش‌بینی و اعلام شده که در این شاخص‌ها و جلوه‌ها، بحث توسعه توان عملیانی مؤسسات حفاظتی مدنظر بود.

وی با اشاره به اینکه 100 هزار نفر در سطح کشور در قالب مؤسساتی به‌عنوان همیار پلیس یا نگهبان محله آموزش دیدند که بخشی از مأموریت پلیس را که حضور آن غیرضروری است، پلیس محلات،  مجتمع‌ها و مراکز تجاری عهده‌دار شدند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه در مقوله پیشگیری سهمی برای آحاد جامعه در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: 60 درصد این بخش به‌صورت سهل و سلبی با روش‌های ایجابی صورت می‌گیرد.

شرفی با اعلام اینکه «پلیس افتخاری» حلقه بعدی این پروسه است، گفت: بخشی از مردم در این طرح مشارکت داشته و در قالب پلیس افتخاری است که توسط نگهبانان محلات، بسیج و خود تشکل‌های مردمی شکل گرفته که پس از آموزش و سازماندهی، به‌یاری نیروی انتظامی می‌آیند.

وی در ادامه ساختار اجتماعی استان کردستان را ساختاری متکی بر سران و عشیره‌ای توصیف کرد و گفت: این ویژگی در بحث حل‌وفصل مناقشات فردی و طایفه‌ای بسیار کمک‌رسان است.

حضور 100 واحد پلیس سیار در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص راه‌اندازی واحدهای سیار پلیس، گفت: در برنامه ششم توسعه هزار واحد سیار پلیس پیش‌بینی و لحاظ شده بود، اما متأسفانه در تخصیص منابع دچار مشکل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خودروها و طراحی‌های لازم صورت گرفته، تصریح کرد: به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 100 واحد سیار پلیس در سطح کشور راه‌اندازی شود.

شرفی با اعلام اینکه راه‌اندازی کلانتری‌های مجازی نیز ایده‌ایست که متناسب با شرایط فعلی مطرح شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش بزرگی از فعالیت‌های کلانتری‌ها مربوط به ارائه خدمات انتظامی به مردم است، می‌توان بخشی از این خدمات را به‌صورت مجازی به مردم ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد بسیاری از خدمات مجازی را در اختیار مردم قرار گیرد و با استفاده از این ظرفیت در جهت امکان تسریع و کاهش هزینه در خدمات‌رسانی انتظامی و تأمین امنیت جامعه گام برداشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری 5 هزار پلیس به لباس پلیس دوربین‌دار مجهز می‌شوند، یادآور شد: تاکنون یک‌هزار مورد آن تأمین شده است که در شهرهای تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی و فرودگاه امام فعال هستند.

خواندن 922 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family