مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در اردبیل؛

تدبر در خطبه‌های امیرالمومنین امام علی (ع) راهگشای ما در عرصه‌های جهاد کبیر است

شنبه, 26 آبان 1397 15:04 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور یکی از راه‌های کسب معرفت را تدبر در نهج البلاغه عنوان کرد و گفت: تدبر در خطبه‌های امیرالمومنین امام علی (ع) راهگشای ما در عرصه‌های جهاد کبیر است.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل، عظیم ابراهیم‌پور در گردهمایی دانشجویان بسیجی استان به نقش مطالبات دانشجوی در تصمیم سازی‌های استانی و کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: فرمان آتش به اختیار فرمانده کل قوا در راستای ورود نخبگان و فرهیختگان جامعه برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم است.

وی به فتح خرمشهرهای پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود از جوانان کشور خواستند خرمشهر های پیش روی کشور را فتح کنند.

ابراهیم پور با بیان اینکه تنها راه نجات خرمشهرهای پیش روی کشور جهاد کبیر است، گفت: این جهاد سخت تر و طاقت فرساتر از جهاد صغیر که عبارت از 8 سال دفاع مقدس بود است چرا که در این جهاد مجاهد تنها است و نباید منتظر پشتیبانی باشد.

وی به تشریح ابعاد مختلف چهاد کبیر پرداخت و گفت: میدان جهادی که امروز خداوند متعال برای ما باز کرده است توفیقی است که نصیب هرکس نمی‌شود بنابراین ما باید با تقویت خود در عرصه‌های معرفتی و توکل بر خداوند متعال در این مسیر قدم بگذاریم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور یکی از راه های کسب معرفت را تدبر در نهج البلاغه عنوان کرد و گفت: تدبر در خطبه‌های امیرالمومنین امام علی(ع) راهگشای ما در عرصه‌های جهاد کبیر است.

وی به تشریح وضعیت نظام آمریکا و غرب در جهان امروز پرداخت و گفت: طبق شواهد موجود اضمحلال تمدن غرب نزدیک است، چرا که سیستم اقتصادی این کشورها با شکست سنگین مواجهه شده و در حال از هم پاشیدن است.

وی با بیان اینکه تمدن غربی نشان داد که نظام اقتصادی مبتنی بر تفکرات لیبرالی و نئوکینزی حلال مشکلات اقتصادی نیست از دولتمردان خواست با عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی علاوه بر نجات اقتصاد کشور برای سایر جوامع نیز این الگوی اسلامی را صادر کنند.

وی با بیان اینکه نظام بانکی فریدمنی امروز جوابگو نیست تصریح کرد: چرا باید 95 درصد وام های بانکی به افرادی داده شود که با استفاده از رانت به این منابع دسترسی یافته و هرگز هم وام های خود را عودت نداده اند.

وی به معرفی خرمشهرهای موجود کشور که باید آزاد شوند پرداخت و گفت: نظام بانکی، نظام اقتصادی و نظام سلامت از جمله مهمترین خرمشهر های حال حاضر کشور هستند که باید بدست شما جوانان هر چه سریعتر آزاد شوند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و درمان به تشریح عملکرد نظام سلامت پرداخت و گفت: نظام سلامت مبتنی بر طب مدرن علی رغم هزینه های زیاد و مشکلات مالی متعدد و تحریم های دشمنان جوابگوی نظام سلامت ما نیز و باید مسئولان نظام سلامت کشور با استفاده از ظرفیت های داخلی به ویژه طب اسلامی و ایرانی به دنبال تامین نظام سلامت کشور باشند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور با بیان اینکه در تهیه داروهای غربی گاهی از روغن خوک و برخی مواد حرام استفاده می شود، گفت: ورود مواد حرام در اسلام در قالب دارو به بدن انسان موجی تغییر شخصیت افراد می شود و این درست نیست و باید مسئولین امر در این مورد به دنبال راهکار باشند.

وی از واردات بی رویه محصولات آرایشی به کشور نیز انتقاد کرد و گفت: طبق آمار منتشر شده سالانه 20هزار میلیارد لوازم آرایشی به کشور وارد می شود در حالیکه مواد اولیه این لوازم نیز که در غرب تولید می شود اغلب از اجساد انسان بدست می‌آید.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس افراد جوان و اغلب دانشجو بودند از دانشجویان بسیجی خواست تا با افزایش دانش و بصیرت خود بتوانند با ورود به عرصه جهاد کبیر برای فتح خرمشهر های مطرح شده گام های مؤثری بردارند.

وی به فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت:این فضا که دست پرورده خود غرب است علی رغم فاید آن تهدید برای نسل آینده کشور است چرا که برنامه های مخرب منتشر شده در آن سوی اتاق فکر اسکبار به دنبال تناه کردن نسل جدید است لذا دانشجویان بسیجی وظیفه دارند تا با شناسایی موارد فوق علاوه بر مطالبه گری از مسئولان کشوری برای مقابله به خنثی کردن توطئه های دشمنان موجب بصیرت دهی به مردم شده و تهدیداتموجود را به فرصت تبدیل کنند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور از دانشجویان بسیجی خواست با راه اندازی خیمه‌های فرهنگی و اقتصادی در جامعه به صورت آتش به اختیار با روحیه جهادی اهداف انقلاب در کشور و حتی جهان را محقق سازند و در این راه از یاد شهدا غافل نشوند چرا که شهدا بهترین الگو نسل جوان در مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب هستند.

وی از شهید رسول عالم باقری بعنوان اولین شهید عمران و آبادانی نام برد و گفت: این شهید بزرگوار از اولین لحظات ورود به این وادی جهت خدمت به مردم و مناطق محروم همواره به دنبال شهادت بود به طوریکه در تمام ماموریت های خود با روحیه جهادی و توسل به شهدای دفاع مقدس وارد میدان عمل می شد که در نهیت هم در جریان محرومیت زدایی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ابراهیم‌پور به تبیین شاخص های مدیریت در خانواده اشاره کرد و گفت: جوانان برای اینکه یک زندگی سالم و مشترک را آغاز کنند باید قبل از تشکیل خانواده بتوانند 6 نوع مهارت را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده از یک زندگی موفقی و پایداری برخوردا شوند.

وی از مدیریت عاطفی،مدیریت معنوی، مدیریت انقلابی، مدیزیت اجتماعی و رابطه داخل خانواده با بیرون خانواده، مدیریت اقتصادی بعنوان ارکان مدیریتی تشکیل زندگی مشترک و مهارت های لازم برای تشکیل خانواده نام برد و گفت: جوانان بهتر است قبل از نشکیل خانواده با مهرت یافتن از موارد فوق اقدام به تشکیل خانواده دهند تا بتوانند یک زندگی شیرین و موفقی داشته باشند.

 

 

منبع: بسیج 

خواندن 897 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family