چاپ کردن این صفحه

حضور بیش از ۱۴۰۰ زائر راهیان‌نور در موزه دفاع مقدس خرمشهر

پنج شنبه, 17 اسفند 1402 13:33 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

پوربچاری از حضور بیش از هزار و ۴۰۰ زائر دانش‌آموز و دانشجو از استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، تهران و سمنان در موزه جنگ خرمشهر خبر داد.

به گزارش خط هشت، سرهنگ دوم پاسدار «مهدی پوربچاری» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر امروز با اعلام خبر حضور بیش از هزار و ۴۰۰ زائر دانش‌آموز و دانشجو طی ۲۴ ساعت گذشته از استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، تهران و سمنان در موزه جنگ خرمشهر اظهار داشت: طی چند وقت اخیر شاهد حضور کاروان‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی از سراسر استان و دیگر نقاط کشور در مناطق عملیاتی جنوب و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان هستیم که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر نیز به عنوان اولین موزه جنگ کشور یکی از مقاصد ثابت و همیشگی این عزیزان است.

وی افزود: بازدید از مناطق جنگی، یادمان‌های دفاع مقدس و موزه‌های جنگ، مصداق واقعی جهادتبیین است، چون نسل امروز ما دوران دفاع مقدس و حماسه‌های ماندگار آن دوران را ندیده و لمس نکردند و این مناطق اسناد مظلومیت ملت ایران را در مقابله با استکبار جهانی به نسل‌های امروز نشان می‌دهد.

پوربچاری با اشاره به حضور بیش از هزار و ۴۰۰ زائر که به شکل کاروان دانش‌آموزی از موزه دفاع مقدس خرمشهر دیدن کردند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل اوج راهیان‌نور شاهد حضور بیش از پیش جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی و همچنین خانواده‌ها در جمع زائرین هستیم.  

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر که به موزه جنگ شهرت دارد، نخستین و پربازدیدترین موزه دفاع مقدس کشورمان است که اسناد و میراث گرانبهای ۸ سال جنگ تحمیلی را در سه گالری تحت عنوان «خرمشهر پیش از جنگ، خرمشهر در جنگ و خرمشهر پس از جنگ» را در دل خود جای داده است. موزه‌ای ساده و پر محتوا که شناسنامه‌ای از مظلومیت و مقاومت مردم خرمشهر را در طول دوران دفاع مقدس به مخاطبان نشان می‌دهد.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 25 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)