سوریه در مسیر رسیدن به فردایی بهتر/ رؤیای غربی‌ها محقق نشد

چهارشنبه, 28 آذر 1397 09:00 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

هفت سال از بحران بین‌المللی سوریه می‌گذرد؛ بحرانی که تروریست‌ها و حامیانشان رؤیاهای زیادی در سر می‌پروراندند تا در این بحران محقق سازند؛ اما حکومت مشروع سوریه با کمک نیروهای مقاومت اجازه محقق شدن این رؤیاها را ندادند.

 

به گزارش خط هشت ، سوریه همواره به دلیل همسایگی با کشور‌های فلسطین، عراق، لبنان و ترکیه از دیرباز مورد توجه قدرت‌های استعماری بوده است و از کشور‌های استراتژیک و مهم غرب آسیا و حلقه وصل کشور‌های حوزه مقاومت محسوب می‌شود.

بر همین اساس کشور‌های غربی و ابرقدرت‌ها به دنبال این بودند که در این کشور نفوذ پیدا کنند تا بتوانند از این طریق امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند و لبنان و حزب الله لبنان را نیز تحت فشار قرار دهند. باید به این نکته هم اشاره کرد که سوریه تنها کشوری است که علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا و اروپا و کشور‌های عربی، راضی به مذاکره با رژیم اشغال‌گر قدس نشد.

نکته حائز اهمیت این است که حافظ اسد و پسرش بشار اسد همواره از مخالفان رژیم اشغالگر قدس بودند. بلندی‌های جولان و مرز‌های سوریه بار‌ها به تصرف نظامیان صهیونیستی درآمد؛ ولی ارتش سوریه توانست آن‌ها را به عقب براند و به عبارتی همواره لبنان، خط قرمز سوری‌ها محسوب می‌شود.

در گذشته نیز حفظ امنیت داخلی لبنان به عهده نظامیان سوری بود؛ ولی پس از روی کار آمدن رفیق حریری در لبنان، دولت‌های وقت لبنان در شورای امنیت و سازمان ملل، قطعنامه‌هایی را به تصویب رساندند که طبق این قطعنامه‌ها کلیه نیرو‌های سوری از لبنان خارج شدند. این تصمیم تنها به نفع رژیم صهیونیستی قلمداد شد؛ لبنانی‌ها دیگر نظامیان قهاری را در کشورشان نمی‌دیدند به همین خاطر هر روز شاهد حملات بیشتر به کشورشان بودند؛ اما سوریه حمایت‌های خودش را از لبنان دریغ نکرد. تقویت حزب الله لبنان راهی بود که اسرائیل را در حملاتش به لبنان را ناکام می‌گذاشت.

عمده این اتفاقات باعث شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی رؤیای ساقط کردن رژیم بشار اسد در سر بپرورانند و از این رو، ژانویه 2011 میلادی بحران سوریه آغاز شد؛ بحرانی که به گفته بعضی از کارشناسان به جنگ 72 ملت در قلب خاورمیانه مشهور شد و سبب شد میلیون‌ها نفر در سوریه جانشان را از دست بدهند و یا آواره شوند. گروه دیده بان حقوق بشر در آماری رسمی اعلام کرد که 511 هزار نفر از ماه مارس سال 2011 میلادی تاکنون در جریان جنگ در سوریه کشته شده‌اند.

تجزیه سوریه به چندین کشور یکی از نقشه‌های کشورهای غربی بود تا خاورمیانه را ناامن کنند و چه بسا اگر نقشه‌های‌شان در منطقه عملیاتی می‌شد، می‌توانستند از این طریق یک متحد و شریک تازه برای رژیم صهیونیستی درست کنند.

رژیم صهیونیستی همواره از پیروزی محور مقاومت بیم و هراس داشت و دارد؛ لذا در سال‌های اخیر سعی کرده است که با عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی، محور مقاومت را کمرنگ کند؛ ولی با عبور دولت سوریه از این بحران که با کمک‌های مستشاری ایران و روسیه همراه بود، توانست نقشه شوم جبهه باطل به رهبری آمریکا و کشورهای غربی را نقشه بر آب کند. اگر این نقشه شوم اجرایی می‌شد، صهیونیست‌ها به حاشیه امن می‌رفت و به کشتار ملت مظلوم فلسطین راحت‌تر ادامه می‌دادند.

اما این روزها، خبرهای خوبی از سوریه که مرکز محور مقاومت شده است، به گوش می‌رسد، حال متحدان سوریه در حال کمک به تدوین قانون اساسی جدید این کشور هستند؛ قانونی که اگر به تصویب برسد می‌تواند سوریه را به سوی خوشبختی و فردایی بهتر رهسپار کند. سوریه‌ای که باید شبانه روز تلاش بکند تا فجایع‌ای که در این هفت سال از سوی تروریست‌ها بر آن تحمیل شده است را از بین ببرد و به روزهای خوش قبل خویش بازگردد.

 

 

منبع: دفاع پرس

خواندن 847 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family