چاپ کردن این صفحه

معاون مسجد مقدس جمکران:

بزرگ‌ترین اجتماع مهدی یاوران در «نیمه شعبان» ثبت ملی و جهانی می‌شود

دوشنبه, 26 فروردين 1398 09:57 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: تلاش می‌کنیم تا بزرگترین اجتماع مهدی یاوران در دنیا در نیمه شعبان را ثبت ملی و جهانی کنیم.

 

به گزارش خط هشت از قم، «ابراهیم صدوقی» معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت اظهار داشت: هنگامی که مراسمی با این تعداد زائر برگزار می‌شود، نیاز است تا زیرساخت‌های آن نیز با بودجه ملی فراهم شود و برای تحقق این مساله نیازمند امکاناتی فرا استانی هستیم، چرا که امکانات فعلی استان و مسجد مقدس جمکران کمتر از نیاز‌های پیش رو است.

وی با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: امیدوار هستیم با توجه به جلسه‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود، بودجه کشوری برای این مساله اختصاص یابد.

صدوقی گفت: چشم انداز ۱۲ ساله مسجد مقدس جمکران از چهار سال گذشته شروع شده که چهار سال اول این چشم انداز با شعار خدمت رغبت انگیز به پایان رسیده و چهار سال دوم به عنوان پاسخگویی رغبت انگیز آغاز شده است.

این مسئول اعلام کرد: تاکنون ۵۰۰ کاروانی که به صورت هفتگی از نقاط مختلف کشور به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند؛ شناسنامه دار شده‌اند و دوره‌های آموزشی برای مسئولان این کاروان‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در قم تلفن ۳۷۲۵۶۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ و سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۳۱۳ و نیز پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران به نشانی اینترنتی www.jamkaran.ir راه‌های ارتباطی علاقه‌مندان با برنامه‌های این مسجد است.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» معاون فرهنگی مسجد جمکران نیز گفت: ویژه برنامه «سفیران آفتاب» در شب نیمه شعبان به چهار زبان زنده دنیا اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: پنجشنبه هفته جاری (۲۹ فروردین) ساعت ۱۷ آیین غبارروبی مسجد مقدس جمکران با حضور اصحاب رسانه استان قم برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: مراسم پیاده روی کاروان قدمی برای ظهور عصر روز نیمه شعبان (یکم اردیبهشت) با شعار «لبیک یا مهدی (عج)» و پیاده‌روی طلاب غیرایرانی جمعه این هفته (۳۰ فروردین) ساعت ۸ صبح از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر توجه به امر یاری رسانی به مناطق سیل زده اضافه کرد: پویش مردمی قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) شروع و مصرف این گوشت‌های نذری، فقط برای مناطق سیل زده کشور در نظر گرفته که تاکنون ۶۰۰ میلیون ریال در این رابطه از سوی مردم کمک شده است.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه‌های کشور نیز در این نشست با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی همزمان با ایام نیمه شعبان گفت: تمام تلاش بزرگان فرهنگی این است که افراد به صورت فردی و اجتماعی از این فضای معنوی در نیمه شعبان بهره‌مند شود.

ظهیری خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود پنج میلیون بسته فرهنگی در ایام نیمه شعبان بین زائران توزیع شد که بخشی از این بسته‌های فرهنگی از نذر‌های فرهنگی مردم تهیه شده بود.

وی متذکر شد: پویش همراهی با سیل‌زدگان هم زمان با اعیاد شعبانیه شروع به کار می‌کند تا در این عید بزرگ سیل زدگان کشورمان را یاری کنیم.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 756 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)