جانشین نیروی زمینی ارتش: تهدیدات لحظه‌ای رصد می‌شود/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم

دوشنبه, 31 تیر 1398 19:17 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه زمانی رویکردمان دفاع در مقابل دشمن بود اما امروز رویکرد تهاجمی داریم، گفت: ما به کسی تعرض نمی‌کنیم و هیچ سابقه تعرض هم نداریم ولی در قبال تعرض کسی را بدون جواب نمی‌گذاریم.

به گزارش خط هشت، امیر نوذر نعمتی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شکرخدا و یادآوری مسیری که باید حرکت کنیم یک روش در نیروی زمینی ارتش است، اظهار داشت: هر روز بارها از خدا می‌خواهیم که در صراط مستقیم ما را هدایت کند. 

وی با بیان اینکه صراط مستقیم برای ما پیامبر(ص) و امامان معصوم هستند، گفت: در زمان کنونی از دید و نگاه سربازی ما صراط مستقیم ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر ایشان راه و روش نیروهای مسلح است. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیری را تعیین کردند، افزود: بیانیه گام دوم استراتژی، راهبرد و روش را ترسیم کرده و باید این روش سرمشق ما قرار گیرد. 

امیر نعمتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گذشته را کامل بررسی کردند، نقاط ضعف و قوت آن را تبیین و مسیر آینده را تعیین کردند، بیان کرد: گذشته نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس و 8 سال جنگ در مقابل همه جهانخواران است. 

وی با بیان اینکه باید مقطع زمانی دفاع مقدس را براساس بیانیه گام دوم انقلاب بررسی کنیم، عنوان کرد: باید ببینیم که دشمن برای چه هدفی حمله کرده و چه دستاوردی داشته است؟ ما چرا در جریان دفاع مقدس پیروز شدیم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نگاه به دفاع مقدس نشان می‌دهد که 90 درصد از فرماندهان زیر 30 سال سن داشتند، بنابراین اعتماد کردن به جوان‌ها یکی از شاخصه‌های دفاع مقدس و تجربه بسیار خوبی بود. 

امیر نعمتی افزود: وحدت شاخصه دیگر دفاع مقدس بود، درباره وحدت حرف زیاد زده شده اما باید به وحدت چه درون سازمان و چه  در بیرون سازمان عمل کنیم، وحدت زمانی به نتیجه می‌رسد که عمل و نیت نیز با آن همراه باشد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ایثارگری بر مبنای دین شاخصه دیگر دفاع مقدس بود، گفت: در دفاع مقدس ایثارگری بر مبنای دین و قرآن در همه جا موج می‌زد. مورد دیگر که در دفاع مقدس شاخص است، توجه و تکیه بر داخل بود، در دفاع مقدس امید نداشتیم که حتی سیم خاردار از خارج به ما بدهند در میان نیروهای مسلح هیچ کس نگاهش به خارج از کشور نبود. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این موارد دستاورد دفاع مقدس است، اظهار داشت: هر کدام از این شاخص‌ها را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بگذاریم جواب می‌دهد، به تعبیر ما نظامیان آئین‌نامه‌ای است که در میدان عمل امتحان شده است و در هر زمینه‌ای استفاده کنیم قطعا موفق می‌شویم. 

امیر نعمتی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس نیز نیروهای مسلح همین نگاه و تکیه به داخل را دنبال کردند، گفت: در حال حاضر نیز هیچ یک از نیروهای مسلح این حس را ندارد که سلاحی از خارج بگیرد نتیجه این تفکر امروز این شده که زمانی می‌خواستیم بازدارندگی ایجاد کنیم اما امروز دیگران می‌خواهند برای ما بازدارندگی ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه زمانی رویکردمان دفاع در مقابل دشمن بود اما امروز رویکرد تهاجمی داریم، افزود: ما به کسی تعرض نمی‌کنیم و هیچ سابقه تعرض هم نداریم ولی در قبال تعرض کسی را بدون جواب نمی‌گذاریم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه 2 عامل اصلی سرلوحه نیروهای مسلح است، بیان کرد: نگاه به درون و اطاعت محض از فرمانده کل قوا 2 عاملی است که در همه نیروهای مسلح وجود دارد. 

امیر نعمتی با بیان اینکه شاخص‌های دفاع مقدس در میان نیروهای مسلح و مردم همچنان وجود دارد، عنوان کرد: نمونه این امر را در سیل فروردین ماه دیدیم، در همین شیراز مردم پای کار آمدند. مردم همیشه هستند ما باید بخواهیم. 

وی با اشاره به فعالیت مرکز آموزشی علوم و فنون استان فارس تصریح کرد: این مرکز تربیت‌کننده همه فرماندهان مانوری نیروی زمینی ارتش بوده که کار بسیار بزرگی است. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه وضعیت این مرکز با 3 سال گذشته قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: این مرکز برای نیروی زمینی بسیار مهم است، ارتقای کیفی بسیارخوبی در سطح دانشکده‌ها و اساتید انجام شده همچنین در کمیته تکاور تا حدی این ارتقا صورت گرفته اما  در کمیته هوابرد هنوز اتفاق نیفتاده است. 

امیر نعمتی با تشکر از فرمانده سابق ارتش در استان فارس امیر جمشیدی گفت: اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز توقع ما برآورده نشده است، وظیفه ما در نیروهای مسلح حفظ و ارتقای نیروهای رزمی است. 

وی با بیان اینکه آموزش و تربیت فرماندهان اصلی صحنه جنگ به عهده این مرکز است، افزود: این کار تعطیلی‌بردار نیست، شب و روز نمی‌شناسد دشمن با همه توان و نیرو پای کار آمده است و باید در مقابلش آماده باشیم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هدف امروز دشمن بر هیچ کس در داخل و خارج از کشور پوشیده نیست حتی کسانی که با اصل نظام نیز مشکل دارند، می‌دانند دشمن چگونه عمل می‌کند و چه هدفی دارد؟ 

امیر نعمتی با بیان اینکه ارتقای رزمی وظیفه نیروهای مسلح است، تصریح کرد: این مرکز باید شبانه روز با تلاش جهادی کار کند، با تلاش عادی نمی‌توان به هدف رسید. در دفاع مقدس تلاش جهادی بود که مثمرثمر بود امروز نیز این حرکت جواب می‌دهد. 

وی درباره وضعیت کنونی نیروی زمینی ارتش نیز گفت: وضعیت نسبت به 2 سال پیش تغییر کرده و بر مبنای فرمان فرمانده کل قوا تغییر ساختار رخ داده است، امروز نیروی زمینی دارای انواع تیپ است. در سال گذشته رزمایش اقتدار 97 را با رویکرد تهاجمی انجام دادیم که امسال هم در زمان مناسب انجام می‌دهیم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی 43 طرح و دستورالعمل دارد، این نیرو در طرح‌ریزی تمرکزی و در اجرا غیرتمرکزی عمل می‌کند، گزارش‌گیری‌ها و نظارت علاوه بر روزانه و هفتگی ماهیانه به صورت حضوری انجام می‌شود.

امیر نعمتی با بیان اینکه اهداف 4 ساله نیروی زمینی در 2.5 سال 90 درصدش به صورت 100 درصد محقق شده است، بیان کرد: تغییرات نیروی زمینی براساس تهدیدات رصد شده، امروز تهدیدات به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود. 

وی با بیان اینکه مرکز علوم و فنون فارس هم باید متناسب با این تغییرات عمل کند، عنوان کرد: فرمانده جدید باید این موارد را مدنظر داشته باشد و عدالت محوری، ولایت‌مداری و شایسته سالاری شعار نیروی زمینی برای تصدی مسئولیت است. 

خواندن 767 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family