۵۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در اردبیل تدوین شده است

یکشنبه, 24 شهریور 1398 18:38 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۵۴ کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده که تعدادی منتشر و تعدادی دیگر نیز در دست انتشار است.

به گزارش خط هشت، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل پیش از ظهر امروز در راستای برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان در این حوزه در اردبیل برگزار شد.

اجرای 58 عنوان برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و یادآوری دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس محور اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

علی واحد از تدارک 58 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا برگزاری این برنامه‌ها با شکوه هر چه بیشتر انجام شده و زمینه برای حضور هر چه بیشتر و گسترده مردم در این برنامه‌ها فراهم آید.

وی از جمله برنامه‌های این هفته را رونمایی از کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: در این هفته از 14 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در استان رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تدوین و انتشار کتاب در این حوزه را از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود:‌ در همین راستا از سال 96 تاکنون 54 کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده است که تعدادی منتشر و تعدادی دیگر نیز در دست انتشار است.

واحد از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:‌ در مناطق مختلف استان نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس برپا شده و تلاش می‌شود در قالب نمایشگاه جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های جنگ به بازدیدکنندگان تبیین شود.

وی دیدار با خانواده‌های شاهد، دیدار با ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل دانست و تصریح کرد: برگزاری محفل‌های خاطره‌گویی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با محوریت دفاع مقدس نیز برای این هفته تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد:‌ برنامه‌ریزی شده تا با برگزاری آئینی از پیشکستونان دفاع مقدس در استان تجلیل و قدردانی شود که تلاش و جدیت بر این است تا برنامه‌های این هفته به شکل کیفی و با نظم و انسجام لازم برگزار شود.

نیروهای مسلح با منطق قرآن و اسلام در مقابل تمامی دشمنان ایستادگی کرده‌اند

فرماندار شهرستان اردبیل نیز در این جلسه اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در این هفته را ضروری دانست و اظهار کرد: شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس دین بزرگی بر گردن ما دارند و باید با عمل به خواسته‌های آنها تلاش کنیم تا در مقابل ایثار و دلاورمردی‌های آنها ادای دین کنیم.

جواد زنجانی افزود:‌ یکی از اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تبلیغات محیطی مناسب و نصب بنرهای اطلاع‌رسنی در این حوزه در سطح شهر بوده چرا که این اقدامات با هزینه‌ای کمتر می‌تواند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا در این هفته شهر رنگ و بوی شهدا را به خود گرفته باشد تا جوانان و نسل امروزی که جبهه و جنگ را ندیده‌اند، با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا آشنا شده و تلاش کنند تا از آنها الگوگیری کنند.

فرماندار شهرستان اردبیل اجرای هنرمندانه برنامه‌های این هفته را گامی موثر در راستای شناخت تاریخ جنگ دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه از رسالت‌های اصلی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آرمان‌ها و اهداف شهدا در بین جوانان و نوجوانان بوده باید تلاش کنیم تا با برنامه‌های اساسی زمینه‌ساز تداوم راه شهدا در جامعه باشیم.

زنجانی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس منطق قرآن و اسلام پشتوانه ایستادگی نیروهای مسلح بوده و توانسته‌اند با تکیه بر این پشتوانه دشمنان را شکست داده و اقتدار و عزت را برای کشور فراهم آورند.

وی گفت: در حال حاضر نیز ملت ایران با تکیه بر منطق قرآن و اسلام با دشمنان و استکبار جهانی مقابله کرده و اجازه نمی‌دهند تا دشمنان با توطئه‌های مختلف به اهداف شوم حود دست یافته و نظام را از مسیر متعالی خود منحرف کنند.

فرماندار شهرستان اردبیل اقتدار، آرامش و سربلندی کنونی کشور را در سایه رشادت‌های شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های بزرگی برای کشور هستند که توانستند با ایثار و جانفشانی خود دستاوردهای مهمی نظیر صلابت، عزت، عظمت و امنیت را برای کشور فراهم آورند و باید قدردان این دستاوردها باشیم.

خواندن 754 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family