سردار شکارچی:

پیشرفت‌های کشورمان خواب را از چشم دشمنان گرفته است/ آمریکا دست به حمله نظامی بزند، پیروز میدان نخواهد بود

چهارشنبه, 15 آبان 1398 16:45 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا اگر دست به حمله نظامی بزند، پیروز میدان نخواهد بود؛ زیرا در آن صورت، هرگونه تهدیدی با فروپاشی این کشور روبرو خواهد شد.

 

به گزارش خط هشت از قم، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت معلم شهید مدافع حرم شهید «مجید عسکری جمکرانی» اظهار داشت: یادواره‌های شهدا چراغ هدایت و یک شاخص و یادآوری راه و جلسه روشنگری و بصیرت افزایی است تا از مسیر اصلی ولایت منحرف نشویم.

وی با بیان اینکه ایمان، هجرت و جهاد بالاترین درجه را به شهید می‌دهد و از این رو شهدا رستگاران واقعی نظام خلقت هستند، افزود: ایمان واقعی مقدمه هجرت است؛ نه هجرت مکانی، بلکه هجرت از نفسانیت و از همه دلبستگی‌های حلال، مال، شهرت، خانواده مقام و مسئولیت مدنظر است. این هجرت باید در مسیر جهاد و اطاعت از خدا باشد؛ زیرا در آن صورت است که بهترین مقام به مهاجر الی الله اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: جغرافیای ایمان، هجرت و جهاد، صرف زمین نیست، چون جعرافیای هجرت، سرزمین نیست، بلکه هرجا آرمان‌های انقلاب اقتضا کند، همانجا سرزمین و میدان مبارزه ماست و هر جا حرم‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار گیرند، آنجا میدان جهاد ماست؛ سوریه، عراق، شلمچه، فکه، چذابه و ... تفاوتی نمی‌کند.

وی افزود: وقتی ما در عملیات والفجر ۸ فاو را تصرف کردیم خوشحال شدیم؛ زیرا یک گام به سقوط کانون ظلم و جنایت نزدیک شدیم و آن روز هم که فاو را پس دادیم ناراحت نشدیم، چون به تکلیف الهی خود عمل کردیم.

سردار شکارچی افزود: شهیدان والامقامی، همچون شهید عسکری جمکرانی خوب به تکلیف خود عمل کردند؛ زیرا برای حفظ دین از نفس خود هجرت کردند و «عند ربهم یرزقون» شدند.

وی یادآور شد: والدینی بودند که پس از سال‌ها با نذر و نیاز بچه‌دار شدند و همین فرزندشان را برای ادای تکلیف و حفظ دین به جبهه فرستادند و شهید شد و هزاران نوع از این اتفاقات در دوران دفاع مقدس داشتیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید مسیر و سیره شهدا را خوب بشناسیم، تصریح کرد: متاسفانه امروز افرادی علی‌رغم درصد بالای جانبازی رودرروی ولایت می‌ایستند، این‌ها جانباز نفسانیت هستند و افرادی را هم داریم که سال‌ها با درد و ناراحتی جانبازی رو تخت دراز کشیده اند و همچنان دغدغه آرمان‌های انقلاب را دارند.

دفاع از آرمان های انقلاب جغرافیا نمی شناسد/ امروز بستن سربند «یا زهرا» نشانه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به سایر ملت هاست

وی افزود: مادر شهیدی مقدس است که تکلیف خود را بعد از شهادت فرزندش بداند و زینب وار عمل کند سایر اعضای خانواده شهدا هم همینطور باید حقیقتا به راه شهید متصل باشند.

سردار شکارچی بیان کرد: عده‌ای در کشور مدعی انقلابی‌گری، شکنجه و خوردن تازیانه از طاغوت هستند، پای درس امام راحل نیز بوده‌اند و در دوران دفاع مقدس هم نقش‌آفرینی کرده اند؛  اما امروز در مقابل رهبر ایستاده‌اند.

وی افزود: این یعنی پیروی از نفسانیت و گم کردن تکلیف، چنین افرادی ایمان سکوی هجرتشان نبوده است، بلکه برای به ‌دست آوردن مقام، شهرت و دنیا تلاش کرده‌اند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ما نباید به دین نگاه جعرافیایی داشته باشیم، گفت: امروز سرسخت‌ترین دشمن ما رژیم صهیونیستی است و نمی‌شود با این دشمن در فکه و جزیره مجنون و ... جنگید به همین دلیل منطقه بوکمال سوریه، چذابه، دیاله عراق و شلمچه یکی است.

وی با اشاره به اینکه دفاع از خرمشهر، بستری برای دفاع از دین است، تاکید کرد: اصل حفظ دین و آرمان‌های انقلاب است و کوچک‌ترین غفلت در سوریه یعنی تخریب مساجد و هتک حرمت نوامیس مسلمانان در همه دنیا محسوب می‌شود.

سردار شکارچی با تشریح برخی دستاورد‌های حضور ایران در جبهه مقاومت تصریح کرد: درست است که ما شهدایی را تقدیم کردیم، اما در قبال آن و به برکت خون‌های مطهر همین شهدا دستاورد‌های بسیار مهمی نیز داشته‌ایم.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مدت حضورشان در عراق، سرمایه‌های این کشور را نابود کردند، به خانه‌های عراقی‌ها حمله کردند و جنایات عدیده‌ای مرتکب شدند در حالی که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، نه در مقابل ارتش عراق و نه بمباران‌های شیمیایی سست نشدند، اما در برابر اینکه خانواده بی‌پناهی آسیب ببیند، تن شان می‌لرزید.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: خلبان شهید «خلعت بری» سه بار برای انهدام پلی اقدام کرد، اما هر بار به دلیل عبور افراد غیرنظامی، مکث کرد تا اینکه هواپیمایش ساقط شد و به شهادت رسید.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ابراز کرد: در یمن در هر شبانه روز بیش از ده‌ها کودک از بین می‌روند و آمریکایی‌ها هیچ خیالشان نیست.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در حضیض حقارت قرار گرفته اند، افزود: بالاترین دستاورد فرهنگ جهاد و شهادت این است که توانستیم این فرهنگ عاشورایی را به سایر ملت‌ها منتقل کنیم؛ امروز حشدالشعبی عراق، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، انصارالله یمن و ... سربند‌های یا زهر (س)، یا ابوالفضل (ع) و ... را به پیشانی خود می‌بندند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکایی گلوبال که با ۱۱۰ میلیون دلار هزینه ساخته شده بود، بوسیله سامانه کاملا بومی و داخلی ساقط شد و جمهوری اسلامی پیشرفته‌ترین این نوع هواپیما را ساقط کرد تا بخشی از قدرت خود را به دشمن نشان دهد.

وی افزود: ما در اوایل جنگ، حتی قدرت ساخت یک نارنجک هم نداشتیم، در اوج فقر و تحریم جنگیدیم و 100 درصد پیروز شدیم و هم اکنون در حال تولید موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و تنها با یک متر اختلاف هستیم.

سردار شکارچی ادامه داد: این پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها خواب را از چشم دشمنان گرفته و می‌بینیم که ادعای نیل تا فرات رژیم صهیونیستی تبدیل به گنبد آهنین تبدیل شده است و آرزو داریم که فروپاشی اسرائیل را ببینیم.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: متاسفانه با این همه عزت و اقتداری که بدست آمده است، عده‌ای که ایمان واقعی ندارند و حرکت شان فی سبیل الله نیست، از مذاکره با آمریکا دم می‌زنند و در حقیقت آنان، در مقابل آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند.

وی افزود: آمریکا اگر دست به حمله نظامی بزند، پیروز میدان نخواهد بود، زیرا در آن صورت، هرگونه تهدیدی با فروپاشی آمریکا روبرو خواهد شد.

وی یادآور شد: حوادث خلیج فارس و حماسه تکاور‌های رزمنده نیروی دریایی، همه به برکت خون شهداست و اگر در آینده اتفاقی هم بیفتد، انقلاب اسلامی یک پله در سکوی بالاتر و دشمنان نیز یک پله پایین‌تر خواهند رفت.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی، افزود: امروز دشمن به دنبال آن است تا در جریانات کشور عراق با استفاده از فضای مجازی حق را وارونه جلوه دهد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن روی سرمایه‌های اجتماعی ما دست گذاشته است، افزود: اگر دشمن در فضای مجازی موفق به بی نماز کردن و بی عفت کردن جوان ما شود، این جوان دیگر در میدان جهاد حضور نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: افرادی که سعی در ناامید کردن مردم از انقلاب دارند، جیره خواران دشمن هستند و در مسائل معیشتی هم عده‌ای نمی‌خواهند اوضاع اقتصادی سروسامان بگیرد.

شکارچی افزود: امروز تکلیف همه ما، بصیرت بخشی دینی است تا جای حق و باطل عوض نشود و باید هم دشمن شناس و هم دشمن ستیز باشیم و کسانی که خون شهدا را پایمال کنند در واقع به قرآن خیانت کرده‌اند.

 

 

منبع:  دفاع‌پرس

خواندن 754 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family