چاپ کردن این صفحه

سردار یزدی از پشت پرده اغتشاشات اخیر خبر داد؛

اغتشاشگران مردم را از پشت هدف تیر قرار دادند/ اشرار در حال شناسایی هستند

دوشنبه, 11 آذر 1398 22:56 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر به اقدامات خرابکارانه اشرار در اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران و از پشت مورد اصابت تیر قرار گرفته‌ و کشته شده‌اند.

 

به گزارش خط هشت؛ سردار محمد یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر به اظهارات مشاور رئیس جمهور مبنی بر اینکه "همه جانباختگان اغتشاشگر نبوده اند" اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران تیر خورده اند که این افراد از پشت تیر خورده اند، من این موضوع را تایید می کنم و بخشی هم البته آشوبگرانی بوده اند که کشته شده اند.

وی در باره جانباختگان اضافه کرد: این افراد در حال شناسایی هستند و به خانواده آنها سرکشی می شود همانطور که صف آشوبگران از مردم جدا شد صف کسانی که جانشان را بی گناه از دست دادند از صف کسانی که به نوعی قصد تخریب اموال عمومی را داشتند از یکدیگر جدا می شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد این افراد به اشتباه از سوی ماموران کشته شده باشند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر در این مورد نه می توانیم اظهار نظر کنیم و نه وقت آن است، اما این را باید بگویم که به دقت این موضوع در حال بررسی است که کسانی که کشته شده اند علت کشته شدنشان چه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از اینکه بررسی شد آیا توسط دولت به خانواده های این افراد پاسخگویی خواهد شد، چراکه قشری به دلیل مسایل اقتصادی و بحث های مرتبط با اختلاس آقازاده ها به خیابان آمده بودند و مسؤولان دولت و مقامات امنیتی آیا در قبال آنها پاسخگو خواهند بود، عنوان کرد: قاعدتاً بحث مطالبه مردم راجع به مسایل معیشتی یک مطالبه و خواسته به حق است که هیچ کسی آن را انکار نکرده است و دولت هم آن را مورد تردید قرار نداده است، اما در ارتباط با کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند اینها باید صفشان از یکدیگر جدا شود.

سردار یزدی تاکید کرد: ما عده‌ای را داشتیم که اصلا بحثشان اعتراض نبود و برخی از کسانی که امروز دستگیر شدند از مرفه ترین افراد هستند. آنها کسانی هستند که اصلا دغدغه مالی نداشته اند و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری را انجام بدهند که کشور را بهم بریزند. اینها از بیرون از کشور هم حمایت می شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در نقاط بالای شهر این اتفاق نیفتاده است و تنها در پایین شهر و مناطق کم تر بهره مند این اتفاق افتاده است، گفت: دشمنان ما نقطه گذاری هایشان در مکان هایی بوده است که زمینه های اجتماعی در آن موجود است. دشمن وارد فضایی می شود که آن فضا توسط مردم عادی رقم زده شده است و بر آن موج سوار می شود و وظایف خود را انجام می دهد.

سردار یزدی با بیان اینکه در روز اول اغتشاشات وقتی که مردم وارد شدند بسیار مسالمت آمیز رفتار کردند، تصریح کرد: ولی عده ای بر این موج سوار شدند و شروع به آتش زدن کردند و فیلم های آن هم موجود است. در برخی موارد حتی مردم به این افراد اعتراض می کنند و می گویند ما برای اعتراض آمده ایم چرا بانک را آتش می زنید.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران به طرحی سوالی در این باره پرداخت و گفت: کدام فرد عاقل و مشکل دار از نظر معیشتی برای رفع مشکل خود پمپ بنزین آتش می زند؟ شما باور می کنید کسی به دلیل اعتراض، پمپ بنزین آتش بزند؟

سردار یزدی درباره شباهت این شیوه اعتراض میان ایران و سایر کشور ها گفت: مقایسه کشور ما با سایر کشورها قیاسی اشتباه است و ما نباید این مقایسه را انجام دهیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران ادامه داد: مردم ما فهیم هستند و کاملا تشخیص می دهند چه کسی به نفع آنها کار می کند. آنها تشخیص می دهند کشورهای دنیا چگونه برای اینکه کشور ما را بهم بزنند دست به دست هم داده اند. مقایسه این اعتراض با کشور فرانسه مقایسه اشتباهی است بهتر است این اعتراضات را با سال ۲۰۰۵ فرانسه مقایسه کنید.

وی درباره همکاری سپاه با شهرداری تهران نیز گفت: ما با شهرداری تهران و آقای حناچی بسیار هماهنگ عمل کرده ایم و در مواقع مختلف حضور بچه های ما و شهرداران مناطق کمک خوبی برای مردم بوده است.

سردار یزدی گفت: در همین برف اخیر و روزی که اغتشاشات اتفاق افتاد ارتباط خوبی با شهرداری داشتیم و آقای حناچی به دفتر من آمدند و چون موضوع برف و سرما ادامه داشت بحث شد که چگونه در شمال شهر تهران و مکان هایی که ممکن است برف و یخبندان باعث بروز ترافیک و مشکل شود، اقدام کنیم.

وی درباره گزارش اخیر کمیته ویژه بررسی حذف نام شهدا توضیح داد: گزارش بسیار خوبی ارایه شد و پیش بینی ما هم این بود که این گزارش همین شکل باشد. الحمدالله شهرداری و کسانی که امروز در شهرداری فعال هستند دنبال این نبودند که خدای نکرده به دنبال حذف نام یا آثار شهدا باشند و تحقیق و پژوهش خوبی بود.

 

 

منبع: مهر

خواندن 679 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)