دشمن توان موشکی ایران را نشانه گرفته است/ ایستادگی و مقاومت ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد

جمعه, 22 آذر 1398 16:05 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

امام جمعه اردبیل گفت: اروپا با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل یک مذاکره جدید از ایران می‌خواهند مذاکره‌ای که در آن علاوه بر امتیازات یک طرفه‌ای که در برجام به‌دست آوردند توان موشکی ایران نیز کاملاً از بین برود.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: این روزها اروپا با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل به خیال خودشان ایران را تحت فشار گذاشته‌اند تا ایران سلاح موشکی خود را مثل سلاح هسته‌ای کنار بگذارد و تمام تجهیزات ساخت موشک خود را با دست خود ویران سازد.

وی افزود: آنها مثل آمریکا یک مذاکره جدید از ایران می‌خواهند مذاکره‌ای که در آن علاوه بر امتیازات یک طرفه‌ای که در برجام به‌دست آوردند توان موشکی ایران نیز کاملاً از بین برود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: آنها در ظاهر می‌گویند این مطالبه ما طبق قطعنامه 2231 بوده ولی این قطعنامه ناظر به موشک‌های بالستیک با توان حمل کلاهک هسته‌ای است و ایران با حسن نیت کامل از طراحی و ساخت این‌گونه موشک‌ها خودداری کرده است.

وی ادامه داد: دولت روسیه هم اعلام کرد؛ قطعنامه ۲۲۳۱، تهران را از توسعه برنامه‌های موشکی و فضایی منع نمی‌کند. این را اروپایی‌ها و  آمریکایی‌ها هم به خوبی می‌دانند ولی نقشه بسیار خطرناکی بر سر دارند. آنها برای حمله به ایران به شدت از توان موشکی واهمه دارند در دنیا هیچ سلاحی بعد از سلاح اتمی مثل موشک بازدارنده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اذعان داشت: اگر ایران خلع سلاح شود به لقمه بسیار چربی برای آن‌ها تبدیل می‌شود و اگر آنها به ایران دسترسی پیدا کنند، انتقام حقارت چهل ساله را خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با خلع سلاح موشکی ایران اولاً دشمنان تمام مراکز دانش بنیان را ویران خواهند کرد و ثانیاً توان نظامی ایران را برای همیشه منهدم می‌کنند، نخبگان علمی و دانشمندان مهم ایرانی را که در تکنولوژی‌های حساس و فناوری‌های استراتژیک تخصص دارند، ترور خواهند کرد، همچنان‌که در عراق ۵۰۰ دانشمند و در سوریه و لیبی بیشتر از آن را ترور کرده‌اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از بین بردن نخبگان نظامی به بهانه‌های مختلف را از برنامه‌های دشمن پس از خلع سلاح موشکی دانست و گفت:در عراق در پایگاه اسپایکر با دست داعش ۱۷۰۰ خلبان جوان را کشتند و نیروی هوایی عراق را کاملاً زمین‌گیر کردند، این جنایت دقیقا با دستور سیا و موساد اتفاق افتاد.

اقدامات آمریکا در منطقه در راستای امنیت اسرائیل است

وی تصریح کرد: در صورت نبود قدرت دفاعی و موشکی ایران، دشمن با بهانه‌های مختلف زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی ایران را بمباران خواهد کرد. همچنان‌که در عراق، سوریه، لیبی و یمن عمدا این کار را کردند تا آنها پنجاه سال به عقب بیفتند. همه این کارها برای ایجاد امنیت برای اسرائیل و انرژی است. آنها حاضرند به خاطر اسرائیل بدون واهمه میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بکشند.

وی ادامه داد: امروز اگر فریاد آنها از دست ایران، حزب الله، انصارالله و خط مقاومت به آسمان بلند است فقط به خاطر غصه اسرائیل است. صدراعظم آلمان گفت: «هر کس روی زمین نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد» و وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد؛ «امنیت اسرائیل، امنیت ماست».

دوراهی عزت و ذلت/ هرگز دست توسل به سوی دشمن دراز نمی‌کنیم

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کیسنجر می‌گوید؛ جهانی‌سازی طشتی است که دانه‌های بزرگ یخ در آن آب نمی‌شود ما باید این دانه‌های بزرگ یخ را بشکنیم تا آب شوند سپس به چین، روسیه، هند و ایران اشاره می‌کند. اخیرا یکی از مسؤولان آمریکایی گفته ما از ظرفیت تعدد قومی ایران غافل بودیم و یادمان باشد که برای تجزیه یک کشور، بهترین راه این است که امنیت آن کشور به‌هم بخورد.

وی ادامه داد: اینها قسمتی از برنامه‌های استکبار است، اخیرا هم اظهار خوشحالی کرده‌اند که تحریم و فشار حداکثری رفته رفته ایران را در برابر ما تسلیم می‌کند. من در برابر این توطئه‌های خطرناک و فشار حداکثری می‌گویم هرکس ملت ما را شناخته شناخته و هرکس نشناخته بشناسد. ما شیعیان امامی هستیم که «جعلوه فی مثل الحلقه» اما ذلیل نشد و از اصول و از ادبیات حماسی خود ذره‌ای تنازل نکرد و با نگاه به پهنه تاریخ به ما فرمود «و لکم فی اسوه» یعنی دنبال من بیایید.

عاملی اذعان داشت: ما شیعیان امامی هستیم که فرمود؛ «الحیاه فی موتکم قاهرین و الموت فی حیاتکم مقهورین»! یعنی حیات این است که در حالی که قاهر هستید بمیرید و مرگ این است که در حالی که مقهور هستید زندگی کنید! ما شیعیان امامی هستیم که فرمود؛ « المنیه و لا الدنیه و التقلل و لا التوسل» یعنی مرگ را می‌پذیریم ولی دنائت را نه و تقلل یعنی قناعت به کم را می پذیریم ولی دست توسل به سوی دشمن دراز نمی‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان داشت: ما الان بین دو راهی هستیم؛ دو راهی عزت و ذلت. امام حسین علیه السلام نیز بین دو راهی قرار گرفت و نقشه راه را با خون خود نوشت. ما به حسین لبیک می‌گوئیم تا با او محشور شویم.

عاملی گفت: این دو جمله نقشه راه ماست و ما دقیقا این جمله را تکرار می‌کنیم و اعتقاد داریم عزت ما، آینده ما، اقتدار ما و حاکمیت ملی ما دقیقا در گرو همین اندیشه است ما همیشه راست قامتان تاریخ خواهیم ماند و دشمن هیچوقت ما را در حال رکوع در برابر خود نخواهد دید.

آمریکا اهل مذاکره و تعامل نیست

امام جمعه اردبیل در ادامه اظهار داشت: در این چند سال اخیر معلوم شد که آمریکا به دوست و دشمن خود رحم نمی‌کند. در این چند سال اخیر به بهترین دوستان خود خیانت و آنها را با بدترین اهانت، تحقیر کرده است و این نشان می‌دهد که آمریکای فعلی اصلا اهل گفت‌وگو، مذاکره و تعامل نیست.

وی افزود: دولت ترکیه خدمات استثنایی به آمریکا مخصوصا در سوریه انجام داده و جزو دوستان بسیار صمیمی آمریکاست ولی آمریکایی‌ها این هفته با تصویب نسل‌کشی ارامنه در مجلس سنا و با اهانت‌های شدید توئیتی ترامپ، ترکیه را به شدت تحقیر کردند. این امر نشان می‌دهد که به دوستی و مذاکره آمریکا امیدی نیست با اینکه اردوغان، تازه از آمریکا برگشته است.

روحیه کاملا استکباری آمریکا

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: آمریکا امروز روحیه کاملا استکباری دارد و به غیر آمریکایی‌ها از بالا به پایین و با نگاه عاقل اندر سفیه می‌نگرد. چاره کار آنها همان سیره‌ای است که ایران اسلامی در پیش گرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه آمریکا به تحریم ملت‌ها و دولت‌ها که کاملا غیرقانونی است به چشم حربه موفق می‌نگرد. این هفته جمعی از شرکت‌ها، مسؤولان و اشخاص حقیقی کشورهای کامبوج، عراق و ایران را تحریم کرد. تحریم با عرف جهانی، مواثیق بین المللی و حقوق بشر کاملا در تنافی است اما آمریکا کاملا یکّه تازی می‌کند و با بی‌حیایی دم از قانون، حقوق بشر و دموکراسی هم می‌زند. تحریم، مصداق بزرگ بی‌رحمی، جنایت و قساوت است.

عاملی گفت: امروز در ایران خانواده‌هایی که فرزندان آنها بیماری‌های خاصی دارد از جهت تامین دارو کاملا در مضیقه هستند و در به در دنبال داروهای خاص با قیمت‌های سرسام آور هستند و فرزندان آنها در برابر چشمانشان پرپر می‌شود. دولت آمریکا نسبت به این موضوع کاملا آگاه است اما آنچه برای آنها اهمیتی ندارد انسانیت و ارزش‌های انسانی است.

 

 

منبع: فارس

خواندن 692 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family