چاپ کردن این صفحه

حمله آمریکا به پایگاه‌های مقاومت عراق 3 شهید برجای گذاشت

جمعه, 23 اسفند 1398 23:03 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق بامداد جمعه در بیانیه‌ای با تأیید حملات جنگنده‌های آمریکا اعلام کرد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ‌های اضطراری و کماندوهای لشکر ۱۹ ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی ایالات متحده قرار گرفته است.

 

به گزارش خط هشت، ذمنابع رسانه‌ای عراق بامداد جمعه اعلام کردند که حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق سه شهید و هفت زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری "آفاق"،  یکی از این افراد کشته شده، از کارمندان غیر نظامی فرودگاه درحال احداث کربلا بود که در تجاوز هوایی جنگنده‌های آمریکایی جان باخته است.

همچنین در این حملات ۲ نیروی پلیس استان بابل نیز کشته شده‌اند.

هفت مجروحان این تجاوز هوایی نیز شامل سه نیروی الحشد الشعبی، دو نیروی ارتش و دو نیروی وابسته به وزارت کشور عراق هستند.

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق بامداد جمعه در بیانیه‌ای با تأیید حملات جنگنده‌های آمریکا اعلام کرد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ‌های اضطراری و کماندوهای لشکر ۱۹ ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی ایالات متحده قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه نیز اعلام کرد که پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

بدنبال تجاوز هوایی آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق، نیروهای امنیتی عراقی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات ایالات متحده صورت گرفته است، مستقر شدند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در آسمان "خان النخیله" منطقه واقع میان کربلا و نجف واقع در جنوب عراق در حال پرواز هستند.

المیادین همچنین گزارش داد که حملات آمریکایی‌ها مقر فرماندهی عملیات الجزیره، الطبابه" والفارسیه در "جرف النصر" را هدف قرار داده است.

حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در جریان آن چهار نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند./  ایرنا

تکمیلی| هنگ 19 کماندویی ارتش عراق در منطقه «جرف الصخر» شهادت دو تن از نیروهای خود، شهید «علی جیاد الکریطی» و شهید «صالح الکریطی» را در حمله هوایی شب گذشته اشغالگران آمریکایی اعلام کرد.

 

 

منبع: حریم حرم

خواندن 861 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)