چاپ کردن این صفحه

بسیجیان طرقبه روضه‌های امام حسین (ع) را به محله‌های شهدا بردند

یکشنبه, 23 شهریور 1399 23:49 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

با ابتکار و همکاری بسیجیان طرقبه، در ایام ماه محرم، سنت حسنه برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع)، با نام «هر کوچه عشق تو رو جار می‌زنیم» هر روز در یک محله شهر با حضور خانواده شهدا در مقابل منزل یک شهید در طرقبه برگزار شد.

 

به گزارش خط هشت از طرقبه شاندیز، با شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و کشور ما، امسال عزاداری‌های ماه محرم رنگ و بویی دیگر به خود گرفت، با همکاری و ابتکار بسیج خواهران و برادران طرقبه، سنت حسنه برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای شهر طرقبه،  با نام «هر کوچه عشق تو رو جار می‌زنیم» هر روز در یک محله شهر با حضور خانواده شهدا در مقابل منزل یک شهید برگزار شد، انتشار و پخش کلیپ و عکس و فیلم‌هایی از این روضه‌های محلی در فضای مجازی چهره شهدایی طرقبه را در کنار چهره توریستی و گردشگری  این شهر به دیگران معرفی کرد.

روضه‌های محلی در مقابل منزل خانواده‌های شهدایی برپا شد که پدر و مادر شهید در قید حیات بودند، ولی به علت کهولت سن و کسالت نمی‌توانستند در مراسم عزاداری و روضه‌های مساجد و حسینیه‌های شهر  شرکت کنند و دلتنگ روضه‌های امام حسین(ع) بودند.

طرقبه شاندیز ۵۰۰ شهید والامقام دارد که ۳۰۰ شهید گرانقدر در بخش طرقبه است و در ایام ماه محرم امسال، طرح روضه‌های  محلی مقابل منزل  ۱۸ خانواده شهید در این شهر برپا شد که از لحاظ معنوی سبب تقویت روحیه شد و بازتاب خوبی در بین مردم رهگذر این کوچه‌ها داشت، خانواده‌های شهدا هم از این اقدام حسنه تشکر و قدردانی کردند و این عمل نیک را زنده نگه داشتن دوباره یاد وخاطره شهدا به ویژه در خیابان و مقابل دیدگان مردم رهگذر  دانستند.

مراسم اختتامیه این طرح نیز در جوار مزار ۳ شهید گمنام شهر طرقبه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و روضه‌خوانی با حضور خواهران و برادران بسیجی برگزار شد.

 

 

منبع: فارس

خواندن 608 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)