چاپ کردن این صفحه

شهید محسوب شدن جهادگران در ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده است

شنبه, 19 مهر 1399 17:26 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بحث شهید محسوب شدن جهادگرانی که در حین خدمات رسانی جان خود را از دست داده‌اند، در ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده و از دو کانال به مجلس و از یک کانال هم به دولت رفته است.

 

به گزارش خط هشت، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست دبیران مجامع جهادی استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادی گفت: برخی از نیروهای جهادی جان خود را در خدمات رسانی به مردم از دست داده‌اند ولی متاسفانه علیرغم مطالباتی که در بخش عمومی و رسانه‌ای اتفاق افتاده، شهید محسوب نشدند.

وی ادامه داد: این نوید را بدهم که الحمدالله هم بحث حقوقی حرکت های جهادی و گروه‌های جهادی و هم بحث شهید محسوب شدن جهادگرانی که در حین خدمات رسانی جان خود را از دست داده‌اند، در ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده و از دو کانال به مجلس و از یک کانال هم به دولت رفته و انشالله در هفته های آینده ما جلسه ای در مجلس داریم که نهایی بشود و امیدواریم که سنگ اندازی اتفاق نیفتاد و هم بحث شهدای جهادی و هم بحث ثبت و ضبط فعالیت‌های گروههای جهادی به عنوان صیانت در بسیج اتفاق بیفتد.

وی افزود: وضعیت کشور الان از تشریفات و تعارفات خارج شده و خیلی از اقدامات مانند پرداختن به مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی یک ضرورت و الزام شده است، دشمن نسلی و قشری و جغرافیایی را از انقلاب اسلامی نشانه رفته که دقیقاً نقطه قوت انقلاب است، یعنی مستضعفین، محرومین و پابرهنگان. اینجا دیگری جایی نیست که با هم تعارف و شوخی کنیم.

زهرایی با اشاره به لزوم خدمات رسانی به محرومان خاطرنشان کرد: مردمی که به هشت سال دفاع مقدس کمک کردند؛ مردمی که در ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان شرکت کردند و مردمی که ۹ دی را خلق کردند اگر ناراضی شوند؛ آن زمان دیگر شما با یک وطن فروش و بی دین مواجه نیستید، با یک انقلابی مواجه هستید. پس اینجا پرداختن به مشکلات محرومان یک ضرورت است.

زهرایی با بیان اینکه دولت ها در کشور ما هنوز اسلامی نشده است، خاطرنشان کرد: هنوز در کشور ما دولت به نفع مردم نیست، پس از دولت‌ها خیلی نمی شود انتظار داشت، اینجا وظیفه گروه‌های مردمی مانند بسیج و گروه‌های جهادی است که باید وارد عرصه شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از گروههای جهادی به عنوان خط شکنان عرصه‌های خدمات رسانی نام برد و گفت: الان وضعیتی است که جهادی ها باید نقش خود را ایفا کنند. 

وی با اشاره به وظایف گروه‌های جهادی تصریح کرد: جهادی‌ها باید به نزدیک شدن رابطه امت و امام کمک کنند. کار نظام اداری تجهیزات و ارتباط محور است ولی کار جهادی باور محور است، جهادی خط شکن است پس باید جایی ورود کند که کسی نرفته است. البته این کار بارها توسط گروههای جهادی انجام شده که تشییع و تدفین فوتی ‌های کرونایی یکی از نمونه‌ها است. 

زهرایی تصریح کرد: جهادی باید خودش را جای مردم بگذارد و حنجره آنها شود و خواسته ها و مطالبات مردم را به زبان مسئولین و به زبان نظام اداری ترجمه کند و پیگیر مشکلات مردم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: جریان جهاد کشور از جهاد سازندگی شروع نشده است، شهریور سال ۴۷ زلزله اتفاق افتاد و ۵ هزار خانوار دچار مشکل شدند، آن زمان حضرت آقا با مرحوم واعظ طبسی و چند تن از علما و مراجع هماهنگ می کنند و چندین اتوبوس طلبه با به همراه حدود ۲۰ کامیون اقلام و کالاهای مورد نیاز به محل زلزله زده می‌روند.ریشه های اقتصاد مقاومتی هم همانجا دیده شد و مقام معظم رهبری در آن منطقه اقتصاد مقاومتی را پیاده کردند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 593 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)