چاپ کردن این صفحه

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز کنترل اپیدمی بصورت محله محور با طرح شهید سلیمانی در اردبیل

جمعه, 30 آبان 1399 21:59 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

طرح سردار شهید قاسم سلیمانی با محوریت کنترل اپیدمی به شیوه محله محور همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شد.

 

به گزارش خط هشت، طرح سردار شهید قاسم سلیمانی با محوریت کنترل اپیدمی به شیوه محله محور همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شد.

در جلسه توجیهی اجرای این طرح که به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس با وزارت کشور برگزار شد، استانداران، فرماندهان سپاه استان ها و روسای دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشتند.

طرح محله محور سردار شهید قاسم سلیمانی با هدف آگاهی بخشی به مردم و مراقبت خانواده ها از خود در برابر کرونا، شناسایی گروه های پرخطر و مبتلا و جلوگیری از عبور و مرور آنان در جامعه، ارائه خدمات بهداشتی و کمک مومنانه به افراد و بیماران نیازمند، سالمندان و گروه های پرخطر اجرا می شود.

شیوه مبارزه با کرونا در این طرح تمرکز در محیط بوده و با مسئولیت بسیج و مشارکت کمیته های عملیاتی متشکل از بهداشت، سازمان های مردم نهاد، آموزش و پرورش و معتمدین محله انجام می شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور به عنوان قرارگاه مقابله با کرونا، ۸۸ درصد مرگ و میرها مربوط با سالمندان و گروه های پرخطر بوده که در قالب این طرح باید با ارائه خدمات مورد نیاز این گروه، از حضور این افراد در خارج از منزل و در اجتماع جلوگیری شود.

اجرای این طرح نیازمند توجیه و همکاری مردم بوده و با توجه به قرنطینه شدن برخی افراد مبتلا و در معرض خطر، کمک های مومنانه توسط بسیج به این افراد ارائه می شود.

در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی اطلاعات خانوارها در خصوص ابتلا و یا داشتن بیماری زمینه ای استخراج شده و متناسب با اطلاعات به دست آمده، در راستای آگاهی بخشی، جلوگیری از تماس افراد مبتلا با سایر آحاد جامعه و  ارائه کمک های مومنانه اقدام می شود.

 

 

منبع: سبلان‌ما

خواندن 572 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)