چاپ کردن این صفحه

نقش زنان در دفاع مقدس مصداق بارز دفاع از ارزش‌های نظام است

یکشنبه, 03 اسفند 1399 22:25 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مشاور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نقش زنان در جنگ ایران با عراق، مصداق بارز و روشن نقش زنان در دفاع از سرزمین و باورها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است.

 

به گزارش خط هشت از کرمان، فریده اولادقباد پیش از ظهر امروز در یادواره استانی بانوان شهید، جانباز و آزاده با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: زنانی در تاریخ داشته‌ایم که تاریخ‌ساز بوده‌اند و همکاری و همفکری حضرت خدیجه با پیامبر (ص)، ادامه مسیر خط ولایت توسط حضرت زهرا (س) و صبر، استقامت و شهامت حضرت زینب (س) از بهترین نمونه‌هاست.

وی بیان داشت: زن در زمان ستمشاهی به عنوان یک شی یا ابزار مورداستفاده قرار می‌گرفت اما با پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه امام راحل توانست به حقوق انسانی و جایگاه اصلی خود برگردد و در مبارزات سیاسی حضور پررنگی داشته باشد.

مشاور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: در قانون اساسی به جایگاه زن توجه ویژه‌ای شده است و یکی از دغدغه‌های رهبری هم حفظ بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مردان و زنان سلحشور ما در بحرانی‌ترین شرایط توانستند کشور را مدیریت کنند، عنوان کرد: شما که مدعی حقوق زنان و کودکان هستید، بسیاری از کودکان ما که مبتلا به بیماری پروانه‌ای هستند، دارند از بین می‌روند زیرا کشور ما را مورد تحریم قرار داده‌اند.

اولادقباد با تأکید بر اینکه باید نقش زنان را در عرصه‌های مختلف جامعه دید، گفت: در سطح نخبگان زنانی را داریم که مشارکت سیاسی بالایی را دارند، نقش زنان در جنگ ایران با عراق، مصداق بارز و روشن نقش زنان در دفاع از سرزمین و باورها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است.

مشاور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بیان داشت: زنان به صورت نظامی و انتظامی در حوزه بسیج فعالیت می‌کردند هرچند غیورمردان اجازه نمی‌دادند زنان به صورت مستقیم وارد عرصه جنگ شوند اما نقش زنان در حمایت معنوی در دوران جنگ را می‌دیدیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از نسل جوان دچار دوگانگی ارزشی می‌شوند و رسالت والدین و مادران ما در اینجا بسیار مهم است، افزود: بزرگترین مانع اجتماعی، شبیخون فرهنگی است که رهبر انقلاب به خوبی به آن اشاره کرده‌اند و شالوده این تهاجم فرهنگی که آن را مورد تهدید قرار می‌دهد دین و آموزه‌های اخلاقی کشورمان است که باید از آن مراقبت کنیم.

 

 

منبع: فارس

خواندن 472 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)