چاپ کردن این صفحه

استاندار اردبیل خبر داد

تولید داروهای گیاهی مورد نیاز کشور با 36 ایده فناورانه در اردبیل

پنج شنبه, 29 آذر 1397 10:18 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

استاندار اردبیل از تولید داروهای گیاهی مورد نیاز کشور با 36 ایده فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل، اکبر بهنام جو امروز در بازدید از غرفه جهاددانشگاهی استان اردبیل در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل به ارائه خدمات مشاوره‌ای، آزمایشگاهی و حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در این مرکز 15 شرکت و یک هسته فناورانه با 36 ایده فناورانه در حال تولید داروهای گیاهی مورد نیاز کشور هستند.

وی تصریح‌کرد: موفقیت محققان مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل نشان از حمایت‌های قابل قبول این نهاد از پژوهشگران است.

استاندار اردبیل افزود: ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جهت استفاده از پتانسیل استانی می‌تواند در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

بهنام‌ جو اظهار کرد: در جهت توسعه، تجاری‌سازی و عملیاتی کردن فعالیت‌ و طرح‌های پژوهشی باید از محققان و پژوهشگران از لحاظ مادی و معنوی حمایت و پشتیبانی شود.

وی گفت: جهاددانشگاهی در تقویت و توسعه صنعت توریسم، ایجاد مجتمع سلامت و ابعاد مختلف آن با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: گیاهان دارویی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان محسوب می‌شود که این نهاد با بهره‌گیری از این پتانسیل به دنبال ارتقاء فعالیت‌ها در زمینه‌های تحقیقاتی، گردشگری سلامت و کشاورزی است.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: جهاددانشگاهی با نیازسنجی‌ و تهیه زیرساخت‌های لازم در ارتباط با آموزش، پژوهش، کارآفرینی و فرهنگی به دنبال رفع نیاز‌ها و ایجاد زمینه‌های پیشرفت و توسعه در کشور است.

جواد فرجی افزود: جهاددانشگاهی با هدف دستیابی به نوآور‌ی‌های علمی و پژوهشی به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی عملیاتی فعالیت می‌کند.

وی هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای معرفی آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های متنوع در این هفته، جدای از آگاهی از دستاوردهای نو پژوهشگران و محققان می‌تواند به شناسایی اولویت و خلاء‌های موجود این بخش منجر شود.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل از انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل با سایر دستگاه‌های اجرایی در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: این نهاد با توجه به اهداف و سبقه که در انجام مناسب و بهینه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دارد، مورد اعتماد مسؤولان بوده و آماده همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات پیشروی استان است.

فرجی با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه سلامت باروری خاطرنشان‌کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در اردبیل با درمان‌های موفقیت آمیز خود توانسته است امید به زندگی را در خانواده‌های زوج نابارور افزایش دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم جهاددانشگاهی استان اردبیل با توجه به تجربیات خود بتواند در انجام ماموریت‌‌های واگذار شده موفق عمل کند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 1551 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)