چاپ کردن این صفحه

مرکز تحقیقات طب سنتی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

سه شنبه, 25 دی 1397 08:38 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی استانبول و معاونت آموزشی وزارت بهداشت  مرکز تحقیقات طب سنتی و آبدرمانی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل ، قدرت اخوان‌اکبریاظهار داشت: براساس هماهنگی‌ها و رایزنی‌های انجام شده با معاونت آموزشی وزارت بهداشت  مرکز تحقیقات طب سنتی و آبدرمانی در شهرستان سرعین استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای از دو سال گذشته در استان انجام شده است.

وی از مشارکت و همکاری کشور ترکیه برای راه‌اندازی این مرکز در اردبیل خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی استانبول به امضا رسیده و در این زمینه شاهد همکاری این کشور نیز خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تعهد معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای راه‌اندازی آبدرمانی مجهز از نظر درمان و طب سنتی در اردبیل بیان کرد: در نظر داریم تا با تربیت تعدادی از پزشکان عمومی و متخصص در رشته طب سنتی فعالیت این مرکز را به شکلی علمی آغاز کنیم.

اخوان‌اکبری از راه‌اندازی نخستین مرکز فوق تخصصی ناباروری دولتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح استان مرکز ناباوروری قفقاز وابسته به جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند که با راه‌اندازی مرکز دولتی زوج‌های مراجعه‌کننده که دارای شرایط لازم هستند با تعرفه دولتی از خدمات این مرکز بهره‌مند خواهند شد.

وی در مورد فعالیت‌های این مرکز تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا در این مرکز عمل‌های تشخیصی و درمانی نظیر لاپاراسکوپی، هیسترسکوپی و روش های درمانی IUI ، ICSI ، TEF، کشت و انجماد تخمک و جنین، فریز و ذوب اسپرم، تخمک و جنین و بافت‌های تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مثلی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از احداث دو پایگاه فوریت‌های پزشکی در جاده اردبیل به سرچم و خلخال به فیروزآباد خبر داد و افزود: در راستای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مسافران، رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری و حادثه‌دیدگان احتمالی این محورهای با توجه به حادثه‌خیر بودن آنها این پایگاه‌ها ایجاد می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

خواندن 1973 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)