چاپ کردن این صفحه

«سبک زندگی فاطمی» در یک کتاب معاصرسازی شد

سه شنبه, 03 تیر 1399 20:00 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

کتاب درآمدی بر معاصرسازی «سبک زندگی فاطمی» تألیف سیدمهرعلی محمدنژاد از سوی انتشارات سَنا منتشر شده است.

 

به گزارش خط هشت، کتاب درآمدی بر معاصرسازی «سبک زندگی فاطمی» تألیف سیدمهرعلی محمدنژاد از سوی انتشارات سَنا در ۳۲۸ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

در تعالیم روح‌بخش اسلام و مکتب والای قرآن و اهل بیت (ع) از جمله معارف فاطمی، ظرفیت و جامعیتی نهفته است که با کشف، تبیین و کابردی کردن آن‌ها می‌توان در سالم‌سازی فضاهای فرهنگی، رشد و آگاهی مردم و برخورداری از فضایل اخلاقی و کرامت‌های انسانی تحول عظیمی پدید آورد.

معارف فاطمی همانند سایر معارف دینی در طول تاریخ و در کشاکش حوادث روزگار، مورد غفلت و کوتاهی قرار گرفته و به مهجوریت کشیده شده بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، این معارف درس‌آموز و راه‌گشای بشریت، به بطن زندگی مردم آورده شد و همانند فرهنگ سایر انبیا و اولیا، عالم‌گستر گردید.

فرهنگ برخاسته از این معارف ناب، «فرهنگ فاطمی» است. فرهنگ ظلم‌ستیزی و طاغوت‌زدایی است؛ فرهنگ آزادی و جوانمردی، جهاد و شهادت، حماسه و عرفان، عاطفه و عقل، شعر و شعور، پاسداری و پایداری، انسانیت و شرافت، دینداری و سبک زندگی و در یک کلام فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و ولایت علوی است که در دل خود آموزه‌ها، درس‌ها، عبرت‌های فراوان و منحصر به فردی دارد.

کتاب «سبک زندگی فاطمی» به معاصر سازی الگوهای قرآن به ویژه حضرت زهرا (س) برای جهانیان پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«الگوی شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را نمی‌توان در جغرافیای خاصی محدود کرد یا در ظرف زمانی معینی تعریف نمود و او را فقط متعلق به شیعیان و یا حتی مسلمانان دانست. او مانند پدرش، رحمةللعالمین و متعلق به بشریت و پیروان همه ادیان و مکاتب در سراسر جهان است و نباید در مرزها، قومیت‌ها، نژادها و حتی زبان‌ها محصور و محدود شود.»

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۲ فروردین، ابتدای خیابان شهید وحید نظری شرقی، پلاک ۱۰۰، طبقه ۴ مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۴۱۹۵۹۵ و ۶۶۴۱۹۳۳۷ تماس حاصل کنند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 1812 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)