توصیه­‌های قاسم‌های انقلاب اسلامی؛

پایان کار پیروان امام حسین (ع) چیزی جز شهادت نیست

چهارشنبه, 09 آبان 1397 09:25 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهید نوجوان «تقی پسندیده‌­منش» در فرازی از وصیت­نامه خود خطاب به خانواده‌­اش آورده است: اگر خداوند سبحان شهادت را نصیبم کرد، هیچ ناراحت نشوید چرا که پیرو حسین (ع) بودن و به او اقتدا کردن، پایانش شهادت است.

به گزارش خط هشت از مشهد، یکی از مباحث مهم در زندگی نوجوانان و جوانان کشورمان، موضوع الگوبرداری است. سیر در زندگی بزرگانی همچون حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع)، ما را به این نکته رهنمون می­‌کند که آنان بهترین الگو برای زندگی مادی و معنوی نوجوانان و جوانان هستند.

یکی از نوجوانانی که نام او در تاریخ خون بار کربلا جاودانه شد حضرت قاسم بن حسن (ع) است. او در سن 13 سالگی در عرصه خونین کربلا شربت شهادت نوشید. در دفاع مقدس نیز شهیدانی همچون «محمدحسین فهمیده» که امام خمینی او را رهبر خطاب فرمودند، با اقتدا به حضرت قاسم (ع)، فصل ماندگاری از تاریخ دفاع مقدس را رقم زدند که برای همیشه در تاریخ این کشور به یادگار خواهد ماند.

جوانان و نوجوانان ایران اسلامی که در سنگر علم و دانایی مشغول به تحصیل بودند با طلایه‌­داری در جبهه‌­ها و تقدیم بیش از 36 هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده، دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی ادا کردند.

به مناسبت فرارسیدن 8 آبان سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» که روز نوجوان نامگذاری شده فرصتی دست داد تا اشاره‌ای به گزیده‌­ای از وصایای تعدادی از شهدای نوجوان استان خراسان رضوی داشته باشیم.

شهید «مسعود شادکام تربتی»:

شهادت میراث آزادگان اسلام است و افتخاری است که اگر نصیب هر کسی بشود حقاً که به سعادت ابدی نائل شده است. در فضیلت شهادت همین بس که شهید زنده است و در پیشگاه خداوند سبحان روزی می­‌خورد. شهادت در سرلوحه برنامه­‌های ائمه دین علیهم السلام قرار داشت و بوسیله آن اسلام را با به حال زنده نگه داشته‌­اند و این خون سیدالشهدا (ع) است که اسلام را پاینده کرد.

شهید «غلامرضا رحیم‌­پور»:

خداوندا، امیدوارم که این هدیه ناقابل مرا که با باری پر از گناه به سوی تو می‌­آید بپذیری. بارالها، تو را شکر که به من توفیق حضور در جبهه و دفاع از آرمان­‌های اسلام را دادی.

به دوستان و همسنگران دانش آموزم وصیت می‌­کنم که سنگر مدرسه را محکم نگه داشته و با درس خواندن خود حافظ آرما‌ن‌های این انقلاب باشید که همانا با قیمت گرانبهایی بدست آمده و با قیمت گرانبهایی نیز تا کنون حفظ شده است.

شهید «تقی پسندیده‌منش»:

پدر و مادر عزیزم! ما در اینجا از استادمان امام زمان(عج) درس عشق و ایثار و راه حسین (ع) را آموخته‌­ایم و این درس به ما درس چگونه زیستن و چگونه مردن را آموخت.

پس اگر خداوند سبحان شهادت را نصیبم نمود، هیچ ناراحت نشوید چرا که پیرو حسین (ع) بودن و به او اقتدا نمودن، پایانش شهادت است. شما که محبت اولیاء را در دل دارید، شهادت فرزندتان را فخر بدانید و به آن افتخار کنید چرا که شهادت زینت خاندان علی(ع) و شیعیان اوست.

شهید «جواد هدایتی»:

یک خواهش دارم از خواهران، خواهرم حجاب تو وقار توست. سعی کن همیشه حجاب خود را حفظ کنی واقعاً سزاوار نیست که جوانان این طور در جبهه‌­ها خون خود را در راه اسلام و احکام دین خدا از دست بدهند و تو در پشت جبهه حاضر نباشی حتی حجاب خود را حفظ کنی.

امیدوارم که تمام خواهرها با رعایت و حفظ حجاب خود پاسدار خون شهدا باشند و چنان باشند که در روز حساب در پیشگاه عدل الهی و حضرت زهرا (س) رو سفید باشند.

شهید «علی‌­اکبر نوعی قالیباف»:

خدایا شهادت من را بپذیر و از تو تشکر می­‌کنم که لیاقت شهادت در راه خودت را به من عطا فرمودی. ای کاش خدا 40 بار دیگر مرا شهید می­‌کرد و دوباره زنده می­‌شدم و برای او دوباره به شهادت می‌­رسیدم. همواره در نمازهایتان امام را دعا کنید. بچه­‌ها را با امام زمان آشنا کنید که بهترین کار است چون اینها آینده سازان این حکومت اسلامی هستند و ادامه دهنده راه شهدا.

شهید «علیرضا خاکسار»:

برادر جان، مهدی جان امیدوارم درس خود را خوب بخوانی و از همین ابتدا نماز را ترک نکنید. در کنار درس مطالعات در زمینه­‌های کتب اسلامی داشته باشید چون این جهان فقط برای این خلق گشته که انسان­‌ها چند صباحی در آن زندگی سازنند و در این زندگی بار خود را برای آخرت ببندند. پس فقط تلاش روز و شب و این همه تلاش‌هایی که در جامعه می‌­بینی فقط برای رسیدن به کمال انسانی است و کسب کردن اخلاق اسلامی و پیغمبر گونه است.

شهید «محمدرضا یگانه»:

نامه‌­ام را به یاد خدایی شروع کردم که دوست داشتم به جای یک جان، صد جان می­‌داشتم و نثارش می‌­کردم، اما افسوس که یک جان دارم و توانایی محدود در دنیای مادی.

نمی‌­دانم چگونه رو به درگاهش کنم و از او بخواهم ؟! زیرا که من بنده گنه کار و روسیاه‌­ام.

خدایا تو بودی که به من فهماندی که ای بنده گنه کار، بدان اگر صدر بار توبه شکستی باز آی...

شهید «مهدی بهرامی­‌نیا»:

دوستان عزیزم امروز اسلام احتیاج به یاری همه ما دارد و همه ما که مسئول هستیم اگر در این مسئولیت کوتاهی کنیم فردای قیامت باید جوابگو باشیم. از همه شما می­‌خواهم تا جایی که توان دارید در این راه کوشش کنید اگر درس می­‌خوانید سعی کنید برای خدا بخوانید و بدانید که امروز جمهوری اسلامی به شما خیلی احتیاج دارد و باید شما چرخ‌های این مملکت را بچرخانید و ان‌­شاءالله به خودکفایی برسانید.

 

منبع:  دفاع پرس

خواندن 1354 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family