چاپ کردن این صفحه

کارگردان تئاتر دفاع مقدس

زندگی شهید ابوعمار به روی صحنه می رود

دوشنبه, 17 دی 1397 14:25 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

هزارجریبی گفت: قرار است تئاتری درباره زندگی شهید حبیب الله افتخاریان معروف به ابوعمار از شهدای استان مازندران بسازم.

 

مهیار هزارجریبی کارگردان تئاتر اظهار کرد: تحقیقات اولیه درباره زندگی شهید ابوعمار برای نوشتن نمایشنامه در حال انجام است و به زودی مراحل بعدی نیز طی خواهد شد.

وی درباره دلیل انتخاب این شهید بزرگوار گفت: شهید ابوعمار از شهدای خاص استان مازندران است که زندگی ایشان به دلیل ارتباط نزدیک وی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رشادت های بیشمارش در دوران دفاع مقدس بسیار قابل تامل و جای کار بسیاری دارد.

شهیدحبیب الله افتخاریان معروف به ابوعمار در سال 1334 در بهشهر استان مازندران چشم به جهان گشود. بعد از گذشت دوران نوجوانی و رشد در فضای فاسد و ظلم و بی‌بندو‌باری قبل از انقلاب ابوعمار به مبارزات سیاسی خودش در دوران رژیم ستمشاه پهلوی در سال ۵۳ به صورت جدی ادامه داد. وی در زمان طاغوت سال به علت تحت تعقیب بودن توسط ساواک به آلمان مهاجرت کرد و در دانشگاه پزشکی(رشته دندانپزشکی) مشغول تحصیل شد.

با هجرت امام به نوفل لوشاتو فرانسه وی درس را رها و به فرانسه هجرت کرد و در بیت امام ره حضوری فعال داشت. با ورود امام ره در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ وی به ایران برگشت.

ابوعمار پس از رسیدن به خدمت امام خمینی ره و کسب تکلیف مبنی بر ترک تحصیل، به فلسطین رفت و با دکتر چمران به تعلیم فنون نظامی و آموزش چریکی پرداخت و با سلاح اخلاص و ایمان وارد مبارزه شد.

سرانجام همان‌گونه که خود نیز پیش بینی کرده بود پس از بازگشت از سفر حج بر اثر بمباران هوایی رژیم عراق در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۱۹ در سن ۲۹ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و به شهادت رسید.

 

 

منبیع: حیات

خواندن 1054 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)