یادگاری از شهید کربلای 5

گوهر شهادت در نگاه عرفانی شهید محمدمهدی جليلي­ بهابادي

دوشنبه, 24 دی 1397 08:21 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهید محمدمهدی جليلي­ بهابادي پانزدهم شهريور 1346، در شهرستان بهاباد به دنيا آمد.به عنوان بسيجي به جبهه رفت. هجدهم دي 1365، با سمت آرپي‌جي‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر، سينه و صورت، شهيد شد.

به گزارش خط هشت از یزد؛ شهید محمدمهدی جليلي­ بهابادي پانزدهم شهريور 1346، در شهرستان بهاباد به دنيا آمد. پدرش غلامحسين، كارمند بنياد مسكن بود و مادرش فاطمه نام داشت. مشغول فراگيري علوم ديني و حوزوي بود. طلبه بود. به عنوان بسيجي به جبهه رفت. هجدهم دي 1365، با سمت آرپي‌جي‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر، سينه و صورت شهيد شد. مزار وي در بهشت ­محمدي زادگاهش قرار دارد. برادرش علي ­اصغر نيز به شهادت رسيده است.

شهادت مرگ سرخ آگاهانه است ...

 

 در وصیت نامه  شهید محمدمهدی جليلي­ بهابادي آمده است:  به نام الله معشوق و معبود و با سلام بر پیغمبران از آدم تا خاتم و با سلام بر ائمه اطهار و با سلام و درود بر منجی ملل در بند و با سلام و درود بر امام معشوق امت و امت عاشق امام و با سلام بر شهدا این خونین جامگان راه کربلای حسین .بعد از هزار و چهار صد سال که از بعثت اولی میگذرد دوباره شکل می گیرد و این بار ملتی قهرمان به قافله سالاری بت شکن قرن امام خمینی مامور ایجاد جمهوری اسلامی با جهان بینی شیعی این اسلام راستین میکرد و چون سنت خدا بدینگونه بود عاقبت در فجر صادق 22 بهمن با نثار خون بهترین عزیزانش بر پیروزی می رسد این ملت خواهان حکومت اسلامی بوده همان هدفی که امامان و پیغمبران درصدد آن بودند و سنت خدائی هم به گفته رهبرش رفعه فته از عالم است و این جز با جهاد و نثار خون بهترین عزیزان میسر نیست بنابراین این است از همان بدو پیروزی مورد اصابت حمله طاغوت سبب فتنه در انواع ابعاد قرار گرفت ولی بیاری خدا تاکنون در تمام صحنه ها پیروز بوده است و انشا الله این انقلاب را به صاحبش حضرت  مهدی عج تحویل خواهد داد باشد تا آن حضرت تکلیف طاغوتیان را یکسره کند .

درخت پر بار اسلام راستین که بدست این امت رسیده پر بهاست چه آنکه این درخت با خون شهدا آبیاری شده .زمانی اصحاب پیامبر و دیگر زمان با خون فرق علی و دیگر بار با خون پیکر پاره پاره شده حسین و اصحابش و زمانی دیگر با خونی دیگر و این زمان با خون جوانان این ملت قدر شناس پس ای شیاطین بدانید که با  مکرهای خودتان به یاری خدا نخواهید توانست این درخت را بخشکانید و عاقبت این شمائید که نابود خواهید شد چون (والعقابة للمتقین )

شهادت عبارت است از تعیین ملاک و میران و الگو برای زندگی در این دنیا، شهادت عبارتست از شکافتن قفس کالبد مادی و حرکت به مقام شهود الهی در راه وصول به مشیت ربانی در بزرگداشت حیات انسانها، شهادت رسیدن به لقاء الله ،شهادت وصال در حق است شهادت اجر جهادست ،شهداء مخلصین هستند و خلاصه شهادت بقول امام سعادت است ،شهادت مرگ سرخ آگاهانه است شهادت دادن جان است در راه خدا و خلاصه شهادت وسیله است برای تقرب الی الله نه هدف ولی نیکو وسیله ای است و کوتاه ترین راه .

 

انسان آفریده شده تا به لقائ الله برسد و چه بهتر که بوسیله شهادت باشد جهاد و شهادت و مرگ و زندگی و درس خواندن و کار وسیله های تقرب به سوی خداست. وقتی ملتی مرگ را راه انتقال به آخرت انتخاب کند عاقبت زیر بار ظلم و ستم خواهد رفت و این ننگ یک ملت است اما وقتی همان ملت شهادت را انتخاب کند آزادترین ملل خواهد شد و جامعه های قبل و بعد از انقلاب نیکو مثالی است براین مدعا .

 

شهادت مرگ سرخ آگاهانه است ...

جوانان! مردم! این در دست شماست که کدامیک را انتخاب کنید، ذلت را یا عزت. تا اسلام عزیز هست ملت هم با عزتند و تا ملت عزیز هستند اسلام هم با عزت است .بر یک جوان مرگ در بستر در این برهه از زمان ننگ ونفرت است چون راه همگانی را دیده و دریافته .پس از زمانی چند در آتش دوری سوختن توفیق به جبهه رفتن راه خدا به من عنایت کرد محلی که بقول امام ما عبادتگاه و دانشگاه انسان سازی است و مهبط ملائکه الله و شهد عشاق دلسوخته خداست .محلی است که هر دو جهاد در آن انجام میگیرد و عاشقان ابا عبدا الله این صاحب نفس مطمئنه در پی اطمینان نفس به انجام کار گام می نهند و مظلومانه در حالی که ذکر یا حسین بر لب دارند به سوی پروردگارشان رجعت میکند .وای بر من قدر ناشناسم تا زمانی که در جبهه ایم در غفلتیم و وقتی از آنجا بیرون می نهم حسرت میخورم

ملت مسلمان ایران! به دشمنان اعلام می کننند به قول رهبرشان ما مرد جنگیم مرد جنگ یعنی از جنگ خسته نشدن چون جنگ با پوست و خون ما عجین است ملت مسلمان بر من ببخشائید اگر با این قلم کوچک وصیت بزرگی به شما میکنم و آن این است که عامل تداوم داشتن  انقلاب اسلامی دوچیز است 1- پایبندی و عمل به اسلام راستین  و قانون اساسی 2-حضور در صحنه های سیاسی - اجتماعی
مردم قهرمان پرور بهاباد! شما مردمی عزیز و دلبند به انقلاب هستی پس به آرمانهای آن پایبند بوده و بدانید که اگر هزاران مثل شهیدان را هم در راه خدا بدهیم می ارزد و ارزش دارد اگر از من بدی دیده اید  ببخشید چه آنکه انسان جایز الخطاست راه شهیدان را ادامه دهید و بدانید برای راه شهیدان را ادامه دهید و بدانید برای چه جان خود را بذل کرده اند دنیا را چه قابل که برای آن اختلاف داشته و بدان دل ببندیم اگر دنیا را فانی بدانیم و آخرت را باقی همه کارها درست می شود . والسلام

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 1320 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family