چاپ کردن این صفحه

واقعه 12 دی سال 57 در گنبدکاووس نشان انقلابی بودن جوانان غیور آن زمان است

شنبه, 13 دی 1399 23:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در سال ۱۳۵۷ واقعه ۱۲ دی در گنبدکاووس اتفاق افتاد که این اتفاق نشان از انقلابی بودن مردم به ویژه جوانان غیور آن زمان است.

 

به گزارش خط هشت، حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در گنبدکاووس اظهار کرد: در روز ۱۲ دی سال ۱۳۵۷ تعدادی از جوانان گنبدی وقتی خبر حمله ماموران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک آنها شتافته که این امر سبب عقب‌نشینی نظامیان شد.
وی تصریح کرد: جوانان غیور گنبدی در راه بازگشت در ورودی شهر گالیکش توسط نیروهای ژاندارمری زمان مورد ضرب و شتم و شلیک قرار گرفته و تعدادی از آنها شهید شدند.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به شجاعت و غیوری جوانان گنبدی خاطرنشان کرد: این حرکت شجاعانه جوانان گنبدی در آن زمان نشان از انقلابی بودن آنها بوده و بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها سلیمانی ابراز کرد: شهید سلیمانی با حرکت جهادی، قدم زدن شجاعانه در جلوی سفارت آمریکا و با فداکاری خود در حفظ و دفاع از مردم ستمدیده جهان حقارت وصف نشدنی آمریکا را به جهان پمپاژ و صادر می‌کرد ک این عمل وی سبب وحشت و ترس آمریکا شده بود.

ترابی گفت: شهید سلیمانی مظهر خوبی‌های انقلاب اسلامی بود و با اخلاق جذاب و خوب خود به عنوان یک پیشران عمل کرده و دل‌های پاک و دارای فطرت الهی دنیا را به سوی ایران هدایت می‌کرد.
وی ادامه داد: حرکت‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی در چندین سال اخیر سبب شد تا عجز، ناتوانی و پلیدی آمریکا به دنیا ثابت شود.
امام جمعه گنبدکاووس با محکوم کردن جنایت اشرار در شهادت مرزبان  «نبی‌الله خطیری» در مرز شهرستان گنبدکاووس گفت: این شهید چهره نورانی داشته و آگاه به امور بوده و خدمتگزار مورد علاقه شدید علما و مردم اهل سنت مرز بود، از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که برخورد قاطعانه و سریع با این اشرار داشته تاثیرگذاری آن کاسته نشود.

* پویش مردمی برای مطالبات بخش پزشکی گنبدکاووس آگاهانه و باید تقویت شود

وی با اشاره به تشکیل پویش مردمی برای مطالبات بخش پزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این پویش آگاهانه بوده و باید با پشتیبانی تقویت شود و هدف از این پویش برانگیخته کردن مسوولان در خدمت به مردم است و قصد این پویش دعوا و یا توبیخ هیچ مسوولی نیست.
وی بیان کرد: مردم شهرستان در پویش درخواست بیمارستان 400 تختخوابی، جراحی قلب و آنژیوگرافی و دانشکده علوم پزشکی را مطالبه داشته و می‌خواهند از این مسیر به حق و حقوق خود برسند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 735 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)