پنج‌شنبه‌های شهدایی| شهیدی که بندگی و عبودیت را سرفصل زندگی قرار داد

پنج شنبه, 16 بهمن 1399 17:26 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سردار شهید علیرضا هاشمی‌نژاد از شهدای شهرستان فسا، پس از سالها مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و حضور در دفاع مقدس، در عملیات کربلای پنج به دیدار معبود شتافت.

 

به گزارش خط هشت از شیراز، شهادت اوج افتخار و حسن عاقبت به خیری برای یک انسان است و شهید، مومنی است که به آنچه که با خدا عهد کرد، وفا و آنچه را که خداوند از آنها در مقام صدق عهد گرفت و به عهد خود عمل کرد و وارد مقام صدق شد.

نباید فراموش کرد که آرامش و آسایش امروز ما مرهون ایثارگری این انسانهای پاک است. شهید و خانواده شهید بودن افتخار و امتیاز بزرگی است که خداوند نصیب بنده هایش می کند و این نعمت بزرگ را به هر کسی نمی دهد.

علیرضا هاشمی نژاد، پنجم تیر ماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در فسا به دنیا آمد. او علاقه زیادی به اسلام و اهل بیت داشت به طوری که همه روزه از بازگشت مدرسه راهی حرم سیدعلاالدین حسین و شاهچراغ می شد.

همیشه در کلاسهای قرآن و تفسیر شرکت داشت. در زمینه نویسندگی هم فعالیت هایی از جمله نوشتن مقالات داشت و آنها در مراسم مناسبتی که در  مدرسه برگزار میشد، قرائت می کرد.

شهید علیرضا هاشمی نژاد ولایت فقیه را تجسم عینی حکومت امام زمان (عج) و امام (ره) را پدر خویش و ذریه رسول الله می دانست.              

پدر شهید علیرضا هاشمی نژاد کودکی او را چنین توصیف کرد: راننده پایه یک بودم که ازدواج کردم و چند ماهی بعد علیرضا به دنیا آمد.

 وی ادامه داد: از همان کودکی، نوری در صورت داشت و با گفتن اذان در گوشش توسط پدربزرگ از همان اول یار و رفیق پدربزرگ شد به طوری که زمان خواندن نماز شب در کنار پدربزرگ حضور داشت و شش ساله بود که با کمک پدربزگش، حافظ کل قرآن شد.

پدر شهید با بیان پسرم تحصیلات خود را تا سوم ابتدایی در روستا و بعد آن در شیراز ادامه تحصیل داد، افزود: از ۱۲ سالگی به فرائض دینی روی آورد و نماز و روزه‌اش ترک نمی شد، علاقه بسیاری نیز به اسلام، اهل بیت و امام خمینی (ره) داشت.

هاشمی نژاد با اشاره به تلاشهای جوانان برای پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در آن زمان جوانان توانستند در دانشگاه‌ها و خیابان‌ها با پخش اعلامیه در میان مردم، دست در دست یکدیگر به پیروزی انقلاب کمک کنند.

وی اضافه کرد: علیرضا نیز از هم سن و سالانش جا نماند و از تمام توان خود استفاده کرد، با وجود اینکه چندین بار هم  دستگیر شد ، پس از مدتی با آزادی خود دوباره شروع به پخش اعلامیه و تبلیغ دین نمود؛ ۱۷ ساله بود که با پیروزی انقلاب، به عضویت در بسیج درآمد و گروه مقاومت تشکیل داد.  

هاشمی نژاد با اشاره به چگونگی حضور پسرش در جبهه گفت: با شروع جنگ میان ایران و عراق، علیرضا عازم جبهه شد و از همان ابتدا به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در قسمت مخابرات مشغول به خدمت شد.

وی با بیان اینکه علیرضا در بیشتر عملیات‌ها شرکت کرده و بدون هیچ هراسی خود را سپر دشمن کرد، افزود: فرمانده لشکر ۱۹ فجر -نبی رودکی- مسئولیت های زیادی را به علیرضا پیشنهاد داد که او قبول نمی کرد و پس از بارها پیشنهاد، بالاخره مسئول مخابرات لشکر شد.

پدر شهید خاطرنشان کرد: او با ۳۱ ماه حضور در جبهه همیشه تاکید می کرد که در پیروی از امام کوتاهی نکنیم که راه امام راه انبیا و گفتار او الهام گرفته از گفتار رسول خدا و اهل بیت است.       

شهادت بالاترین افتخار انسان در مکتب اسلام

 پدر شهید هاشمی نژاد به شهادت رسیدن پسرش را با خاطره ای از سردار غیب پرور، چنین بیان کرد: بعد از کربلای ۴ ، پانزده روز گذشت و عملیات کربلای ۵ شروع شد، یک شب طی درگیری با دشمن، همراه با علیرضا، شهید اعتمادی، شهید اسلامی نسب و تعدادی زیادی از همرزمان بودیم در حالی که فشنگ ، آب و غذا تمام شده بود؛ لحظه ای گذشت  که متوجه حضور عراقی ها در نزدیکی خودمان شدیم تا خواستیم آماده دفاع شویم، چند ترکش به دست و پایم اصابت کرد و در کنارم صدای فریاد علیرضا را شنیدم که یا زهرا یا زهرا کنان می دوید.

در همان شب ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵، علیرضای عزیز به شهادت رسید و جسم پاکش ۱۸ روز در خاک عراق باقی ماند و پس از آن در ۱۶ بهمن، بر دستان مردم انقلابی شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.   

فرازی از وصیت‌نامه شهید علیرضا هاشمی نژاد

خداوندا اگر در این جهان لیاقت زیارت آقایم حضرت امام حسین (ع) نصیبم نگردید از درگاه بی‌نیازت، توفیق زیارت و شفاعت از آن وجود مقدس را در جهان باقی مسئلت می نمایم.

این دنیا پلی است جهت گذشتن و چه سعادتی از شهادت بالاتر که انسان با شناخت کامل از راهش تداوم بخش راه سالار شهیدان امام حسین (ع) باشد. خداوند متعال فرموده: آنها که در راه ما با خلوص نیت جهاد کنند قطعا به راه های خود هدایتشان خواهیم کرد.   

مزد جهاد در راه خداوند متعال شهادت در راهش است مطمعن باشید که رفتن از این دنیا رفتن از زندان است و در آن جهان انسان از بند تمایلات و هواهای نفسانی راحت است و در پیشگاه خداوند متعال روزی می خورد.و امیدوارم خداوند شما را اجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرمایدو عاقبت شما را به خیر گرداند.  

سلام و صلوات بر شهیدان راه انسانیت، کسانی که برای اعتلای کلمه الله فریاد ربنا سر دادند و با استقامت و پایبندی در مسیر شهادت، میثاق خداوندی را با خون خود امضا کردند.                

شهدا به گونه‌ای عمل کردند که موجب زینت جامعه شدند و آنهایی که نامداری را در گمنامی جستند، در واقع مطلع بودند که گمنام بودن بالاترین و عزیزترین مرتبه قرب الهی است.

شهدای عزیزمان در معرفت افزایی دینی امت اسلامی نقش به سزایی ایفا و توانستند ملت ایران را در جهان سربلند کنند.  

شهدا الگوی صبر و استقامت هستند آنها از ارزشمند ترین داشته هایشان، جانشان، گذشتند و نه تنها نمرده اند بلکه زنده و شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 615 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family