چاپ کردن این صفحه

یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ و یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا در اردبیل برگزار می‌شود

چهارشنبه, 03 مهر 1398 18:02 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل از برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ و یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل، جلیل بابازاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره هشدای عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و شهدای یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورای اردبیل روز شنبه ۶ مهرماه ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای والفجر ۸ به‌صورت با شکوه در اردبیل برگزار خواهد شد، افزود: این یادواره با حضور و سخنرانی سردار غلامحسین غیب‌پیرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: همه ساله در هفته دفاع مقدس بازخوانی و بازسازی یکی از عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به استان‌ها ابلاغ می‌شود که امسال نیز عملیات شهدای والفجر ۸ که یک عملیات آبی- خاکی بود برای عموم به نمایش گذاشته شده است که در همین راستا یادواره این عملیات غرورآفرین در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در عملیات والفجر ۸ که در سال ۶۴ انجام شد، رزمندگان اسلام توانستند با رمز یا زهرا(س) از رودخانه اروند گذشته و منطقه فاو را به کنترل خود درآورند که این پیروزی در کل رسانه‌های جهان منعکس شد.

بابازاده ادامه داد: عملیات والفجر ۸ به اذعان دشمن و بسیاری از فرماندهان رژیم بعث عراق و حتی تحلیلگران مسائل نظامی گفتمان و ادبیات جنگ و مذاکراتی که تا پیش از این بر روی میز بود به‌طور غافلگیرانه‌ای تغییر داد.

وی اظهار داشت: استان اردبیل ۱۰۷ شهید در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و ۱۷ شهید یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا اردبیل در دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس که چگونه در والفجر ۸ و رود اروند با خدای خود مناجات می‌کردند، تصریح کرد: رزمندگان در عملیات والفجر ۸، دل دریایی خود را به اروند خروشان زدند تا این انقلاب و اسلام و کلام امام خمینی(ره) پایدار بماند.

وی اذعان داشت: دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و پایداری را در ملت و نظام اسلامی نهادینه کرد و براساس همین تفکر و فرهنگ که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا بود، در تمام این ۴۰ سال محکم مقابل همه دشمنان ایستاد و روحیه مقاومت، ایستادگی و حضور آگاهانه مردم بهترین و بزرگ‌ترین اقتدار ملی است.

بابازاده بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس را خودباوری و اتکا به درون توسط ملت ایران دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس این تفکر را که «ما می‌توانیم، ما پیروزیم و ما شکست ناپذیریم» را در ذهن مردم ایران به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کم‌تر از شهادت نیست، اظهار نمود: عده‌ای هستند به یادواره‌های شهدا ایراد می‌گیرند و مخالف برگزاری این‌گونه یادواره‌ها هستند، اما این را باید بدانند که ملت ایران هرچه دارند مرهون خون‌های پاک شهدای والامقام است و شهدا به ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل ادامه داد: حفظ مقدسات و آرمان‌های اسلامی هدف مشترک شهدای والامقام بوده و در طول تاریخ، ملت ایران خشم و انزجار خود را نسبت به ظلم و استکبار نشان داده‌اند و هدف ما این است که با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی راه امام حسین(ع) و شهدای والامقام را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم انقلابی و ولایت‌مدار اردبیل در همه مراسمات حضور بی‌بدیل و بی‌نظیری دارند،گفت: از مردم شهیدپرور استان اردبیل به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسؤولان و تمامی آحاد مردم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی دعوت به‌عمل می‌آید.

 

 

منبع: فارس

خواندن 1063 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)