چاپ کردن این صفحه

برگزاری سی و سومین یادواره شهدای سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا

جمعه, 11 مهر 1399 14:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سی و سومین یادواره 33 شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس ساری برگزار شد.

 

به گزارش خط هشت از شهرستان ساری، سی و سومین یادواره ۳۳ شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس ساری برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده‌های معظم شهدای نیروگاه و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی و کارکنان نیروگاه حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در مازندران طی سخنانی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد ماندگار شهدا، به تبیین مطالبه و سفارش شهدا به مردم و مسؤولان در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. 

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان اینکه پیام شهدا و رضایت آنان در نترسیدن از دشمن است، اظهار کرد: ترس از قدرت‌های بزرگ یکی از علل مهم عقب ماندگی کشورهاست به همین دلیل دنیای استکبار می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت در بین ملت‌های مظلوم و تحت استعمار آنان را سرجایشان بنشاند تا در برابر ظلم آنان اعتراض نکنند، اما شهدای ما از دشمن نترسیدند و پیام‌شان هم نترسیدن از دشمن است و زمانی از ما خشنود خواهند شد که از دشمن نترسیم.      

وی نترسیدن ملت ایران را علت اصلی عصبانیت آمریکا دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد ملت ما را بترساند و وادار به تسلیم کند تا ایستادگی و استقامت ملت ایران منجر به بیداری ملت‌های دیگر نشود و  عده‌ای از پادوهای داخلی هم به‌دنبال ترویج آمریکا هراسی هستند، اما ملت ایران در چهار دهه گذشته به تأسی از اندیشه امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری در راه حفظ آرمان‌های خود استوار مانده و ثابت کردند که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".   

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ملت ما هرگز از آمریکا نترسید و در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس، خلق حماسه دفاع از حرم، ساقط نمودن پهپاد آمریکایی، موشکباران اردوگاه عین‌الاسد و ارسال محموله‌های نفتی به ونزوئلا، ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را شکسته است که این اقدامات موجب خشنودی شهدا می‌شوند.

در این مراسم محسن سلطانی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاری در وصف رشادت‌های شهدا، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به روضه‌خوانی و نوحه‌سرایی پرداخت.

 همچنین در میزگردی با حضور محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، سیدنقی رکابی جانباز بازنشسته نیروگاه، مجیدرضا شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نکا و محسن  نجیب‌زاده از فرماندهان و راویان دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و بمباران و بازسازی نیروگاه، به تشریح علل و عوامل تهاجم دشمن بعثی به نیروگاه نکا، نقش خودباوری و تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا در بازسازی خرابی‌های ناشی از بمباران‌ها، رسالت نیروهای انقلابی در حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی و آرمانهای شهدا و اقدامات و فعالیت‌های مهم نیروگاه نکا برای تولید مطمئن و پایدار تولیدبرق پرداخته شد.

یادآور می شود، نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در تاریخ‌های ۱۵ آذر سال ۶۵ ، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمبارانها ۲۵ نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و ۹۳ نفر مجروح شدند، اما علیرغم گستردگی خرابیهای ایجاد شده با همت های بلند کارکنان دوباره احیاء شد و اکنون با بیش از ۴ دهه بهره برداری همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق حضور مؤثری دارد.

این نیروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه های حق علیه باطل در مجموع ۳۳ شهید و ۱۵۴ جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

 

 

منبع: فارس

خواندن 862 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)