چاپ کردن این صفحه

ساخت مستند زندگی شهید حاج احمد کاظمی آغاز شد

یکشنبه, 21 آبان 1402 13:45 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

ساخت مستند ۱۳ قسمتی بازسازی زندگی شهید حاج احمد کاظمی آغاز شده و پس از تهیه و تنظیم، از طریق شبکه‌های سیما روانه آنتن پخش خواهد شد.

به گزارش خط هشت، ساخت مستند ۱۳ قسمتی بازسازی زندگی شهید حاج احمد کاظمی آغاز شده و پس از تهیه و تنظیم، از طریق شبکه‌های سیما روانه آنتن پخش خواهد شد.

این مستند  به تهیه‌کنندگی آزاده رجبی و کارگردانی محمد یاسر پارسا به روایت زندگی سراسر مجاهدت سردار  شهید حاج احمد کاظمی پرداخته و سعی دارد تا با مصاحبه با نزدیکان و دوستان شهید نظیر خانواده، هم‌رزمان، همکاران و ... نمایی واقعی را از زندگی این قهرمان ملی به تصویر بکشد.

رجبی تاریخ پخش این مستند را ۱۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۳، مصادف با سالروز شهادت سردار کاظمی دانست و گفت: تولید این مستند آغاز شده و بخشی از فیلم‌برداری آن در فضای باغ موزه دفاع مقدس انجام می‌شود. بخش‌های دیگر آن در شهرک دفاع مقدس و دیگر مکان‌ها فیلم‌برداری می‌شود.

این مستند که به تصویب  معاونت سیمای استان‌های رسانه ملی رسیده است، در شبکه استانی اصفهان تولید می‌شود و از طریق شبکه‌های سیما روانه آنتن پخش خواهد شد.

احمد کاظمی متولد سال ۱۳۳۷ و در زمان جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۸ نجف بود. سپس از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ فرمانده قرارگاه حمزه، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه‌السلام و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ فرمانده نیروی هوایی سپاه بود. او در سال ۱۳۸۴ به فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران منصوب شده و ۱۹ دی‌ماه همان سال در سانحه سقوط هواپیمایی فالکن در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید.

 

 

 

منبع: فارس

خواندن 134 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)