چاپ کردن این صفحه

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت

سپاه محور یکپارچگی و وحدت در کشور است

یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 15:58 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه گفت: سپاه محور یکپارچگی و وحدت در حوزه‌های مختلف کشور است.

به گزارش خط هشت، شکر عبدی گفت: سپاه پاسداران به دستور بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی بعد دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و توانست از همان روزهای اول منشأ خیروبرکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 
وی اظهار داشت: از لحاظ امنیتی عرصه آن‌قدر برای امام تنگ شده بود که امام با تفکر راهبردی بر دوراندیشی خود دستوری تأسیس سپاه پاسداران را دادند و تشکیل سپاه شاهکار و یادگار حضرت امام ره بود.

 
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: سپاه با همراهی بسیج در آن زمان همچون شجره طیبه ای در بطن نظام مقدس جمهوری اسلامی کاشته شد و هم اکنون این نهاد به یک درخت تنومند تبدیل شده است که ثمرات آن در اقصا نقاط کشور قابل‌مشاهده است.

 
وی اضافه کرد: سپاه یک نهاد مقدس مردمی و بااخلاص است که نیروهای آن مجاهدانه جان‌برکف از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اطلس جغرافیایی کشورمان دفاع کرده است و هم اکنون نیز این دفاع ادامه دارد.

 

عبدی به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: امام (ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ ولی امروزه شاهد هستیم بسیاری از سیاست‌مداران منطقه اذعان دارند که اگر سپاه نبود عراق، سوریه و لبنان هم نبود و این نقش بی‌نظیر سپاه را در تأمین امنیت و همچنین کشف و شناسایی خنثی‌سازی فتنه‌ها را نشان می‌دهد.

 
وی افزود: سپاه علاوه بر حوزه نظامی در حوزه فرهنگی، علمی و جنگ نرم نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند و امروزه دانشگاه امام حسین (ع) رتبه دوم در بین دانشگاه‌های کشور را دارد.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به فعالیت‌های سپاه در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: در دوره تحریم‌ها و محاصره اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا توانست کارهای عمرانی بزرگی را انجام بدهد.


وی افزود: سپاه همچون یک قطار است که توانسته پیشران بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد و در برهه‌های مختلف از جمله در دوران کرونا توانست مدافع سلامت مردم باشد.


عبدی به اقدامات سپاه پاسداران بعد از حمله به کنسولگری کشورمان اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران توانست بعد از یک صبر استراتژیک سیلی محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس و حامیان آن بزند.

 

 

 

منبع: سبلان ما

خواندن 22 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)