چاپ کردن این صفحه

با حضور سردار معروفی برگزار شد؛

یادواره شهدای عملیات‌های کربلای 4 و 5 در اردبیل + عکس

یکشنبه, 10 دی 1402 13:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یادواره شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ با روایتگری معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج در شهرک کارشناسان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خط هشت، حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین شب یکشنبه در یادواره شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ در جمع مردم شهیدپرور اردبیل در مسجد امام علی (ع) شهرک کارشناسان، به تشریح این دو عملیات غرورانگیز پرداخت و گفت: ما از دین، مردم، ناموس و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

 وی با بیان اینکه جنگ نابرابر و سخت، تلفات و خسارت دارد، بیان داشت: رزمندگان ما باقدرت ایمان جنگ خسارت‌بار و تحمیلی دشمنان را به دفاع مقدس تبدیل کردند که تا ابد بر پیشانی تاریخ خواهد درخشید.

سردار معروفی با بیان اینکه فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس برگرفته از منطق و فرهنگ عاشورا بود، گفت: فرماندهان ما هنرمندانه و به زیبایی هرچه‌تمام‌تر هشت سال جنگ تحمیلی را هم در شکل و هم در محتوا با بهره‌مندی از فرهنگ و منطق عاشورا مدیریت کردند.

 این یادگار دوران دفاع مقدس به جزئیات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لشکرهای ما مزین به اسامی چون فجر، عاشورا، سیدالشهدا بود و گردان‌ها، گروهان‌ها و دسته‌های ما نیز متبرک به اسامی ائمه معصومین (ع) بودند.

 وی به نام عملیات‌ها نیز اشاره کرد و گفت: عملیات های رزمندگان اسلام نیز با نام ائمه معصومین (ع) همچون یا زهرا (س)، یا مهدی (عج) آغاز می‌شد و بر پیشانی‌بندهای رزمندگان نیز نام مبارک ائمه معصومین می‌درخشید و این علاوه بر قدرت‌افزایی معنوی منجر به شجاعت و شهامت بی‌نظیر نشأت گرفته از قدرت ایمان می‌شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سبک زندگی دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران ماندگار رودوشی و درجه مفهومی برای رزمندگان نداشت و همه همدیگر را برادر خطاب می‌کردند و درعین‌حال مطیع فرمان مافوق هم بودند.

 وی با بیان اینکه در جبهه‌ها یک نفر را سراغ نداریم که برای مسئولیت گام برداشته باشد تصریح کرد: انسان‌ها در کوران حوادث شناخته می‌شوند.

سردار معروفی با بیان اینکه در دفاع مقدس بر سَرِ قرارگرفتن در دسته‌های خط‌شکن دعوا بود، تصریح کرد: جبهه مملو از بصیرت و معرفت عاشورایی بود.

 این رزمنده جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت پرداخت و گفت: حاج‌قاسم از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت در دشت و نیزار، آب و کوه هرجا که بود ایثار را به معنای واقعی به تصویر کشید.

 وی به قدرت اندیشه و تفکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این اندیشه زیبای حاج‌قاسم تا ابد در اذهان مردم ایران و جهان اسلام ماندگار خواهد بود.
 

 

 

 

منبع: سبلان ما

خواندن 59 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)