ملت‌ها و مکتب‌هایی که «شهادت» ندارند، چگونه می‌توانند ابدیت را بفهمند. چه نیرویی در بازوانشان می‌تواند بازتولید شود که مرز‌هاشان را حراست کند؟ چه انگیزه‌ای زندگی‌شان را مهندسی خواهد کرد؟ شهادت برای ما جهت دهنده و سازنده است.   

خون مطهر شهدای دفاع مقدس امروز سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها شده است.

امروزه اگر علاوه بر ملت ما، امت اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، مصمم‌اند، برگرفته از مولفه‌هایی همچون دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی است که در واقع محور آموزه‌های دوران دفاع مقدس است.

آنچه خوردند، فقط به تقاصِ کاپشنِ صورتی دخترکی با گوشواره قلبی بود. حساب گوشواره و گوش و پاره به پاره پیکر شهیدان‌مان جداست. این موشک‌ها فقط لیوان آبی بود که لب‌های تفدیده‌مان را اندکی سرد کند.

یکی از مهم‌ترین رسالت‌های برگزاری یادواره شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است؛ که باید در بین نسل جدید انقلاب تبیین شود.

از حضور تو در میان مردم می‌ترسیدند و حالا از حضورِ مردم در حریمت هم وحشت دارند. مردم را می‌کشند اما نمی‌دانند هم‌اندیشان تو را نمی‌شود کشت. ما با شهادت زنده‌ایم. ما زنده‌ایم که شهادت را نفس بکشیم.

به گزارش خط هشت، سید محمدجواد میرخانی؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران عمر بابرکت خود، علی‌رغم تلاش‌های دشمنان و بدخواهان، در میان ملت ایران و در کشورهای منطقه و جبهه مقاومت، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود؛ اما پس از این‌که «شیطان بزرگ» مانند همیشه اشتباه محاسباتی کرد و دست به ترور سردار دل‌ها زد، نه‌تنها غبار فراموشی بر یاد و خاطره و مکتب این شهید والامقام ننشست؛ بلکه «شهید قاسم سلیمانی» برای مستکبران از «قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر شد و از آن‌روز به بعد، نام، یاد و مکتب این شهید والامقام، چندین برابر از دوران حیاتش، بسط و نشر پیدا کرده و می‌کند.

تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، اولین نمونه از اثرات خون این شهید والامقام و افزایش محبوبیت سردار دل‌ها پس از شهادتش است؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این خیزش میلیونی مردم، به‌عنوان اولین سیلی بر صورت قاتلان این شهید والامقام یاد کردند و پس از این تشییع باشکوه نیز تا به امروز نه‌تنها از محبوبیت این شهید والامقام کاسته نشده؛ بلکه هر روز مکتب شهید سلیمانی در جامعه فراگیرتر شده و نام و یاد این سردار دل‌ها، عامل وحدت بیش از پیش مردم شده است.

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی محبوبیت او را در میان مردم جهان نیز بالا برد؛ هرچند ملت‌های منطقه نظیر مردم عراق، سوریه و لبنان، حاج‌قاسم را به‌دلیل مجاهدت‌هایش در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش و رژیم نامشروع صهیونیستی می‌شناختند و محبوبیت این شهید والامقام در این کشورها نیز کم نبود؛ اما شهادت او باز هم بر این محبوبیت هم در کشورهای جبهه مقاومت و هم در دیگر کشورها افزود و پس از آن بود که مکتب حاج قاسم در کشورهای دیگر نیز الگوی مقاومت شد و نام سردار دل‌ها، حتی در کشورهای اروپایی هم بر سر زبان مردم افتاد.

اما علت این همه محبوبیت روزافزون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در چیست؟ بدون‌شک این راه و رسم الهی است که وقتی کسی در راه او قدم بگذارد و تمام کارهایش را برای رضای خدا انجام دهد و از غرور، تکبر و منیت خودداری کند، خدا نیز به وی اجر و پاداشی می‌دهد که محبوبیت او را در میان خلق خدا به‌همراه دارد.

این راه و رسم الهی نه‌تنها فقط درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ بلکه درباره بسیاری دیگر از افراد صدق کرده و می‌کند؛ برای نمونه زمانی که روح بلند حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست، قدیمی‌ها شاهد بوده‌اند که چه جمعیتی در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردند و در فراق امام خود اشک ریختند و یا سرداران شهیدی که امروز عشق آن‌ها در دل‌ها شعله می‌کشد، مانند شهید «محمدابراهیم همت»، شهید «ابراهیم هادی» و... همگی محبوبیت آن‌ها یک علت بیشتر ندارد و آن علت، چیزی نیست جز «اخلاص».

سردار دل‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام کارهایش، به‌معنای واقعی کلمه روح اخلاص داشت؛ یعنی واقعاً بااخلاص کار می‌کرد؛ اهل خودنمایی، تظاهر و منیت نبود و همواره برای خدا حرکت می‌کرد؛ بنابراین خداوند متعال هم اجر سال‌ها اخلاص او را داد و امروز شاهد محبوبیت روزافزون این شهید والامقام هستیم.

 

 

منبع: دفاع‌پرس 

شهید سلیمانی معتقد بود، اگر وحدت و همگرایی بین گروه‌های مقاومت نهادینه شود، دست دخالت‌های آمریکایی‌ها در منطقه قطع و پایه‌های لرزان رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز سست‌تر و در نهایت نابود خواهد شد.

شهدای گمنام دفاع مقدس که روی دوش مردم تشییع و به خاک سپرده می‌شوند هر چند قرابتی روحانی با مردم دارند اما در سینمای ایران گمنام‌تر و نا آشناتر هستند.

خبردار بایستیم به احترام شهدا تا بی‌خبری ما را به وادی غفلت نبرد که غفلت از شهید و فرهنگ شهادت، کفری آشکار است.

مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید کشوری صبح امروز در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد.

اکنون از میان آتش و خون، ققنوسی نورس در مسیر پیروزی بال گشوده و فرزندان اندیشۀ امام (ره) را برای انجام رسالت ایمانی‌شان فرا‌خوانده است. فرزندانی با چند ملیت که هم‌قسم شده‌اند یا با مرگ سرخ بمیرند، یا قدس را برای همیشه از صهیونیسم پاک کنند.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family