جنگ را دوست ندارم؛ ولی آماده جهادم

پنج شنبه, 13 مهر 1402 20:07 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

جنگ ادامه دارد؛ فانسقه‌ها را باید ببندیم و بند پوتین‌ها را محکم کنیم که تازه اول راهیم. هرچند جنگ را دوست ندارم، اما در راه جهاد آماده‌ام، هرچند پیر و شکسته و ناتوان شدیم، اما هنوز هستیم و پای آرمان‌های دینی و ملی‌مان خواهیم ایستاد.

به گزارش خط هشت، «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ آدم آرامی هستم و هیچگاه نخواسته‌ام بین خودم و دیگران اختلافی پیش بیاید که منجر به مجادله شود؛ تنش و جنگ و درگیری که جای خود دارد.

تنش باعث ایجاد دل نگرانی‌هایی می‌شود که خواب و خوراک را از آدمی می‌گیرد و افکار جورواجوری به مغزش هجوم می‌آورد و روی آن خش می‌اندازد و مغز آرام را دچار آشفتگی می‌کند. از جنگ و درگیری متنفرم، اما، ناخواسته درگیرش می‌شوی.

وقتی ناخواسته درگیر شدی، جنگ مفهوم تازه‌ای پیدا می‌کند. به دنبال مفاهیم‌، می‌روی و اولین چیزی که بدان می‌رسی تجاوز است که سبب آغاز جنگ شده است.

کسی و کسانی زمینی و هوایی و دریایی به تمامیت کشورت هجوم آورده و به مرزهای تجاوز کرده‌اند که بخشی از مرزهایی جغرافیایی سرزمینت را از آن خود کنند و پاره‌ای از تنت را جدا کنند. وقتی در مقابل متجاوز می‌ایستند واژه تازه‌ای شکل می‌گیرد در مقابل متجاوز و آن دفاع است.

دفاع مفهوم تازه‌ای است که با آن روبرو می‌شوی و چون در مقابل متجاوز ایستادگی کرده‌ای دفاع جانانه‌ای می‌کنی و همه اقوام و همه فرهنگ‌های ایرانی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا تجاوز را دفع کنند و متجاوز را سرجایش بنشانند و آنگاه خون می‌دهی، و جان و واژه دفاع در مقابل متجاوز رنگ خون می‌گیرد و اتحاد اقوام ایرانی دفاع در مقابل متجاوز را به دفاعی مقدس تبدیل می‌کند که در هیچ کجایی دنیا نمونه‌ای ندارد و تنها نمونه‌اش را در صدر اسلام می‌بینی و در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری عینیت آن را.

دفاع در مقابل متجاوز که رنگ و بوی تقدس می‌گیرد واژه‌های ارزشی را لابه‌لای آن می‌بینی، واژه‌هایی چون ایثار، شهادت، جانبازی، شب‌زنده‌داری، عبادت، اطاعت، اخلاص و...

در لابه‌لای روزها و ایام جنگ، که حالا به تقدسش رسیده‌ای، با جنگ رفیق می‌شوی با همسنگران رفیق می‌شوی و در اوج رفاقت، جنگ دوستت را می‌گیرد. شهادت معنا پیدا می‌کند و داغ رفیقت، دلت را به درد می‌آورد و از جنگ تنفر پیدا می‌کنی و دلت می‌خواهد هرچه زودتر این جنگ تمام شود.

جنگ تمام می‌شود و تو می‌مانی و خاطره‌ها، عکس‌ها و وقتی در کوچه و خیابان‌های شهرت قدم می‌زنی نشانه‌هایی از آن روزها می‌بینی و دماغت تیر می‌کشد، دلت می‌سوزد. نشانه‌ها رفقای را به یادت می‌آورند و دوباره آن روزها در ذهنت تداعی پیدا می‌کند، صف ثبت نام و یادت می‌آید که این پا و آن پا می‌کردی و دست در دست دیگرت می‌فشردی که نکند ثبت‌نامت نکنند و بگویند؛ سن و سالت کم است، قدت کوتاه است و...

آموزش یادت می‌آید و اعزام و کارت و پلاک گرفتنت از تعاون و چه شور و حالی، داشت شب‌های عملیات. همه چیز در ذهنت زنده می‌شود. حتی جنگ و انفجار و بمباران و تیر و ترکشی که رفیقانت را از تو گرفتند و حالا عکس و نام‌شان را بر در و دیوار و شهر و خیابان‌ها می‌بینی و با خودت می‌گویی؛ جنگ ادامه دارد.

راه شهدا ادامه دارد و دنباله‌رو می‌خواهد تا این خون‌ها و آن جوان‌ها فراموش نشوند و باید بهای ماندنت را بپردازی و آن بها زنده‌نگهداشتن یاد و نام آن‌هاست و رساندن پیامشان به نسل‌های بعدی تا دیگران یادشان بیاید که آن‌ها رفتند تا دین و احکامش نرود، وطن و ناموس نرود و سخن ولی فقیه و کلام نایب و پرچمدار اسلام محمدی بر زمین نماند.

جنگ تمام نشده و تازه آغاز راهی، آغاز مبارزه با تزویر و ریا، مبارزه با تحریف حقایق، مبارزه با دور شدن از راه و مرام شهدا که آن‌ها اناالحق بودند. آن‌ها ارزش‌ها و اعتقادات و باورها را در جامعه و تاریخ زنده کردند و درس‌های آموزنده و سرنوشت‌سازی را به آحاد جامعه آموختند.

جنگ تمام نشده، جنگ ادامه دارد. فانسقه‌ها را باید ببندیم و بند پوتین‌ها را محکم کنیم که جهاد تمام نشده و تازه اول راهیم. هرچند جنگ را دوست ندارم اما در راه جهاد آماده‌ام، هرچند پیر و شکسته و ناتوان شدیم. اما هنوز هستیم و پای آرمان‌های دینی و ملی‌مان خواهیم ایستاد.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس‌

خواندن 100 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family