×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 689

محاصبه با شهید

مصاحبه شهيد مهدي باکري در مورد وضعيت جنگ

سه شنبه, 07 ارديبهشت 1400 08:01 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
در رابطه با تاريخچه جنگ حدوداً چهار سال قبل در شهريور 1359 حدود دو سال از عمر جوان انقلاب اسلامي مي گذشت . ابرقدرتهاي جنايتكار دنيا به اين نتيجه رسيدند كه تمام توطئه هاي داخلي بي نتيجه بود و با به بن بست كشاندن انقلاب و به سقوط كشيدن آن خواستند يك عمل نظامي انجام بدهند تا از نظر خودشان كاري كرده باشند و انقلاب را به مرحله سقوط بكشانند .صدام جنايتكار داراي خصوصيات پليدي بود و براي اين كار مناسب و خيال مي كرد بعد از شاه از كشورهاي دارا است، دست به اين اقدام زد . در شهريور 59 صدام با 12 لشگر پياده و زرهي حمله اش را از قصر شيرين تا جزاير فاو آغاز كرد و با تمام قدرت و پشتيباني ابرقدرتها و تبليغاتي كه او را حق جلوه مي داد و ابرقدرتها چه فكري و چه مالي به او كمك مي كردند تا به ايران حمله كنند البته مقاومتها حماسه آفرين و يادآور جانبازي هاي صدر اسلام بود توسط مردم مسلمان و دلير كه جلوي اين تجاوز را مي گرفتند . آن حماسه هايي كه در خرمشهر بود جوان 12 ساله اي كه نارنجك را به خود بست و زير تانك رفت و خودش شهيد شد و تانك را از بين برد . امام امت اين جوان را براي خود رهبر قرار داد حماسه هاي زيادي اتفاق افتاد و باعث شد رژيم بعثي مقداري از قواي خود را از دست بدهد و به اهدافي كه مي خواست سريع برسد، نشود . اهدافشان اين بود، قسمتي از خوزستان كه پالايشگاه نفت ايران را و چند بندر مهم ايران را تصرف كند هم از نظر سياسي و هم از نظر اقتصادي فشار عمده اي وارد كند و يك منطقه به نظر خودش آزاد شده و توطئه هايي را از آنجا عليه انقلاب انجام دهند . كردستان را هم از نظر دمكراتها و گروهك هاي مفسد مي خواستند به سقوط بكشانند . غافل از اين كه اين انقلاب از پشتيباني خداوند متعال برخوردار است . و تمام توطئه ها كه قبلاً پيش بيني كرده بودند كه همه نقش برآب شد ما در موقعيتي موفق قرار گرفتيم .

سئوال : با توجه به ايثارگريها و رشادتهاي ملت مسلمان بفرماييد اين جنگ در چه حالي و چه موقعيتي است و آينده اين جنگ به كجا مي كشد ؟

جواب : براي تجاوز رژيم صدام حدود يك سال بعد از عمليات و بركناري بني صدر و باند او اتحاد و وحدت بين نيروها و ارتش و سپاه و بسيج و تمام اقشار و به يومن وجود امام و زحمات ايشان ايجاد شد و بعد از يك سال تجاوز و حملات نيروهاي بعثي شروع شد و به علت ضعف هايي که در دشمن وجود داشت و با تمام قوا وارد ايران شد با لطف الهي توانستيم با ضربات محكمي همچون عمليات شكستن حصر آبادان ، طريق القدس ، فتح المبين ، بيت المقدس ، رمضان و عمليات كربلا ، عمليات رمضان منجر به شكست دشمن ، گرفتن اسير زياد و خسارات بسيار وارد شد . به جايي رسيدند كه فهميدند نبايد مقاومت كنند . بعد از عمليات بيت المقدس بود كه فرار را بر قرار ترجيح دادند و عقب نشيني تاكتيكي . تمام ابرقدرتها پشتيبان دشمن بودند و ظاهراً دشمن صدام است همانطور كه امام فرمودند چرا ما خود را گول بزنيم اين جنگ ، جنگ با كفار است و جمهوري اسلامي با امكانات كم و تعداد كم ولي در مقابل جمعيت زياد كفار اتكا به نيروي الهي و قدرت الهي هستيم . جبهه كفر در ظاهر صدام به تجهيزات مدرن و ابرقدرتها هم پشتيبان آن بنابراين جنگي كه در حال حاضر بعد از شكستي كه عراق پيدا كرد حال جنگ ابرقدرتها با جمهوري اسلامي است و مكرر امريكا و روسيه شوروي اعلام كردند كه سقوط رژيم صدام براي ما قابل قبول نيست . براي ما سخت است در منطقه جمهوري اسلامي پيروز شود بنابراين مشخص است كه ما در مرحله اي از جنگ قرار گرفته ايم كه ابرقدرتها با اسلام در جنگ هستند كه مشكل است اعتقاد و ايمان و پايداري و مقاومت نياز دارد . تا جنگ را پيش ببريم و اين صحبت ده روز پيش امام است و وضع حاضر جنگ ، جنگ جمهوري اسلامي و ابرقدرتهاست . بنابراين تاكتيكها و ادوات جنگي و امكانات و زمان . حال سال چهارم است انشاالله به زودي پيروزي با ماست و خطي كه امام براي ما روشن كرده اند خط ايستادگي و مقاومت و مدت جنگ بيست سال . انشاءالله آمادگي در همه ما باشد و ثابت قدم باشيم تا پيروزي نهايي .

سئوال : با توجه به اين كه جمعه را قرار داده ايم براي لبيك يا خميني نقش مردم در جنگ چيست و در آينده چيست تا پيروزي نهايي ؟

امام فرمودند اين انقلاب را مردم انجام داده اند مردم در صحنه با اتكا به خداوند رژيم شاه را ساقط كردند و در رابطه با رژيم شاه امريكا در دو قسمت مداخله داشت . مردم بايد در صحنه باشند و صحنه گردان انقلاب باشند . تمام سختيها و مشكلات را تحمل كنند و به قول امام هيچ گله اي نداريم با اعتقاد و يقين به اين كه اين انقلاب الهي است در وصف انقلاب هم صحبتها زياد است يكي از صحبتهاي انقلاب جنگ است تا حالا صحنه گردان جنگ مردم بودند با نيروي مختلفي كه براي جنگ آمده اند و ايثارگري و جانفشاني، تمام اين مشخص كننده حضور آنهاست چه با جان چه با درايت خود كه بايد پشتيبان اين جنگ باشيم كه ديديم آن پيرزنهاي مهربان .چه انقلاب چه جنگ پيش نمي رود مگر با پشتيباني و حضور مردم در صحنه و از اين به بعد هم مردم بايد صحنه گردان اصلي باشند حضورشان فعال و تمام مشكلات كه هست بايد تحمل خود را بيشتر كنيم تا اين كه بتوانيم جنگ را پيش ببريم مگر با حضور مردم . بلندگوهايي كه براي جبهه كار مي كنند و مردم را دعوت به حضور در جبهه و پشتيباني مي كنند بايد انجام وظيفه كنند. چه از مساجد كه اعلام مي شود كه جوانان به جبهه بيايند مانند همان مناديان اوايل اسلام است كه پيامبر فرستادند تا در مساجد و محله ها ندا دهند براي حضور در جبهه ها .

اين جنگ در ادامه جنگ پيامبر است بنابراين تا شنيدن نداي امام توسط فرماندهان نظام واجب و ضروري است تا موقع نياز جبهه به منطقه برويم هر كسي كه توان دارد ، رئيس ، روحاني ، كارگر ……… لبيك يا خميني همان لبيك به پيامبر است و همان لبيكي كه در زمان پيامبر مي گفتند و هر كاري داشتند زمين مي گذاشتند و خود را به پيامبر مي رساندند و اين بلندگوها به منزله همان ندادهندگان زمان پيامبر است حال مردم و امت لبيك گويان خالص هستند كه آن زمان هم بود . مردم بايد با تمام مشكلات كه اين مشكلات فرعي است و مشكل اصلي به فرموده امام جنگ است را كنار بگذاريم يعني مشكلات فرعي فداي مشكلات اصلي شود به اندازه اي مردم در جبهه ها شركت كنند كه لازم و ضروري است . با تمام مشكلات بتوانند نيرو به جبهه ها بدهند . با حضور مداوم و مستحكم خود بتوانيم با عمليات پي در پي ضربات محكمي به پيكر پوسيده صدام بزنيم . جنگ با صدام مقداري پيچيده شد و از آن حالت سادگي بيرون آمده چرا چون ابرقدرتها با سياستهاي كارشناسانه و ادوات جنگي خود در مقابل اسلام صف آرايي كرده اند پس چون جنگ پيچيده شد ما هم بايد پيچيده جنگ كنيم مثل قبل نيست كه جمعي جمع مي شديم و پيش مي رفتيم شايد الان گروهي بيايند و جنگي يا عملياتي هم نشود . وقتي فرماندهان اعلام كردند ما فوراً در جبهه ها حضور به هم برسانيم كه انشاءالله با شركت فعالانه و اطمينان به مسئولين و لبيك واقعي به امام و حضور مستمر ما اين جنگ را به اتمام برسانيم . انشاءالله .

سئوال : صحبت شيرين است ولي به خاطر كمبود وقت شما به عنوان فرمانده لشگر 31 عاشورا در آخرين صحبتهاي خود چه پيامي براي رزمندگان و ملت و امت اسلام داريد بيان كنيد ؟

پاسخ : اول كه انشاءالله همه جوانان آماده باشند تا با ابلاغ عمومي در جبهه ها حضور به هم برسانند . بعضي مسائل در جامعه هست كه هم مردم به ما مي گويند و خودتان خبر داريد و امام اخيراً صحبتهايي فرموده اند. توطئه هايي در حال انجام است كه هم در جبهه ها كه مانع پيشروي رزمندگان شوند و هم در داخل جبهه.... اتحاد ما چه كنند ؟ نفاق وارد مي كنند تا اين مشكلات و توطئه چيني ها و نارضايتي ها باعث شود تا حكومت و دولت و رزمندگان تضعيف شوند و روحيه خسته و كسالت باري را ايجاد نمايند و در بين مردم اشاعه دهند مردم ما بايد آگاه باشند به اين دسيسه ها . از طرف چه شخص متعهد و چه شخص عادي چه آگاهانه باشد و چه ناآگاهانه بايد پرهيز كنيم تا حكومت تضعيف نشود . چه شخص متعهد، چه منافقين. نفاق و ايجاد نفاق به وسيله تبليغات زياد به وسيله مردم ناآگاه چه نوع خطر جدي است و پرهيز نكردن خيانت است. اتحاد بين مردم از بين نرود و صحبتهايي كه امام اخيراً فرموده اند مردم بايد با جان و دل آنها را گوش و انجام دهند . همه بايد انجام دهيد ما در راهي قرار گرفته ايم كه خيلي سخت است به فرموده امام بايد به اتمام برسانيم و در نيمه راه قرار نگيريم و تا آخر ادامه دهيم . حفظ وحدت و يكپارچگي مستلزم دوري از نفاق ، تبعيت از امام ،ومهم ترين شناختن دوست و دشمن و كساني كه دلسوز ما نيستند يعني انقلاب نكردند ، جبهه نيامده اند به سختي نيفتاده اند و خود را خيلي خوب و صحنه گردان نشان مي دهند اينان را بشناسيم و بدانيم اينان خيانتكار به ما هستند هركاري كه باعث تضعيف حكومت اسلامي مي شود بايد پرهيز كنيم چون كارها و عمليات بزرگي در پيش داريم . ما بايد به اين اهداف برسيم درست است كه مشكلات رفاهي هست ولي اينان در نظر ما اصل نيست اگر ما اسلام نداشته باشيم اينها به درد ما نمي خورد . اگرچه بهترين خوراكها و بهترين زندگي ها را داشته باشيم مانند كسي هستيم كه دين نداريم……

خواندن 570 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family