مصاحبه|حماس: منتظر گام‌های عملی تشکیلات خودگردان هستیم/آزمون واقعی برای ابومازن

سه شنبه, 08 مرداد 1398 18:22 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ، تصمیم ابومازن مبنی بر توقف اجرای توافق‌های به امضا رسیده با رژیم صهیونیستی را آزمونی برای تشکیلات خودگردان دانست و خواستار اقدامات عملی ابومازن برای پایان دادن به همکاری امنیتی با این رژیم شد.

به گزارش خط هشت، مشیر المصری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به خبر توقف اجرای توافقات منعقد شده با رژیم صهیونیستی از جمله هماهنگی امنیتی که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است، واکنش نشان داد.

محورهای مهم مصاحبه:

  • باید منتظر گام های عملی(در قبال تصمیم ابومازن) بود، زیرا پایان توافقات و پایان دادن به توافق اسلو، تصمیمی است که همه انتظارش را دارند و آقای ابومازن از سال ها پیش ملزم بود که این تصمیم را از طریق تصمیمات شورای ملی فلسطین عملیاتی می کرد.
  • توافقات با دشمن صهیونیستی، فاجعه ای برای مسئله فلسطین و اشتباه ملی و تاریخی بوده است و باید از این اشتباه دست برداشت، نه تنها از طریق توقف اجرای این توافقات بلکه از طریق پایان دادن کامل به آن.
  • آزمون واقعی برای عملی شدن تصمیم محمود عباس در خصوص توقف همکاری با دشمن صهیونیستی در زمینه اجرای توافقات را می‌توان از طریق توقف عملی توافق امنیتی با دشمن صهیونیستی سنجید.
  • مقاومت نظامیان اشغالگران را اسیر کرده و آنها در قبضه مقاومت هستند، مقاومت برای درهم شکستن حلقه های محاصره از طریق راهپیمایی های بازگشت و از طریق مدیریت مشترک در اتاق عملیاتی مشترک فعالیت می‌کند.
  • مواضع برخی طرف‌های عربی باید با حمایت از مواضع مقاومت فسلطین و مبارزه با اشغالگران تصحیح شود و با سیاست های دشمن صهیونیستی همسو و هماهنگ نباشد.

مشروح مصاحبه خبرنگار تسنیم با مشیر المصری از رهبران مطرح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به این شرح است:

تسنیم : ارزیابی جنبش حماس از خبر توقف اجرای توافقات منعقد شده با اسرائیل از جمله هماهنگی امنیتی که محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است، چیست؟

مشیر المصری:ما بر این باوریم که باید منتظر گام های عملی در این زمینه بود، زیرا پایان توافقات و پایان دادن به توافق اسلو، تصمیمی است که همه انتظارش را دارند و آقای ابومازن از سال ها پیش ملزم بود که این تصمیم را از طریق تصمیمات شورای ملی فلسطین عملیاتی می کرد که گروه های فلسطینی هم چنین خواسته ای (پایان دادن به توافقات و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی) دارند، چرا که توافقات با دشمن صهیونیستی، فاجعه ای برای مسئله فلسطین و اشتباه ملی و تاریخی بوده است و باید از این اشتباه دست برداشت، نه تنها از طریق توقف اجرای این توافقات بلکه از طریق پایان دادن کامل به آن و در راس آنها، پایان دادن به "توافق اسلو" که همچون خنجر مسموم در پیکره مسئله فلسطین بوده است، به طور کلی ما منتظر اقدام عملی هستیم.

تسنیم : همه می دانند که تشکیلات خودگردان فلسطین در طول سالیان متمادی به همکاری و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر در تمام اشکال آن ادامه داده که این هماهنگی خسارت ها و پیامدهای سنگینی برای تمام طیف های ملت فلسطین به ویژه برای ساکنان کرانه باختری به دنبال داشته است، به طوری که در نتیجه این هماهنگی، هزاران فلسطینی به دست رژیم اسرائیل، شهید و یا بازداشت شده اند، تشکیلات خودگردان فلسطین چگونه می تواند این همه خسارت ها را جبران کند؟

مشیر المصری : معتقدم یکی از بزرگترین جنایاتی که در نتیجه این توافقات علیه ملت و مسئله فلسطین صورت گرفت، توافق امنیتی با دشمن صهیونیستی است که تاثیر منفی بر ملت فلسطین و روابط ملی گذاشته است، به طوری که تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق دستگاه های امنیتی اش به ابزار خدماتی در دستان اشغالگران برای ضربه زدن به مقاومت و پیگرد مردم و ترور آنها و بازداشت سیاسی مبارزان و مجاهدان ملت فلسطین تبدیل شده است، در نتیجه دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به نیابت از اشغالگران، برای حذف مقاومت و جلوگیری از انتفاضه و پیگرد سلاح مقاومت و مبارزان فعالیت می کنند، در نتیجه آزمون واقعی برای عملی شدن تصمیم محمود عباس در خصوص توقف همکاری با دشمن صهیونیستی در زمینه اجرای توافقات را می توان از طریق توقف عملی توافق امنیتی با دشمن صهیونیستی سنجید، به دلیل اینکه هماهنگی امنیتی با دشمن، بزرگترین جنایت در حق ملت و مقاومت شجاعانه آنها و در حقیقت مانعی در برابر طرح آزادیبخشی و مبارزه با اشغالگران -که بهای اشغال سرزمین و مقدسات ما را می‌پردازند- به شمار می رود.

تسنیم : یکی از انتقاداتی که به تشکیلات خودگردان وارد است این است که از موضع اصلی خود  در پی فشارهای خارجی عقب نشینی می کند این در حالی است که خواسته اصلی گروه های فلسطینی پایان دادن تشکیلات خودگردان به توافقنامه امنیتی با رژیم صهیونیستی است، نظر شما در این باره چیست؟ 

مشیر المصری : بر این باورم که اگر موضع فتح در این راستا باشد، در حقیقت یک نشانه منفی است مبنی بر اینکه تصمیم برای پایان توافقات با اسرائیل، تصمیم صوری و غیرواقعی است، مادامی که جنبش فتح از هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی دفاع می‌کند، این نکته اول است. نکته دوم اینکه تلاش تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح برای توجیه هماهنگی امنیتی با اشغالگران و توجیه این خطای امنیتی، در حقیقت تلاشی است که نمی تواند مردم قهرمان فلسطین را متقاعد کند، ما حقوق خود را به زور و با قدرت بازپس خواهیم گرفت و هرگز آن را گدایی نمی کنیم، مقاومت حدود 10 دور رویارویی نظامی با دشمن صهیونیستی طی سال های 2000 تا 2019 داشته است، مقاومت نظامیان اشغالگران را اسیر کرده و آنها در قبضه مقاومت هستند، مقاومت برای درهم شکستن حلقه های محاصره از طریق راهپیمایی های بازگشت و از طریق مدیریت مشترک در اتاق عملیاتی مشترک فعالیت می کند، معتقدم نمی‌‌توان حقیقت را کتمان کرد.

تسنیم : برخی گزارش ها به فشارهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی بر ابومازن برای جلوگیری از عملی کردن تهدید خود مبنی بر توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اسرائیل اشاره کرده است، آیا به اعتقاد شما، ابوظبی و ریاض از وابستگی ابومازن به کمک های مالی امارات و سعودی برای تغییر موضعش در خصوص هماهنگی امنیتی سوء استفاده خواهند کرد؟

مشیر المصری : بر این باورم که این تصمیم (توقف همکاری با اشغالگران) باید فقط یک تصمیم فلسطینی باشد، زیرا ملت ما توانمند ترین طرف برای مشخص کردن منافع ملی اش است به ویژه در شرایطی که برخی طرف های عربی از طریق عجله و شتاب در حرکت به سمت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، از حمایت های خود از مسئله عادلانه و پشتیبانی از ملت فلسطین دست برداشته اند، بنابراین معتقدم که مواضع برخی طرف های عربی باید با حمایت از مواضع مقاومت فسلطین و مبارزه با اشغالگران تصحیح شود و با سیاست های دشمن صهیونیستی همسو و هماهنگ نباشد.

خواندن 770 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family