تحلیلی بر بیانات رهبر انقلاب درباره خیانت امارات/ نصیحتی برادرانه برای جبران خطا

شنبه, 15 شهریور 1399 18:19 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

اماراتی‌ها ادعا دارند که اقدامشان فردی است و در چارچوب اصول سیاست خارجی مبنی بر آزادی کشورها حال آنکه مسئله فلسطین ورای این قاعده است و هر اقدامی مغایر با این اصل یعنی خیانت به جهان اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه.

 

به گزارش خط هشت، رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش از اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، با عبارت لکّه‌ی ننگ یاد کردند و فرمودند: این کاری که اماراتی‌ها کردند، یک لکّه‌ی ننگی است؛ البتّه این از بین خواهد رفت، یعنی این حالت دیری نخواهد پایید ان‌شاءالله، لکن این لکّه‌ی ننگ بر پیشانی کسانی که این اقدام را امروز انجام دادند خواهد ماند. اینها خیانت کردند، کار بسیار بدی کردند، پای صهیونیست‌ها را  در منطقه باز کردند. مسئله‌ی فلسطین با این اهمّیّت، [یعنی] غصب یک کشور، آواره کردن یک ملّت، چیز کوچکی است؟ [اینها] به بوته‌ی فراموشی سپردند و عادی‌سازی کردند. 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نیز براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «اینها خیانت کردند» را منتشر کرده است.

در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی نورنیوز تحلیلی بر بیانات رهبر انقلاب درباره خیانت امارات منتشر کرده است که متن  آن در ادامه می‌آید.

اقدام امارت در آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی و کنار نهادن حمایت از فلسطین بازتاب گسترده‌ جهانی داشت، چنانچه از یک سو شادی دشمنان فلسطین و جهان اسلام را رقم زد و از سوی دیگر تاسف، انزجار و خشم حامیان فلسطین و آزادی‌خواهی را به همراه داشت.

در همین چارچوب رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، در بخشی از سخنانشان اقدام دولت امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی به دنیای اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و به مسئله مهم فلسطین خواندند.

بیانات رهبر انقلاب در باب رفتار امارات از چند منظر قابل توجه است:

ارتباط با رژیم صهیونیستی غیرقابل توجیه است

نخست آنکه؛ بیانات ایشان بیانگر ابعاد و عمق رفتار امارات و آنانی است که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

ایشان از واژه خیانت استفاده کرده‌اند که عمق و نهایت غیر اصولی بودن رفتار امارات را مورد تبیین قرار می‌دهد.

نکته مهم آن است که ایشان رفتار امارات را خیانت به جهان اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و فلسطین عنوان می‌دارند و این بدان معناست که مسئله فلسطین مسئله‌ای برای کل منطقه و کل جهان اسلام است و لذا ارتباط با رژیم صهیونیستی را نمی‌توان در قالب روابط دو جانبه توجیه کرد.

اماراتی‌ها ادعا دارند که اقدامشان فردی است و در چارچوب اصول سیاست خارجی مبنی بر آزادی کشورها برای برقراری روابط با سایر کشورهاست، حال آنکه مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی ورای این قاعده است و هر اقدامی مغایر با این اصل یعنی خیانت به جهان اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه.

بر این اساس سخنان رهبری یادآوری این نکته کلیدی است که مسئله فلسطین اولویت جهان اسلام است و هیچ کشوری نمی‌تواند خود را مبرا از این اصل بداند و از آن تخطی کند.

توهم‌زدایی از سازشکاران

دوم آنکه؛ بیانات رهبری را می‌توان توهم زدایی از دولتمردانی دانست که سازش با رژیم صهیونیستی و خیانت به فلسطین را پلی برای رسیدن به منافعشان می‌دانند.

سران کشورهایی مانند امارات و عربستان تصور می‌کنند که با رویکرد به سمت آمریکا و تن دادن به سازش با دشمن اول منطقه و جهان اسلام و جهان عرب می‌توانند باقی حکومت خود را حفظ و از برخی کمک‌های آمریکا برخوردار شوند.

بیانات رهبری یادآوری این حقیقت است که دل‌ بستن به وعده‌های آمریکا و سازش و خیانت به فلسطین نمی‌تواند دستاوردی جز لکه ننگ بر پیشانی سازش‌کاران داشته باشد، چنانچه این سرنوشت در کارنامه آنانی که توافق‌نامه‌های «کمپ دیوید»، «اسلو» و «وادی عربه» را امضا کردند، کاملا عیان است.

همانانی که زمانی قهرمان جهان عرب و اسلام بودند اما با سازش‌کاری، منفور ملت‌های خود و جهان اسلام شدند، حال آنکه پرچم‌داران مقاومت مانند حزب‌الله و سوریه امروز در اوج عظمت و عزت در میان ملت‌های منطقه و جهان قرار دارند.

نکته قابل توجه اینکه؛ نمود عینی بی‌حاصل بودن سازش با رژیم صهیونیستی و آمریکا را در قبال خود امارات نیز می‌توان مشاهده کرد که از یک سو رویای آنها برای برخوردار شدن از حمایت نظامی آمریکا به سراب مبدل شده و سران رژیم صهیونیستی رسما مخالفت خود را با تجهیز امارات به اف 35 اعلام کردند و از سوی دیگر این سازش‌کاری موجی از مخالفت و انزجار از امارات را درون این کشور و کشورهای منطقه و جهان به همراه داشته است.

نصیحتی برادرانه برای جبران خطا

سوم آنکه؛ بیانات رهبر انقلاب را می‌توان نصیحت برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه دانست.

ایشان ضمن بیان خطای راهبردی سران امارات، در باب بیدار شدن سران این کشور و جبران خطایشان ابراز امیداواری کردند، بیانی دوستانه و نصیحت‌گونه که به امارات و پیروان نگاه سازش‌کاری درباره پیامدهای این خیانت هشدار داده و بر باز بودن راه بیدار شدن و جبران خطا تاکید می‌کند.

این نوع بیان هم‌زمان که حمایت قاطع ایران از فلسطین را به عنوان اصل همیشگی جمهوری اسلامی مورد تاکید دارد، بیانگر روح تعامل و همگرایی منطقه‌ای ایران برای مقابله با چالش‌های منطقه و جهان اسلام است که واهی بودن ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی که می‌خواهند از ایران هراسی برای ترساندن و سوق دادن کشورهای منطقه به سازش‌کاری بهره گیرند را آشکار می‌سازد.

آمریکا نه حلال مشکلات منطقه که ریشه و محور مشکلات است

نکته پایانی اینکه؛ خیانت امارات به جهان اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و فلسطین در حالی رقم خورده است که عامل اصلی آن آمریکا و مداخلات آن در منطقه بوده است لذا رفتار امارات بار دیگر این حقیقت را آشکار می‌سازد که آمریکا نه حلال مشکلات منطقه که ریشه و محور مشکلات است لذا، چنانچه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت همواره تاکید دارند، اخراج آمریکا و وحدت و یکپارچگی سراسری در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی راهکار پایان بحران‌های منطقه است.

 

 

منبع: فارس

خواندن 615 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family