جلسه شورای اداری استان اردبیل در نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد

شنبه, 31 شهریور 1397 23:47 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، استاندار اردبیل، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل و فرماندهان نظامی و انتظامی در نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.


به گزارش خط هشت، جلسه شورای اداری استان اردبیل عصر امروز در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس ( یاد و خاطره عملیات مرصاد) در مجموعه شورابیل اردبیل برگزار شد که معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه شرکت داشت.

در این جلسه استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل خواست که برای ادامه دادن راه شهداء تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیرند و فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز وحدت و همدلی را رمز عبور از مشکلات کشور عنوان کرد.

مدیران استان برای حل مشکلات مردم همت کنند

استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به اینکه باید از روحیه ایستادگی و مقاومت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس درس بگیریم، اظهار داشت: در مقطع کنونی که دشمنان جنگ اقتصادی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کردند، باید روحیه وحدت و همدلی در بین مسئولان افزایش یابد.

اکبر بهنام‌جو گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، یاد آور رشادت‌ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و جوانان کشور در زمان 8 سال دفاع مقدس است که باید بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات از رشادت‌های رزمندگان الهام بگیریم.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز باید با الهام از شهدا که برای دفاع از مردم جان خود را نثار کردند، در راستای حل مشکلات و خدمت به مردم اقدامات لازم را انجام دهند و نیازمند وجود این فضاهای معنوی برای تجدید پیمان دوباره با شهدا هستیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: شهدا بی ریا از جان خود برای دفاع از مردم و کشور گذشتند و در وضع کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، مسئولان نیز باید برای حل مشکلات با الهام از راه و روش شهدا تلاش کنند.

بهنام جو بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل مورد توجه قرار گرفته و جلسات پنجره واحد اشتغال روستایی و عشایری برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران این حوزه به طور مرتب در اردبیل برگزار می‌شود.

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت:  آموزش و پرورش استان اردبیل آمادگی لازم برای شروع سالتحصیلی دارد و فردا نیز همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت در تمامی مدارس استان اردبیل نواخته می‌شود.

احمد ناصری گفت: 244 هزار نفر دانش آموز و نوآموز در سراسر استان اردبیل در 3 هزار و 395 واحد آموزشی در قالب 12 هزار کلاس درس حاضر می‌شوند و 19 هزار معلم نیز وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: اجرای پروژه مهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید از خردادماه آغاز شده و 27 پروژه شامل فضای آموزشی،‌ فرهنگی و ورزشی با اعتبار 23 میلیارد تومان در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده و در سالتحصیلی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: تعمیرات و زیباسازی در 600 واحد آموزشی استان اردبیل انجام شده و 800 میلیارد ریال نیز از مطالبات معوق فرهنگیان استان اردبیل پرداخت و بیش از 400 کلاس جدید به تعداد کلاسها اضافه شده است.

ناصری بیان کرد: 6 هزار نفر نیروی جدید در چرخه آموزش و پرورش استان اردبیل وارد شده و یک هزار و 100 نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بازنشست شدند.

پرداخت 350 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اردبیل

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در این جلسه اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید حمایت‌های اقتصادی افزایش یابد تا بتوانیم از شرایط دشوار عبور کنیم و همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور مردم در صحنه همراه با نیروهای مسلح سبب پیروزی جنگ شد.

سید ابوالفضل رضوی گفت: خوشبختانه برای ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی و عشایری دولت یک لایحه فوریتی به مجلس ارائه داد و مجلس نیز با این لایجه موافقت کرد که حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و عشایری پرداخت می‌شود.

وی افزود: سهم استان اردبیل از این آمار 350 میلیارد تومان است که این تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای ایجاد اشتغال درمناطق روستایی و عشایری مرزنشین بوده و برای مناطق روستایی و عشایرنشین غیرمرزنشین نیز تسهیلات با کارمزد 6 درصد اعطا می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در زمینه پرداخت تسهیلات توسعه روستایی به سرمایه‌گذاران این واحدها و طرح‌ها تسهیل ایجاد کرده و اعتبارات تسهیلاتی این طرح‌ها را افزایش دهیم.

رضوی گفت: باید در اجرای این پروژه‌ها طرح گردشگری سبز و نیز استانداردهای زیست محیطی در نظر گرفته شود تا در کنار حفظ فضای سبز بتوانیم این منطقه را در آینده به عنوان کم‌نظیرترین منطقه گردشگری کشور معرفی کنیم.

خواندن 1037 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family