×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اردبیل مطرح شد؛

متولیان برجام به دنبال انحصار سوحت هسته ای در دنیا هستند/قوه قضائیه با توهین کنندگان در فضایی مجازی برخورد کند.

شنبه, 01 آبان 1400 07:57 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

به گزارش خط هشت و به نقل از سبلان ما، ائمه جمعه شهرستان اردبیل در خطبه های نماز جمعه  به بیان مطالبات مردم از دولت سیزدهم پرداخته و خواستار رفع موانع تولید و بهسازی  زیرساخت های شهرستان ها به ویژه نقاط محروم استان اردبیل شدند.

مذاکره ای که از سر تهدید باشد نتیجه آن از قبل معلوم است /  متولیان برجام به دنبال انحصار سوحت هسته ای در دنیا هستند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: مذاکره ای که از سر تهدید باشد نتیجه آن از قبل معلوم است / متولیان برجام به دنبال انحصار سوحت هسته ای در دنیا هستند

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور رییس جمهور در استان اردبیل اظهار داشت: از ریاست محترم جمهور به خاطر حضور در استان از طرف خودم و اهالی مکرم استان اردبیل تشکر می کنم حضور در استان ها و ملاقات با اقشار مختلف مردم آشنا شدن با مشکلات منطقه و اهالی و وقوف بر قابلیت ها بسیار ارزشمند است این اقدام سیره جد او امیرالمومنین (ع) است آن حضرت در انواع بازارها حاضر می شدند بازار خرما فروشان، ماهی فروشان، لباس فروشان و... و با مشکلات آنها از نزدیک آشنا می شدند و برای هر طایفه ای مناسب با خودشان موعظه می کردند و تذکر می دادند و جلوی خلاف ها و اجحاف ها را می گرفتند حتی با خود ریسمان به بازار می آوردند تا اگر کسی احتیاج به مساعدت داشت او را یاری نمایند.

آیت الله عاملی ادامه داد: این سفر را به فال نیک می‌گیریم و آن را موجب خیر و برکت برای استان می دانیم و برای ایشان و دولت ایشان آرزوی موفقیت بیشتر داریم البته سفرهای استانی مقدمه کار اصلی ایشان است سفرهای استانی جهت اشراف بر مشکلات و قابلیت ها است ایشان برنامه های میان مدت و دراز مدت برای معماری اقتصادی ایران دارند البته تحریم ظالمانه، کرونا و خشکسالی تاثیر اقتصادی خاص دارند اما باغبان متبحر باید هنر باغبانی خود را در زمین مشکل دار زراعی نشان دهد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به لحن تهدید آمیز کشورهای آمریکایی و اروپایی در دعوت ایران به مذاکره تصریح کرد: این روزها آمریکایی ها و اروپایی ها بارها با تهدید، ایران را به مذاکره دعوت کرده اند گاهی می گویند وقت به نفع ایران نیست گاهی می گویند فرصت در حال تمام شدن است گاهی می گویند مهلت در حال اتمام است گاهی به کشور همسایه می گویند برای ایران مشکلات خاصی درست بکند، مذاکره ای که از سر تهدید باشد نتیجه آن از قبل معلوم است مذاکره از سر تهدید یعنی باید در پشت میز مذاکره هر چه را که ما می گوییم آن را امضاء کنید آنها هنوز نمی دانند که زمان تهدید گذشته است از عجایب امور این است که هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها پی در پی این هفته تکرار کردند که ما برای مذاکره آماده ایم‌ یا برای مذاکره آمادگی کامل داریم و این بسیار جای تعجب است چون آنها باید بگویند ما برای عمل به برجام آمادگی داریم برای رفع تحریم ها آمادگی داریم برای احترام به امضای خودمان آمادگی داریم.

آنها می گویند ما هیچ پیش شرط را برای مذاکره در ایران نمی پذیریم در حالی که ایران هیچ پیش شرط ندارد حرف ایران فقط عمل به بندهای برجام است دولت هایی که بندهای برجام را پیش شرط نامیده اند از اول سوء نیت خود را نشان می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پاسخ رییس جمهور را به کشورهای آمریکایی و اروپایی شایسته دانسته و خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور جواب خوبی به آنها دادند ایشان گفتند:" ما در مذاکره جدی هستیم شما هم جدی باشید" یعنی ما برای سرگرمی و گذراندن وقت و فرصت به پای مذاکره نمی آییم.

برای همه ما سوال است که چرا کشورهای توسعه یافته برای محدودیت هسته ای ایران و برای خلع سلاح ایران و برای زدن بال و پر ایران در منطقه آنقدر حساس هستند که می خواهند با تهدید ایران را پای مصالحه بیاورند.

آیت الله عاملی با ذکر دو دلیل به تبیین چرایی ایجاد محدودیت برای ایران توسط کشورهای توسعه یافته پرداخته و افزود: یک علت آن، حساسیت آنها به بمب اتمی است در این صورت سوال می شود که پس باید بیشتر از ما به اسرائیل حساس باشند که بالفعل بمب های هسته ای دارد پس معلوم می شود که با معیار دوگانه و با حق ویژه و با نیت تامین امنیت اسرائیل دنیا را اداره می کنند و لذا جای صاحب عدالت حضرت ولی عصر صاحب الزمان(عج) به جد خالی است

علت دوم کارکرد بسیار حیاتی توان هسته ای در آینده اقتصادی و امنیتی دنیا است توان هسته ای کاربردهای فراوانی دارد یکی از آنها تامین انرژی است آینده دنیا حذف انرژی فسیلی و حرکت به طرف انرژی پاک،سبز و تجدید پذیر است و از حالا می گویند عصر نفت تمام شده است با توان هسته ای هم برق تولید می شود هم گرمایش دنیا تامین می گردد و هم کاربرد بسیار حساس دارویی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: از حالا لوله های بسیار بزرگ نیروگاه های هسته ای در کشورهای پیشرفته در همه جا به چشم می خورند آنها آب را با توان هسته ای گرم و گرمایش شهرهای بسیار بزرگ را با آن تامین می کنند بر خلاف ما که گاز را به جای کارخانجات به خانه ها آورده ایم

متولیان برجام می خواهند با محروم ساختن ایران از سوخت هسته ای هم بازار آن را در انحصار بگیرند و هم ایران را محتاج نمایند و سپس به قیمت خون به ایران سوخت هسته ای بفروشند آنها مخصوصاً می دانند که ایران با سابقه عظیم امپراطوری و هیمنه ی بزرگ تاریخی خیز بزرگی برای بازگشت به عزت قبلی خود برداشته است و در این بازگشت از قابلیت های ویژه برخوردار است و این برای آنها بسیار نگران کننده است.

اشتغال پایدار و رفع موانع تولید، مطالبه اصلی مردم بیله سوار از مسئولین  است

امام جمعه بیله سوار :اشتغال پایدار و رفع موانع تولید، مطالبه اصلی مردم بیله سوار از مسئولین است

حجت الاسلام  جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز عبادی_سیاسی جمعه این شهر،ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)،از سفر آیت الله رئیسی به استان اردبیل تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه خطاب به ریاست محترم جمهوری گفت: انتظار مردم محروم و مظلوم شهرستان مرزی بیله سوار از حضرتعالی در این سفر ، کلنگ زنی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به مرکزیت شهرستان مرزی بیله سوار است.

وی در ادامه افزود: مشکل عمده این خطه مرزی با ایجاد منطقه آزاد تجاری حل شده و مردم مظلوم و غیور این دیار کهن از محرومیت ۴۰ ساله بیرون خواهد آمد‌.

خطیب جمعه بیله سوار ضمن اشاره به راهکارهای رفع موانع تولید و اشتغال در منطقه، خواستار ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی شد‌.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی آیت الله رئیسی در شهرستان مرزی بیله سوار،به مشکلات عدیده شهری، روستایی،عشایری،کشاورزی و راه های مواصلاتی این منطقه اشاره کرد و گفت: بیشترین رای در استان به آیت الله رئیسی توسط همین مردم محروم و مظلوم بیله سوار داده شد و انتظار مردم این منطقه از آیت الله رئیسی و هیئت محترم دولت تسریع در حل تمام مشکلات این منطقه است‌.

امام جمعه بیله سوار در پایان با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت تربیت بدنی، این هفته را به تمامی پرسنل، ورزشکاران و ورزش دوستان شهرستان بیله سوار تبریک و تهنیت گفته، از زحمات مسئولان امر تربیت بدنی منطقه، تقدیر و تشکر نمود.

خنثی سازی تحریم ها، اولویت دولت شود/  قوه قضائیه  با توهین کنندگان در فضایی مجازی  برخورد کند

امام جمعه شهرستان نیر:خنثی سازی تحریم ها، اولویت دولت شود/ قوه قضائیه با توهین کنندگان در فضایی مجازی برخورد کند

 حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه 

وی به ویژگی های تقوا اشاره کرد و گفت: اگر تقوا باشه،هرتصمیمی که انسان می گیرد،هر حرفی که می زند،برای مصلحت مردم و رضای خداا ست و در این صورت صراط مستقیم پیموده خواهد شد.

وی افزود: اگر تقوا نباشه انسان از روی عصبانیت،کینه ورزی، طمع،عیب جویی،غیبت حرف می زند یا اقدام می کند یا دستور می دهد یا حکم می کند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به ویژگی های مسئولین در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی،امانت خون شهدا است گفت: باید مراقب باشیم،چراکه تقوای مسئولان ،عملی کردن اهداف انقلاب اسلامی است.

وی به خصوصیات مسئولین در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تقوا،شجاعت ،خود آگاهی و بصیرت از جمله خصوصیات مسئولین در تراز انقلاب اسلامی است.

 حجت الاسلام نعمتی گفت: اگر مسئولین در تراز انقلاب بر سرکار بیایند آن وقت خیانت و دشمنی دشمنان نمی تواند هیچ آسیبی به کشور وارد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  این سفر کاری آن هم در روز تعطیل و برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان ها مصداق بارز کار جهادی و  جلوگیری از اتلاف وقت در راستای  حل مشکلات مردم است.

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: بررسی مشکلات منطقه توسط وزیران  به صورت میدانی ،نشان از عزم دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی به تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: هرچند اولویت دولت باید خنثی سازی تحریم ها باشد ولی عدم اعتماد به دشمن و اتکا به ظرفیتهای داخل کشور به ویژه  اعتماد به جوانان معتمد و متخصص و سرمایه گذاران و‌ تولید کنندگان خواست و اتحاد و انسجام  بین سران قوا و فرماندهی واحد در دستگاههای دولتی و اجرایی، مجموعه عواملی است که بازدارندگی اقتصادی برای کشور شده و بر اقتدار ایران در مجامع داخلی وخارجی می افزاید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با بیان اینکه سران سه قوه با همکاری و همدلی هم می توانند با فساد مبارزه کنند، گفت: هرچند مقابله با فساد و مفسدان نیازمندان عزم ملی است و قوه قضایه با اقتدار وقاطعیت و بدون شایع به این موضوع ورود می کند.

وی به انتظارات مردم از قوه قضایه پرداخت و گفت: برخورد با توهین کنندگان در فضایی مجازی و کسانیکه به مقدسات و آرمانهای انقلاب توهین می کنند، نشر اکاذیب کرده وبه  تشویش اذهان عمومی  می پردازند تا با اعمال فشار به خواسته های خود برسند انتظار مردم از قوه قضائیه است.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: اگر فضای مجازی درست مدیریت و نظارت شود،  زحمات و خدمات مسئولان نیز به بار نشسته و روحیه مطالبه گری نیز در جامعه حاکم خواهد شد که همه این موارد زمینه های شادی و  نشاط در جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی به لزوم تولید محتوا در فضای مجازی پرداخت و گفت: امروز تولید محتوای علمی، فرهنگی، مذهبی حقوقی  بهترین فرصت حضور اثرگذار در فضای مجازی است.

حجت الاسلام نعمتی به توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز استکبار جهانی با ایجاد توطئه های  شدید و تنش های مذهبی در تلاش است از طریق رسانه ها  و همسایگان  ایران را به چالش بکشاند.

وی گفت: رزمایش ترکیبی ایران انقلابی، در واقع نماد بازدارندگی فعال بود.

امام جمعه شهرستان نیر به دیپلماسی فعال اشاره کرد و گفت:دیپلماسی  فعال دفاعی ایران اسلامی، پیوند دهنده همسایگان در قالب همگرایی برای  مبارزه با قاچاق مواد. مبارزه باترورسیم و بحرانهای منطقه ای است.

 وی افزود: با توجه به اقتدار ایران اسلامی و تشکیل جبهه بین المللی مقاومت، حاکمان آل سعود نیازمند شدید به مذاکره و ارتباط با ایران را دارند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه احیای روابط ایران و عربستان در دو سطح منطقه ای و داخلی دارای منافع راهبردی است، گفت: بخش عمده ای از تنش های موجود در منطقه با توافق تهران ریاض برطرف شده و ریاض را از باتلاق ها نظامی و اقتصادی که موجب فرسایش اقتصادی عربستان شده است نجات می دهد وچهره خشن و تکفیری عربستان در منطقه و جهان را کم می کند

وی سالروز  میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) را یادآور شد و گفت:  پیامبر اکرم و فرزندش امام جعفر صادق در واقع پرچمداران  حکومت اسلامی هستند بطوریکه امام صادق علیه السلام در عصر خود مکتب اسلام را مهندس فرهنگی کرد و  ضمن سامان دهی ساختار فرهنگی جامعه تشیع با راه اندازی یک نظام آموزشی جهان مشمول از ادیان و فرق  و مذاهب نقش نقش بسیار مهمی  در پویایی تمدن اسلامی ایفا کرد.

خواندن 378 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family