ولایت و رهبری امام خمینی (ره) در کلام شهدا

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 15:08 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یکی از مهمترین ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، ولایت پذیری بود، آنان دریافته بودند که ولایت، حیات طیبه است.

 به گزارش خط هشت: «علی اکبر مرزبان» مدرس دانشگاه و استاد درس آشنایی با دفاع مقدس؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، ولایت پذیری بود. آنان دریافته بودند که ولایت، حیات طیبه است؛ حیاتی که با درک و اطاعت ولایت نصیب انسان میشود. ولایت پرتوی از حکومت خدا بر روی زمین است و در پرتو آن، خدا مداری و عدالت خواهی تحقق پیدا می کند. ولایت روحیه‌ی ستیز با دشمنان را در انسان می‌دمد و عزت اجتماعی و سیاسی کشور را تضمین می کند.

دوران دفاع مقدس مکمل و استمرار بخش معنویت انقلاب اسلامی و اوج تجلی فضیلت‌های دینی و کرامت‌های والای انسانی است. در این دوران جوهرۀ معنوی دریای انسان‌ها در این عرصه نمایان شد و برجسته‌ترین معیارها و شاخصه‌های ارزش‌های متعالی اسلامی با قلم معنوی رزمندگان شجاع ایران، درتابلو رنگارنگ هشت سال دفاع مقدس، به تصویرکشیده شد.

نسل سرافراز این دوران در مصاف با اهریمنان، حماسه‌ای شکوهمند و شگرف آفرید و جاودانۀ تاریخ ماند و وصفش جز با قلم عشق میسر نگردد. رهبری مهم‌ترین عامل پیروزی، حفظ روحیه و پیشگیری از آسیب ها در تمامی جنگ‌ها است.

در ایران اسلامی نیز در جنگ تحمیلی، شخصیت عرفانی و حماسی حضرت امام(ره) از ایشان، رهبر و فرمانده‌‎ای بی‌نظیر در دوران دفاع مقدس ساخته بود که نگرش، آموزه‌ها و سیره ایشان تأثیر عمیق انکار ناپذیری بر روحیه ملت و رزمندگان و آمادگی‌های آنان در برابر دشمنان داشت. عشق و محبت وصف ناپذیر آحاد ملت و رزمندگان اسلام به ایشان از باورهای دینی آنان سرچشمه می‌گرفت. حضرت امام(ره) جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و حماسه‌ای با شکوه برای ملت ایران مبدل کرد.

انسان‌های فراوانی را از چارچوب جهان مادی خارج ساخت و با الهام از تعالیم و آموزه‌های غنی دینی و سیره پیشوایان معصوم(ع)، آنها را برای میدان نبرد با دشمنان آماده ساخت و اعجاب و شگفتی سیاستمداران و نظامیان دنیا را برانگیخت.

رزمندگان اسلام افزون بر محبت بسیار زیاد به حضرت امام(ره)، عمیقاً باور داشتند که ایشان از ولایت امام معصوم (ع) و شأن مرجعیت دینی و زعامت سیاسی جامعه اسلامی برخوردار است. از این رو در چارچوب این باور ولایت حضرت امام(ره) را در ادامه ولایت معصوم(ع) پذیرفته و به لوازم آن پایبند بوده و اطاعت و پیروی از ایشان را بر خود واجب می دانستند.

نگارنده سعی دارد باتوجه به فرارسیدن سی و چهارمین سالروز رحلت ملکوتی و جانگداز حضرت امام خمینی(ره) در این مجال به دیدگاههای ارزشمند تعدادی از شهدای والامقام در اقصی نقاط کشور درخصوص ایشان اشاره نماید؛

شهید قاسم سلیمانی: «خدایا! تو را سپاس می‌گویم به‌خاطر نعمتهایت. خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. بدانید که می‌دانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اول اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد.»

شهید محمدطاهر کاویانی: پیام من اطاعت و پیروی از قرآن و سنت و امام خمینی (ولایت فقیه) و ادامه راه شهدا که در تداوم انقلاب اسلامی تا انقلاب جهانی مهدی و رها ساختن مستضعفین و محرومین از قید و بند اسارت مستکبرین و زالو صفتان است.

شهید قاسم تیموری: همانطور که امام خمینی (ره) فرمود که سربازان من صلب پدر و یا در رحم مادران هستند من نیز از همان تیر هستم.

شهید ذبیح الله سیدکتولی: اگر فیض شهادت نصیبم گشت، آنانکه پیرو خط سرخ امام خمینی (ره) نیستند و ولایت فقیه و نمایندگان او اعتقاد ندارند برمن نگریند و بر جنازه ام وارد نشوند.

شهید سلمان اخلی: در این برهه از زمان که اسلام نیاز به حامی دارد بر خود لازم و واجب دانستم تا از آن پاسداری کنم و اگر چه نبودم در کربلا با حسین(ع) بیعت کنم، اکنون که هستم، پس چرا، چرا، چرا بنشینم و پیرم (امام خمینی) را که اکنون رسالت حسین(ع) را در جماران بردوش دارد و همواره چون حسین(ع) برای اسلام یاری می طلبد را یاری نکنم.

شهید یعقوب زنگانه: امام امت را تنها نگذارید زیرا خمینی کبیر نائب برحق امام زمان (عج) است.

شهید قربان اشرفی: جهاد انتخاب سیر الی الله تعالی است و ما به دنیا و همه ضد انقلاب و مخالفین اسلام و امام خمینی و یاران امام اعلام می کنیم که تا جان داریم از اسلام دفاع خواهیم کرد.

شهید سیدحسین حسینی تقرتپه: در غیاب او (امام زمان (عج) روح الله الموسوی (امام خمینی) زعامت جامعه را بر عهده دارد ما همه موظیم اوامرش را از جان و دل پذیرا باشیم و فقط پیرو او بوده و وحدت داشته باشیم.

شهید سلیمان برزگر: پشتیبان نائب برحق امام زمان عج، خمینی بت شکن باشید تا پرچم لاالله الا الله را در جهان برافراشته کنید و در آخر دعا به جان امام خمینی را فراموش نکنید.

شهید حسین دنکوب: مردم هرچه دعا دارید به امام بکنید که چراغ راه مسلمین است.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از لحظه لحظه عمر ما بکاه و بر عمر امام بیفزا    

حسن عاشوری شیخی: امام عزیز، این نعمت گرانقدر، این نائب برحق امام زمان (عج) را دعا کنید تا انقلاب آقا امام زمان (عج) سالم باشد و گوش به فرمان پیامبرگونه او بدهید.

شهید علی محمدی: سخنم با شما این است امام امت، این اسوه تقوا و جهاد و پرهیزگاری و مقاومت که از سلاله پاک رسول الله(ص) و نائب برحق امام زمان(عج) است را تنها نگذارید که مطمئنا چنین نخواهید کرد.

شهیدعلی محمد فردوس شاه: در پایان امام را تنها نگذارید و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید و برای ظهور حضرت مهدی دعا کرده و از خدا بخواهید که انقلاب اسلامی را به انقلاب مهدی متصل کند.

شهید علیرضا ربیعی: در آخر سفارش میکنم که جبهه ها را خالی نگذارید و مشتاقانه بسوی جبهه ها بشتابید و امام امت را تنها نگذارید که نمی گذارید و به سخنان او گوش دهید و عمل کنید و بدانید که اسلام پیروز است.

شهید محمداسماعیل اسکندری: به امام عزیزمان به این اسوه بر حق الهی و الگوی مجسم اسلام بگوئید تا آخرین قطره خون دست از او و راهش بر نخواهیم داشت زیرا راه و فریاد او، راه و فریاد امام حسین (ع) است . به امامان بگوئید تا جان در بدن داریم با هر ندای مخالف در راهت خواهیم جنگید.

مسعود رمضانی: باسلام بر نائب امام زمان (عج)، آن که درافتاده با شیطان‌های زمان. خمینی بت شکن وبه یاد آن عاشقان و به یاد آن شاهدان انقلاب اسلامی وبه یاد آن قطره قطره خون شهیدی کوشا می باشد و برای ثبات این راه خونهای مظلوم داده و خواهد داد.

آری پیوندی ناگسستنی میان امام خمینی (ره) و شهدا وجود داشت و همه رزمندگان و شهدایی که برای دفاع از اسلام و قرآن به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می شدند به فرمان حضرت امام (ره) لبیک گفته و برای حفظ و زنده نگهداشتن دین خداوند و دفاع از اسلام عزیز و ایران اسلامی از گرانبهاترین سرمایه آدمی که همان جانشان بود گذشتند و عازم جبهه ها شدند که این خود به عنوان گواهی صادق و محکم برای عشق وصف ناپذیر و بی پایان شهدای والامقام به این عالم فرهیخته است.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 124 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family