در بهار دوم آزادی، جای شهدا خالی

یکشنبه, 11 تیر 1402 15:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

امروز که شاید بتوان از آن به بهار دوم آزادی یاد کرد به سبب پراکنده شدن شمیم قدرت و محبوبیت ملت ایران در جهان و توجه دنیا به مسیر ایران اسلامی، باید بیش از قبل یاد شهدا و خانواده آنها را زنده کنیم تا ضمن قدردانی به مطالبه حقوق جهانی شهدایمان بپردازیم.

به گزارش خط هشت، حامد افروغ؛ جنگ هشت ساله که به ملت ایران تحمیل شد، کشورها و افراد ریز و درشت زیادی به حمایت از صدام پرداخته و با تجهیز وی چه از نظر اطلاعاتی چه ادواتی کمک‌های بسیاری برای وی فراهم ساختند. در آن برهه علاوه بر اینکه ملت ایران طعم تلخ تحریم و محاصره را می‌چشید، این حس غربت و تنهایی در مسیری که برگزیده بود شاید بیش از همه باعث عذاب و دلشکستگی ملت می‌شد.

بخشی از خودتحقیری برخی از ملت ایران نیز ممکن است زاییده آن حس غربت و تنهایی باشد که از بس خود را تنها دید به خود شک کرده و خود را جنگ طلب می‌دانست. در این میان اما پایمردی و استقامت خانواده شهدا و ملت انقلابی که هم صدمات مالی را به جان خریدند هم زخم‌زبان‌های داخلی را، باعث شد تا امروز در حال تماشای عجیب‌ترین وقایع سیاسی باشیم.

اتحاد کشورها برای تقابل جدی با استیلای اقتصادی آمریکا به محوریت ایران، چرا که با تشدید تحریم‌های ایران، سایر کشورها نیز به ستوه آمده و بابت تنبیهاتی که به سبب مراوده با ایران می‌شدند، آزرده بودند. بازگشت کشورهای عربی که همواره در این چهار دهه از دشمنان و مخالفان ایران بودند به مسیر برادری و تعامل خود به تنهایی یک فتح الفتوح است.

اگر اتحاد و همدلی امروز منطقه در سالیان قبل بود، نه ملت ایران انقدر عذاب می کشید و نه حیثیت کشورهای عربی توسط قدرت‌های جهانی لکه‌دار می‌شد تا ثروت‌هایشان به بهانه‌های واهی به تاراج برود. همکاری و دوستی بیش از پیش کشور با همسایگان و تقویت مراودات مالی و اقتصادی با آنها که به تنهایی از بزرگ‌ترین بازارهای در دسترس ملت ایران هستند، یکی دیگر از ثمرات پایمردی ملت ایران در مسیر حق است چرا که قدرت نرم‌افزاری امروز ایران زاییده همان مقاومت است و این برای مردم خارج از ایران که به بمباران کمتر رسانه‌ها مواجه هستند، بیشتر قابل لمس است.

حرکت اقتصادی امروز دولت برای اصلاح ساختارهای غلط جهت سر و سامان دادن به آشفتگی‌های اقتصادی که انشالله در دراز مدت تاثیرات بهتری را نشان می‌دهد نیز خود دستاوردی مهم است که باید مورد پیگیری و مطالبه جدی مردم باشد تا زودتر به نتیجه برسد. برخورد کشورهای غربی با منافقین و رسوایی روزافزون آنها در حملات رسانه‌ای که برای ملت ایران ترتیب می‌دادند نیز یکی از شیرین‌ترین دستاوردهای سیاست مقاومتی ملت ایران است. 

در کنار همه این اتفاقاتی که وقوع آنها برای کمتر کسی قابل پیش‌بینی بود، نباید از یاد شهدا و خانواده آنها غافل باشیم، کسانی که اگر دل‌بزرگی نکرده و جان خود و عزیزانشان را در بوته آزمون الهی خرج سعادت ملت نکرده بودند، امروز خبری از فتح الفتوحات کشور نبود.

بازخواست جامعه جهانی برای تنبیه کسانی که شهدای بسیاری را روی دست ملت ایران گذاشت، از جمله گروهک ذلیل منافقین و استرداد آنها به کشور جهت محاکمه، کمترین اقدامی است که غرب می‌تواند برای جبران چهار دهه خیانت و دشمنی در حق ملت ایران انجام دهد. لذا امروز که شاید بتوان از آن به بهار دوم آزادی یاد کرد به سبب پراکنده شدن شمیم قدرت و محبوبیت ملت ایران در جهان و توجه دنیا به مسیر ایران اسلامی، باید بیش از قبل یاد شهدا و خانواده آنها را زنده کنیم تا ضمن قدردانی به مطالبه حقوق جهانی شهدایمان بپردازیم.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 137 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family